Termen cautat
Reteta

Regim alimentar pentru hipertensiune


Autor: george

 

Hipertensiunea reprezinta o conditie medicala manifestata prin cresterea valorilor tensiunii arteriale, care in mod normal pot ajunge pana la 120/80. Hipertensiunea apare ca urmare a unei game extrem de vaste de fatori, pornind de la factorii de ereditate, nivelul ridicat de sodiu (sare) in alimentatie, traiul sedentar, obezitatea, consumul excesiv de alcool si/sau scaderea cantitatii de potasiu din alimentatie.

Sfaturi pentru reducerea tensiunii arteriale:

 

 




     
  • Reduceti cantitatea de sare din alimentatie.

  • Consumati o cantitate mare de alimente bogate in fibre, precum cereale integrale, paine din mai multe tipuri de cereale, paste si orez brun.

  • Alegeti alimente cu un index glicemic redus, acestea avand capacitatea de a va ajuta sa slabiti, reducand in acelasi timp nivelul colesterolului „rau” din organism (LDL) si de a creste valorile colesterolului „bun” (HDL).

  • Consumati o cantitate cat mai mare de fructe si legume: 2 legume la pranz si 2 legume la cina, 2-3 fructe zilnic.

  • Mancati peste, carne de pui, carne slaba, branza si lapte cu o cantitate mica de grasimi si alternati  produsele bogate in proteine (fasole, mazare, linte, oua, tofu).

  • Consumati alimente cu putine grasimi si alegeti produsele cu care contin grasimi nesaturate, precum ulei de masline si canola sau marganina nehidrogenata.



  •  

 

 

 


Sfaturi ultile pentru reducerea cantitatii de sare din alimentatie:

 

 

 




     
  • Scadeti cantitatea de sare adaugata in timpul procesului de pregatire a mancarii.

  • Nu mai adaugati sare in mancare in momentul in care va asezati la masa.

  • Incercati sa condimentati mancarea cu ierburi si alte condimente care pot oferi aceeasi savoare.

  • Evitati baconul, sunca si salamul.

  • Evitati alimentele procesate, cu o cantitate mare se sare, precum mancarurile la conserva, mustar, sos pentru barbeque, sos de soia, sau sos teriyaki.

  • Cititi cu atentie eticheta alimentelor inainte de a le cumpara.

  • Consultati un medic de specialitate inainte de a recurge la substitute pentru sare.

  • Anumite medicamente, asa cum sunt laxativele si antacizii contin o cantitate mare de sodiu si prin urmare este recomandat ca inainte de a incepe un tramant de acest gen sa va adresati medicului specialist.



  •  

 

 

 

Dieta Dash pentru reducerea cantitatii de sare din alimentatie

 

 

 


Dieta Dash si-a dovedit eficienta in ceea ce priveste scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului din sange, prin propunerea unui plan alimentar cu o cantitate mica de grasimi saturate si grasimi totale, bogata insa in fructe, legume si produse lactate cu putine grasimi.

Exemplu de plan alimentar pentru dieta Dash

 

 




     
  • dulciuri: 5 portii pe saptamana;

  • grasimi si uleiuri: 2-3 portii;

  • produse lactate cu putine grasimi sau fara grasimi: 2-3 portii;

  • carne, carne de pasare si peste: 2 portii sau mai putin (evitati prajirea acestor alimente);

  • cereale: 7-8 portii (alegeti cereale integrale si multicereale);

  • legume: 4-5 portii;

  • fructe: 4-5 portii (folositi-le pentru gustari).



  •  

 

 

 

Imagini