Termen cautat
Reteta

Dieta de 4 zile


Autor: george

Ce este dieta de 4 zile

Dieta de 4 zile, prin titlul sau, nu se refera la faptul ca veti da jos kilogramele in plus in doar 4 zile. In schimb dieta trece prin o serie de 7 etape sau module, fiecare modul durand 4 zile. Pe parcursul fiecarui modul, accentul cade pe anumite alimente sau grupuri de alimente si pe exercitii fizice. Nu se pune accentul pe numaratul caloriilor. La sfarsitul celor 28 de zile (7 module x 4 zile = 28 de zile) se poate ajunge la o pierdere in greutate de aproximativ 5kg.

Dr. Ian Smith, expert nutritionist si autorul cartii "The 4 Day Diet", comenteaza: "Adesea oamenii renunta la diete pentru ca se plictisesc sa consume aceleasi mancaruri. Dieta de 4 zile ofera varietate si in acelasi timp pune accentul pe a va ajuta sa faceti fata ispitelor, poftelor si alte elemente care impiedica eforturile de a pierde greutate si imbunatati starea de sanatate."

Dieta de 4 zile ofera metode specifice care sa va ajute sa faceti fata factorilor psihologici asociati pierderii de greutate. Cartea recomanda strategii variate, precum sa gandesti ca o persoana slaba sau sa nu consideri cantarul o masura a succesului.

Ce puteti manca

Pe parcursul celor 7 etape sau module, veti manca o gama variata de alimente.

De exemplu pentru prima etapa, va puteti astepta ca meniul pentru o zi sa arate astfel: 2 cesti cafea (1 pachet de zahar, 1 lingurita lapte), 2 cesti legume verzi crude sau gatite, 1 ceasca limonada proaspata (nu mai mult de 1 lingura zahar), 4 portii fructe, 220ml iaurt natural, 2 cesti salata verde cu 3 linguri dressing, 1 ceasca fasole gatita, 1 ½ cesti orez maro gatit, apa plata la discretie.

Pentru etapa a doua, va puteti astepta ca meniul pentru o zi sa arate astfel: 3 portii fructe, 4 cesti legume crude, 1 ceasca fasole, 100g pui sau peste, 1 suc carbogazos light, 2 gustari din o lista de 50 de variante. Pe parcursul acestei etape veti consuma numeroase alimente bogate in fibre; veti consuma aproximativ 1300 calorii zilnic.

In etapa a treia se vor adauga la meniu carne macra, peste, lapte si oua. Meniul pentru o zi poate sa arate astfel: 2 oua sau 2 albusuri de ou, 1 felie bacon curcan, 2 portii fructe, 1 ceasca legume crude si 2 portii legume gatite, 1 sandwich cu carne macra si 1 lingura maioneza cu putine grasimi, 1 ceasca fasole, 1 ceasca orez negru.

In etapa a patra puteti manca ce dorit dumeavoastra. Autorul crede ca atunci cand ajungeti la aceasta etapa ati invatat cate ceva despre alimentatia sanatoasa si ati invatat sa va portionati mancarea. In aceasta etapa puteti manca chiar si pizza, dar in moderatie.

Etapa cu numarul cinci este mai restrictiva. De exemplu, meniul pentru o zi poate arata astfel: 3 portii fructe, 1 ceasca fasole, 2 cesti salata verde, 2 cesti morcovi, 1 ceasca limonada proaspata, 150g carne de pui fara piele, 2 portii legume gatite.

In etapa penultima, numarul 6, meniul pe o zi poate arata astfel: 2 clatite, 2 bucati de fruct, ceai verde, 2 cesti salata verde, 1 ceasca supa de legume, 2 portii legume gatite, 150g peste, un suc carbogazos light.

In etapa finala, meniul devine, din nou, mai strict pentru a va ajuta sa dati jos si ultimele kilograme suparatoare. Meniul pentru o zi include: 3 bucati de fruct, jumatate de castravete, 3 cesti salata verde, 1 ½ cesti supa, 2 portii legume gatite, 2 gustari.

Cum functioneaza dieta de 4 zile

Important este sa depasiti etapa 1 si etapa 2 cu success. Etapele urmatoare pot fi urmate in orice ordine doriti.

Pe parcursul fiecarei etape sunteti indrumati sa faceti anumite exercitii fizice. Aceste exercitii fizice combina antrenamentul de tip aerobic cu antrenamentul pentru putere. Cei care urmeaza dieta sunt sfatuiti sa avanseze in functie de toleranta si nivelul lor de fitness. Daca nu fac fata, pot reduce durata exercitiilor de fitness. Durata recomandata este de 30 de minute.

Cartea include si sfaturi care sa va ajute sa faceti fata impactului psihologic al dietei. Sunt incluse strategii legate de cum sa faceti fata ispitelor. De exemplu sunteti sfatuiti sa vizualizati exercitiile fizice pe care trebuie sa le faceti sa ardeti caloriile aferente mancarii care va ispiteste. Sau sa va imaginati cum grasimea provenita de la acea mancare-ispita va curge prin vene.

Dr. Ian Smith spune ca desi cartea nu prezinta sfaturi despre cum sa va pastrati greutatea sub control pe termen lung, cei care urmeaza dieta vor invata pe parcursul celor 28 de zile sa manance sanatos si vor deveni mai activi pe termen lung.

Dr. Smith va sfatuieste sa tineti un jurnal al alimentatiei dumneavoastra timp de aprox. 10 zile inainte de a incepe dieta. Acest lucru va ajuta sa va pregatiti mental pentru dieta.

Smith mai spune si ca daca mancati sanatos 80% din timp, puteti sa va satisfaceti si o placere interzisa, precum sa mancati o prajitura, dar in portii mici, nu exagerati.

Ce spun expertii despre dieta de 4 zile

Expertii lauda faptul ca dieta pune accent pe

  • mancare sanatoasa
  • portii mici
  • efectul psihologic asupra celor care urmeaza dieta
  • exercitii fizice regulate.

Expertii atrag atentia asupra unui fapt: dieta este oarecum restrictiva si saraca in calorii. Anumite mancaruri sunt elimintate din alimentatie, astfel cei care urmeaza dieta nu primesc anumiti nutrienti necesari - calciul si vitamina D, sunt nutrientii cei mai putin prezenti in dieta. Numarul de calorii consumate variaza destul de mult. In unele zile se consuma mai putin de 1000 calorii, iar in altele se consuma peste 1800. In zilele in care se consuma putine calorii, cei care urmeaza dieta nu vor atinge necesarul zilnic de nutrienti decat daca iau suplimente minerale/vitamine.

 

 

Imagini