Termen cautat
Reteta

Dieta bazata pe combinarea alimentelor


Autor: george

Ce este dieta bazata pe combinarea alimentelor

Ideea de baza este ca atunci cand amestecam mancaruri in mod necorespunzator, ele nu pot fi absorbite in tractul intestinal. Ne ingrasam din cauza felului in care mancam, si nu datorita consumului excesiv de calorii.

Dieta aceasta se bazeaza pe chimia digestiei. Astfel, atunci cand se amesteca proteine si amidon, ele cauzeaza procesul digestiv sa incetineasca. Asta inseamna ca nu sunt absorbiti toti nutrientii din mancare, ducand la potentiale probleme gastrointestinale si la ingrasare.

Cei are urmeaza dieta bazata pe combinarea alimentelor trebuie sa urmeaze aceste reguli:

  • Nu trebuiesc combinate proteinele (carne, nuci, fasole) si alimetele ce contin amidon (paine, paste, cartofi).
  • La fiecare masa, fie amidonul fie proteinele trebuiesc combinate cu legume.
  • Nu trebuie sa combinati fructe cu alte fructe.

In cadrul acestei diete 70% din alimentele permise sunt frcute si legume. Restul de 30% este reprezentat de una sau doua portii de amidon, precum orez sau paste si o cantitate minima de proteina de origine animala. Lactatele sunt interzise.

Avantajele dietei bazate pe bazata pe combinarea alimentelor

  • Consumul de fructe si legume este recomandat de expertii in nutritie.
  • Mesele bazate pe aceasta dieta sunt mai sarace in calorii. Deoarece sunteti obligat sa alegeti intre amidon si proteine cand luati masa, se reduce astfel si numarul de calorii consumate.
  • Veti pierde rapid din greutate datorita restrictiilor alimentare ale acestei diete.

Dezavantajele dietei bazate pe bazata pe combinarea alimentelor

  • Veti duce dorul mesei traditionale "carne si cartofi". Puteti sa uitati de spagetti cu sos, sau pui cu orez.
  • Dieta este deficienta in multi nutrienti daca cei care o urmeaza nu au grija sa aiba o alimentatie echilibrata. Nutrientii care lipsesc dietei sunt de exemplu proteine, calciu, zinc, vitamina D si B12.
  • Conceptul ca ne ingrasam din cauza ca amestecam alimente in mod necorespunzator este controversat. Exista dovezi ca amestecarea alimentelor de fapt ajuta la absorbirea nutrientilor.

Este dieta bazata pe combinarea alimentelor pentru mine?

Durata - nedeterminata
Restaurante - da, puteti manca la restaurant
Alcool - nu, nu aveti voie sa consumati bauturi alcoolice
Cafeina - nu, nu aveti voie sa consumati cafeina
Mancaruri speciale - nu trebuie sa consumati mancaruri speciale
Efectul asupra familiei - daca aveti copii, aveti grija sa aiba o alimentatie echilibrata.

Exemplu de meniu al dietei bazate pe combinarea alimentelor

Pe parcursul unei zile, va puteti astepta sa consumati urmatoarele:

Mic dejun

  • 2 felii de paine prajita cu unt si branza cheddar
  • O ceasca de ceai

Pranz

  • Cartof copt cu smantana si arpagic

Cina

  • Somon preparat la cuptor, optiunea broil cu salata cu trei feluri de fasole
  • Un pahar mic de vin rosu

Gustare

  • Salata de fructe tropicale: ananas, mango, kiwi si zmeura

Ce spun expertii despre dieta bazata pe combinarea alimentelor

Nu exista dovezi stiintifice care sa confirme faptul ca amestecul anumitor tipuri de alimente duce la ingrasare, iar amestecul altor alimente duce la pierdere in greutate. In plus, urmand aceasta dieta este destul de greu sa aveti o alimentatie echilibrata. Veti descoperi ca pierdeti din greutate deoarece consumati mai putine calorii, nu din cauza ca faceti o anume combinatie de alimente.

Imagini