Termen cautat
Reteta

Dieta pentru prevenirea flatulentei


Autor: george

 

Bacteriile benefice din intestinul gros sau colon, in activitatea lor, produc gaze cunoscute drept flatulenta sau popular „vanturi”. Compuse din hidrogen, oxigen, dioxid de carbon si metan, aceste gaze  intestinale sunt in general inodore. Gazele intestinale contin si nitrogen, care este inghitit in timp ce mestecam, ajungand astfel pana la nivelul intestinului gros.

Cea mai mare partea a gazelor intestinale sunt produse de catre bacterii si sunt inodore. Dar atunci cand consumam alimente ce contin sulf (se gaseste sulf in apa, mancare si chiar medicamente), gazele intestinale capata un miros neplacut.

Literatura de specialitate nu contine prea multe informatii care sa ne lamureasca ce cantitate de gaze este considerata normala. In schimb contine aceste elemente care v-ar putea fi de folos:

 

 




     
  • Cantitatea de gaze intestinale produsa zilnic variaza de la 500 pana la 1000ml.

  • Femeile pot experimenta pana la 7 flatulente pe zi, pe cand barbatii pana la 20.

  • Barbatii produc mai multe gaze intestinale decat femeile.

  • Fumatorii produc mai multe gaze intestinale decat nefumatorii.

  • Gazele intestinale miros mai urat in randul bautorilor de bere, probabil deoarece berea contine mai mult sulf decat alte alimente.



  •  

 

 

 


Daca vreti sa urmati o dieta pentru prevenirea flatulentei, aveti grija sa consumati fructe si legume deoarece contin fibre (atat fibre solubile cat si insolubile). Fibrele va ajuta sa  aveti scaun regulat si consitent. Fibrele insolubile nu se dizolva in apa si nici nu pot fi afectate de bacteriile intestinale, deci nu produc gaze. Fibrele solubile in schimb se dizova in apa, sunt fermentate de bacterii si produc gaze. Fructele si legumele contin atat fibre solubile cat si insolubile, in proportii variate. De exemplu fasolea contine mai mult fibre solubile ce produc gaze, pe cand graul contine mai mult fibre insolubile ce nu produc gaze. Cheia este sa gasiti un echilibru intre fibrele solubile si cele insolubile.

Alimentele bogate in fibre insolubile sunt: paine din cereale integrale, tarata, fructe si legume (mai ales coaja), alune, nuci de Brazilia, popcorn, orez brun.

Alimentele bogate in fibre solubile: ovaz (orice forma), mere, portocale, grapefruit, piersici, struguri, prune, pere, merisoare, fasole, sfecla, morcovi.

Mirosul urat al flatulentei vine de la sulf. Sulful ajunge in organism astfel:

 

 

 




     
  • Pana la 20% din apa. Sulf se gaseste si in alte bauturi precum bere, vin rosu, vin alb, cidru, mere, struguri, suc de rosii, lapte de vaca.

  • Alimente precum: migdale, paine, broccoli, conopida, varza Bruxelles, varza, migdale, mere uscate, caise, fructe uscate, alune, prune, stafide.

  • Proteine din alimente de origine animale.

  • Suplimente alimentare ce contin sulf.



  •  

 

 

 


Un lucru putin stiut este ca bacteriile ce produc sulf nu pot trai intr-un mediu acid. Modificati pH-ul colonului incat acesta sa fie acid si ostil bacteriilor producatoare de sulf consumand alimente probiotice  sau luand suplimente alimentare probiotice.


Cantitatea de gaze intestinale produse poate fi redusa controland cantitatea de fibre solubile pe care le consumati. Nu trebuie sa eliminati din dieta fibrele solubile in totalite deoarece fibrele solubile sunt benefice organismului.

Mirosul urat al flatulentei vine de la sulf. Reducand cantitatea de sulf pe care o consumati, reduceti cantitatea de sulf ce ajunge in organism si astfel mirosul urat al gazelor.

 

 

Imagini