Termen cautat
Reteta

Dieta pentru reducerea celulitei


Autor: george

 

Celulita ia forma depozitelor de grasime acumulate intr-una sau mai multe zone ale corpului, si desi poate fi intanita la ambele sexe, gradul de incidenta este mult mai mare in randul femeilor. Astfel, zonele cele mai afectate de celulita in ceea ce le priveste pe femei sunt coapsele si fesele. Cele mai populare metode pentru a scapa de celulita sunt masajele, cremele sau tratamentele laser, insa specialistii sustin ca cea mai eficienta metoda ramane urmarea unui mod de viata alimentar sanatos si echilibrat.

1. Evitati grasimile saturate

 

 


In momentul in care alimentatia cuprinde o cantitate mare de grasimi, surplusul netransformat in energie este stocat la nivelul organismului sub forma de depozite de grasimi. In consecinta este recomandat sa evitati carnea rosie si produsele lactate, inlocuindu-le cu produse din carne alba si produse lactate cu putine grasimi. Aceste alimente detin in acelasi timp un continut mare de proteine care ajuta la cresterea masei musculare, si implicit la arderea mai multor calorii decat grasimi. Totodata, la fel de eficienta se poate dovedi in includerea acizilor esentiali in dieta, intrucat asemeni proteinelor acestia ajuta la arderea unei cantitati mari de acizi grasi.

2. Evitati carbohidratii simpli

 

 


Carbohidratii simpli sau rafinati precum cei regasiti in faina alba, paine si orez au capacitatea de creste nivelul de zahar din sange, fapt ce faciliteaza depozitarea grasimilor la nivelul organismului. In consecinta incercati sa inlocuiti aceste alimente cu cereale integrale precum orez brun si paine din grau integral. Totodata consumati cat mai multe legume si fructe crude.

3. Eliminati toxinele

 

 


Sistemul limfatic trebuie sa functioneze la parametrii sai optimi, pentru a putea sa elimine toxinele din organism, acestea reprezentand cauze majore de aparitie a celulitei. Astfel, includeti o cantitate mare de fructe si legume cu o cantitate mare de antioxidanti, asa cum sunt citricile, kiwi, capsuni si zmeura. Deasemenea este bine sa includeti in alimentatia dumneavoastra alimente bogate in iod ca pere si alge marine.

4. Reduceti riscul de retentie de lichide

 

 


Retentia de lichide cauzeaza adesea formarea unei cantitati mai mari de celulita. Prin urmare, pentru a elimina eficient surplusul de celulita este indicat ca mai intai sa eliminati cauzele care duc la aceasta manifestare. Legumele eficiente in aceasta privinta sunt telina, patrunjel si frunzele de papadie, cu efect diuretic. O alta substanta necesara combaterii retentiei de lichide este potasiul, regasit in fasole, prune, banane, caise uscate si ananas.

5. Eliminati excesul de sare si zahar

 

 


In momentul in care nivelul de sare din organism depaseste valorile normale, corpul uman incearca sa dilueze aceasta substanta crescand nivelul de apa, rezultand in acest fel retentia de lichide. Totodata, alimentele dulci sau zaharoase, cu un continut bogat in carbohidrati rafinati au capacitatea de a creste nivelul de zahar din sange.

6. Consumati alcool cu moderatie

 

 


Alcoolul are capacitatea de a creste nivelul de grasimi din sange, ingreunand in acest fel circulatia sangelui in organism, favorizand in acelasi timp formarea radicalilor liberi care pot provoca leziuni grave la nivelul celulelor sanatoase.

Mancaruri recomandate:

 

 




     
  • fructe proaspete si sucuri de fructe;

  • legume proaspete;

  • alimente bogate in acizi grasi omega3 (nuci);

  • beti aproximativ 8-10 pahare de apa pe zi;

  • salate cu dressinguri cu putine calorii;

  • zeama de lamaie, cu putina miere in loc de zahar;

  • ierburi si condimente;

  • alimente cu un continut mare de calorii negative (sparanghel si varza);

  • cereale intregrale;

  • soia;

  • alimente bogate in fibre;

  • alimente cu fitochimicale si antioxidanti (legume cu frunze verzi);

  • ceapa;

  • ceai/cafea decafeinizata.



  •  

 

 

 


Mancaruri nerecomandate:

 

 

 




     
  • alimente prajite;

  • zahar si indulcitori artificiali;

  • mancarurile si alimentele procesate;

  • bauturile carbogazoase;

  • alcoolul;

  • sarea si mancarurile sarate;

  • mancarurile cu grasimi trans si grasimi saturate;

  • mancarurile bogate in proteine de origine animala;

  • cafea si alte bauturi cu un continut mare de cafeina;

  • carne rosie si de porc;

  • branza procesata cu un continut mare de grasimi;

  • unt, margarina si uleiuri vegetale hidrogenate.



  •  

 

 

 

Imagini