Termen cautat
Reteta

Dieta pentru prevenirea anemiei


Autor: george

 

Alimente pentru toate tipurile de anemie (in special carenta de fier, acid folic si vitamina B12)

Nici un singur aliment nu contine destul de mult fier pentru a trata in mod eficient carenta de fier. O persoana de marime normala cu anemie ar trebui sa consume cel putin 5kg de cotlet pe zi pentru ca organismul sa primeasca destul fier incat sa se acopere carenta de fier.

Carnea reprezinta cea mai buna sursa de fier. Din pacate, consumul de carne nici nu se pune in discutie daca ati adoptat un still de viata vegetarian. Trebuie sa stiti ca exista fier si in legume, dar acesta este absorbit mai greu de catre organism. Pentru a spori rata de absorbite, trebuie sa consumati fructe si legume bogate in vitamina C la aceeasi masa cu legumele bogate in fier.

Daca doriti sa urmati o dieta pentru prevenirea anemiei, luati in considerare urmatoarele alimente:

 

 




     

  • Suc de sfecla – bogat in fosfor, sodiu, magneziu, calciu, potasiu, fier, vitamina A, vitamina C, niacina, si acid folic. Toti acesti nutrienti sunt mai usor de asimilat cand sunt consumati sub forma de suc. Sucul de sfecla mai este folosit si in tratarea cancerului.


  • Melasa – contine fierul si necesarul de vitamina B pentru producerea de celule rosii.


  • Drojdie de bere – este o sursa buna de vitamina B.


  • Praf de curry – contine intre 50-60g pana la 100g de fier.


  • Mancaruri fermentate – contin atat fier cat si bacterii ce faciliteaza absorbtia de vitamine.


  • Mancaruri si bauturi verzi – acestea sunt esentiale pentru cei ce sufera de anemie intrucat sunt bogate in fier si acid folic. Enumeram urmatoarele alimente: nasturel, frunze de papadie, varza. Si spanacul este bogat in fier, dar in acelasi timp este bogat in acid oxalic ce impiedica organismul sa foloseasca anumite minerale. Aceste alimente ar trebui deci consumate mai rar.


  • Vitamina C – consumul  de alimente bogate in vitamina C ajuta organismul sa absoarba mai usor fierul din alimente precum patrunjel, ardei grasi, morcovi, si asparagus (sparanghel).


  • Urzica – bogata in fier, vitamina C si alte minerale.


  • Urmatoarele alimente contin peste 5mg de fier pe portie: fasole cu bob mare, fasole pinto, ficat (doar de la animale crescute organic), melasa, frunze de mustar, linte, piersici uscate, suc de prune.


  • Urmatoarele alimente contin intre 3mg si 5mg de fier: caise gatite, frunze gatite de sfecla, curmale, carne foarte macra (doar de la animale crescute organic), fasole lima, chili, spanac gatit, mazare, alge.


  • Suplimente – daca luati suplimente alimentare zilnic puteti preveni si/sau combate anemia. Puteti lua vitamina B, vitamina C, calciu, cupru, si zinc.



  •  

 

 

 


Alimente care impiedica asimilarea fierului

Urmatoarele alimente intervin in absorbtia fierului:
 

 

 

 




     

  • Aditivi, cafea, ceai, bere, batoane de ciocolata, lactate, inghetata, bauturi carbogazoase.


  • Alcool – alcoolul duce la acumularea fierului in tesuturi, ducand la degradarea acelui organ. Alcoolul secatuieste organismul de nutrienti esentiali, cauzand numeroase probleme de sanatate, printre care se include si anemia.


  • Calciu, vitamina E, zinc si medicamente pentru tratarea aciditatii ridicate – cand sunt luate in acelasi timp cu suplimentele de fier, impiedica asimilarea fierului.


  • Cafea si ceai – substantele din cafea si ceai transforma fierul din orice mancare inutilizabil.


  • Medicamente – precum aspirina, steroizi sau alte medicamente ce cauzeaza sangerare gastrointestinala impedica asimilarea fierului.


  • Fibre – fibrele faciliteaza scaunul, iar fierul este eliminat prin scaun.


  • Lapte si lactate – nu doar ca impiedica asimilarea fierului, dar pot cauza sangerari interne la copii mici.


  • Oxalati – se gasesc in majoritatea alimentelor, in cantitati varii. Alimentele ce contin cantitati mari de oxalati sunt: migdale, piper negru, varza, acaju, ciocolata, cacao, cafea, vinete, capsuni, merisor, fasole, sfecla, ardei grasi, ghimbir, linte, mango, alune, patrunjel, cartofi dulci, dovleac, sfecla mangold, pastarnac, ovaz, ceai, rosii. Ar trebui sa consumati frecvent cantitati mari din alimente bogate in oxalati pentru a afecta anemia. Dar daca suferiti de probleme cu rinichii, este bine sa evitati aceste alimente.

  • Carne de porc



  •  

 

 

 

Imagini