Termen cautat
Reteta

Dieta Montignac


Autor: george

Profesorul Jean Dumesnil din cadrul Universitatii Quebec este cel care a realizat un studiu pe baza dietei Montignac, pentru a arata nu numai ca aceasta este o metoda eficienta pentru a scapa de kilogramele in plus, ci si modalitatea ideala pentru a preveni bolile cardiovasculare. In acest sens, studiul realizat de Dumesnil a relevat faptul ca nivelul trigliceridelor a scazut cu pana la 35% dupa numai 6 zile de urmare a dietei Montignac.

Dieta Montignac reprezinta un program pentru slabit popular la inceputul anilor '90, ai caror baze au fost puse de Michel Montignac. Acesta a divizat alimentele in 4 categorii principale, dupa cum urmeaza: carbohidrati, lipide incluzand grasimi si carne, carbohidrati-lipide incluzand nuci si fibre, din aceasta ultima categorie facand parte legumele si cerealele integrale. Totodata, carbohidratii cu index glicemic mare sunt catalogati ca daunatori pentru organsimul uman, fapt ce face ca acestea sa nu poata fi consumate in combinatie cu lipidele. Motivul acestei restrictii rezida in faptul ca aceasta combinatie incurajeaza depunerea de grasimi.

Per ansamblu, dieta Montignac este formulata ca un concept nutritional, concentrandu-si atentia asupra persoanelor care vor sa scape de kilogramele in plus in mod eficient, avand in acelasi timp capacitatea de a preveni conditii medicale precum diabet si afectiuni ale inimii.

Cum functioneaza dieta Montignac

Ideea de la care pleaca dieta Montignac are la baza eliminarea din alimentatie a mancarurilor cu un index glicemic mare, asa cum sunt cartofii, morcovii si sfecla rosie. Aceste alimente sunt metabolizate sub forma de zahar intr-un interval de timp extrem de scurt si implicit acumulate la nivelul organismului. In acelasi timp, autorul acestei dietei sustine ca exista cateva combinatii, intre cele 4 grupe principale de alimente, ce trebuie evitate, precum: grasimile si zaharurile, proteina animala si carbohidrati. Deasemenea zaharul poate fi consumat doar de 2-3 ori pe saptamana, insa nu exista restrictii in ceea ce priveste cantitatea de grasimi si proteine pe care o puteti manca, atat timp cat nu le combinati.

Reguli ce trebuie respectate in urmarea dietei Montignac:

  • Consumati alimente cu un continut bogat in carbohidrati buni. Zahar, cereale rafinate, glucoza si cartofi trebuie evitate.
  • Grasimile si carbohidratii nu trebuie amestecate la aceeasi masa. In cazul in care la una dintre mese ati consumat alimente cu un continut mare de grasimi trebuie sa asteptati 4 ore pentru a putea consuma carbohidrati si 3 ore daca procesul este viceversa.
  • Consumati doar cantitati minime de alcool.
  • Consumati cantitati cat mai mari de apa intre mese.
  • Consumati cantitati cat mai mari de fibre.
  • Reduceti cat mai mult consumul de cafeina.
  • Mancati la intervale regulate, respectand cele 3 mese principale de peste zi, eliminand gustarile si mancatul seara tarziu.
  • Fructele proaspete, cu exceptia capsunelor nu trebie combinate in cadrul meselor de peste zi; aceste alimente pot fi consumate separat intre mese;
  • Consumati grasimi sanatoase si folositi ulei de masline pentru a prepara hrana.
  • Ramaneti activi din punct de vedere fizic.

Principiul dietei Montignac

Principiul care sta la baza dietei Montignac sustine urmarea a doua tipuri de planuri alimentare: cel pentru eliminarea kilogramelor in plus si cel pentru intretinere. In timpul primei faze are loc procesul de detoxifiere al pancreasului, fapt ce rezulta in cresterea tolerantei la glucoza si scaderea producerii de insulina. Aceasta prima faza trebuie sa fie urmata timp de minim 2 luni. A doua faza include sfaturi utile pentru mentinerea greutatii si a starii de sanatate dupa incheierea dietei Montignac.

Plan de meniu pentru dieta Montignac

Mic dejun

  • 1 fruct
  • Paine din faina de cereale cu margarina cu putine grasimi
  • Cafea decafeinizata
  • Lapte fara grasimi

Pranz

  • Avocado cu otet balsamic
  • Antricot cu fasole verde
  • Branza
  • Apa minerala distilata

Cina

  • Salata sau supa de legume, fara produse cu un continut mare de carbohidrati precum crutoane sau taitei
  • Omleta cu ciuperci
  • Salata din legume verzi
  • Iaurt sau branza cu putine grasimi

Avantajele dietei Montignac

  • Este eficienta, iar la incheierea programului nu veti pune inapoi kilogramele eliminate.
  • Este usor de urmat, ceea ce o face perfecta pentru oamenii cu un mod de viata aglomerat.

Dezavantajele dietei Montignac

  • Este putin prea bogata in grasimi pentru a fi sanatoasa pe termen lung, existand riscul de a va slabi sistemul cardiovascular.
  • Este saraca in zahar si grasimi, fapt ce poate duce la o stare acuta de oboseala. Dieta Motignac.
Imagini