Termen cautat
Reteta

Dieta doctorului Andrew Weil


Autor: george

Ce este dieta doctorului Andrew Weil   

Dieta doctorului Andrew Weil poate fi rezumata simplu in cateva  cuvinte: "Mancati mai putin, faceti mai multe exercitii fizice". In plus, doctorul Andrew Weil ne avertizeaza inca de la inceput sa nu ne asteptam la minuni. Deasemenea, autorul acestei diete sustine ca alimentatia noastra poate avea un impact pozitiv asupra sanatatii organismului nostru, pornind de la alergii si pana la mirosul emanat de corp, de la infectii ale urechilor pana la sindromul intestinului iritabil, de la artrita pana la sinuzita, etc. In aceste conditii medicul Andrew Weil sustine ca pierderea in greutate nu trebuie sa se faca in mod rapid, de cele mai multe ori prin infometare sau alimentatie nesanatoasa, ci mai curand slabind 500 de grame pana la 1 kilogram pe saptamana.

Ce puteti manca

Planul alimentar propus in cadrul dietei doctorului Andrew Weil este extrem de asemanator dietei mediteraniene, compusa din mancaruri specifice Spaniei, Frantei, Italiei, Greciei si a altor parti ale Orientului Mijlociu. In plus, cu toate ca aceasta dieta include carne rosie, medicul Andrew Weil nu este un fan al acestei mancari.
Planul alimentar al doctorului Andrew Weil cuprinde 3 mari categorii de mancare, dupa cum urmeaza:

  • carbohidrati, care ar trebuie sa acopere aproximativ 50-60% din totalul caloric zilnic. Cea mai mare parte a carbohidratilor trebuie sa fie extrasa din cereale nerafinate si legume. Carbohidratii au rolul de a stimula producerea si eliberarea glucozei in organism intr-un ritm mai lent. Dintre alimentele care contin carbohidrati „buni" sunt merele, fasolea sau faina de ovaz. Deasemenea, in timp ce alte diete interzic orezul alb, Weil insista in introducerea in alimentatie a orezului basmati sau chiar a orezului maro.
  • Grasimi, care trebuie sa ocupe un procent de aproximativ 30% din totalul de calorii din alimentatia zilnica, atat timp cat acestea provin din grasimi mononesaturate, precum ulei de masline sau alimente cu un continut bogat in acizi grasi omega 3 (somon, sardine, macrou), seminte de in, si unele tipuri de alune.
  • Proteine, care ar trebui limitate la un procent de doar 10-20%. Totodata proteinele extrase din legume ca fasole sau seminte de soia, ar trebui inlocuite cat mai des cu proteinele de origine animala.
  • Weil recomanda sa consumam si cel putin 40 de grame de fibre in fiecare zi, cantitate destul de greu de obtinut din fructe, legume si cereale integrale respectand procentajele recomandate in cadrul acestei diete. In consecinta, este indicat sa evitam consumul de lapte, introducand in acelasi timp in alimentatie cantitati mici de branza sau alte produse lactate. Necesitatea acestor alimente este justificata de Weil prin nevoia organismului de calciu, una dintre componentele principale ale sistemului osos.

Cum functioneaza dieta doctorului Andrew Weil

Modul de structurare al cartii "Dieta doctorului Andrew Weil" este extrem de simplu, autorul alegand in locul explicatiilor stiintifice o descriere simpla a modului in care organismul isi extrage energia din alimentatie.

Mai intai carbohidratii sunt procesati de organism pentru a fi transformati in energie, insa weil atrage atentia asupra faptului ca un nivel prea mare de carbohidrati poate duce la supraponderalitate. Astfel, autorul acestei diete sustine ca este extrem de important ca alimentele din care extragem doza de carbohidrati sa fie cerealele nerafinate, sau legumele, ambele fiind situate jos pe scara indexului glicemic.

In al doilea rand grasimile si uleiurile reprezinta la randul lor o sursa mai concentrata de carbohidrati, insa aceste substante trebuie sa treaca printr-o serie de procese chimice pentru a fi transformate in glucoza. Astfel, desi grasimile sunt mult blamate in prezent, in cantitatea potrivita, prezenta acestora in organism ramane esentiala. Este adevarat, in acelasi timp  ca nivelul mare de grasimi duce la cresterea riscului de aparitia a unor conditii medicale, precum cancer, diabet, afectiuni ale inimii sau supraponderalitate. Totodata, nivelul scazut de grasimi din organism duce la degradarea structurii firului de par, infectii ale pielii sau dimpotriva, la cresterea gradului de predispozitie pentru contactarea unei infectii.

In cele din urma, proteinele ajuta la mentinerea si refacerea structurii organismului, insa si acestea pot fi la randul lor transformate in glucoza pentru ca ulterior sa fie folosite ca forma de energie. Proteinele sunt alcatuite din 20 de amino acizi, dintre care 10 pot fi extrasi din alimentatia zilnica.

Exercitiile fizice joaca in rol extrem de important in cadrul dietei doctorului Andrew Weil, cu toate ca argumentele oferite de acesta sunt nu numai putine, ci si lipsite de precizari sau argumente stiintifice. In acest sens, Weil afirma ca mentinerea unui ritm de viata activ ajuta la arderea caloriilor nefolositoare in vreme ce efectul acestora pe termen lung este acela de a preveni acumularea kilogramelor nedorite.

Ce spun expertii despre dieta doctorului Andrew Weil

Expertii sustin ca dieta doctorului Andrew Weil este unul dintre acele programe bazate pe informatii stiinfitice precise, precum si pe principii legate de nutritie. Planul alimentar propus de Weil este unul sanatos, intrucat persoanele care urmeaza in mod constat acelasi tip de alimentatie tind sa fie mai sanatoase.

Asociatia Americana pentru Dieta isi exprima la randul sau acordul pentru dieta doctorului Andrew Weil, in timp ce Chris Rosenbloom, decan si profesor al Universitatii din Georgia, Atlanta, afirma ca a fost placut impresionata de modul in care Weil a reusit sa imbine teoriile medicinei traditionale cu medicina alternativa.

Imagini