Termen cautat

Efectele benefice ale manganului


Autor: george

Manganul este un microelement prezent in organismul uman in cantitati extrem de mici, concentrate cu precadere la nivelul sistemului osos, al rinichilor, ficatului si pancreasului.

Efectele benefice ale manganului

manganul actioneaza asemeni unei coenzime ce are rolul de a facilita un numar mare de procese metabolice din organism. Totodata, aceste microelement este implicat in procesul de formare a oaselor, functionarea corespunzatoare a glandei tiroida, formarea tesuturilor conective, a hormonilor sexuali, absorbtia calciului, reglarea nivelului de hormoni, imbunatatirea sistemului imunitar, precum si metabolizarea carboidratilor si a grasimilor in organism.

Surse naturale de mangan

Cele mai bogate surse de mangan sunt fructele si legumele precum nuci, seminte, avocado, alge, stafide, spanac, broccoli, fasole, cereale integrale, galbenus de ou, mazare, portocale si legumele cu frunze verzi.

Simptomatologia carentei de mangan

Carenta de mangan duce la aparitia unei game extrem de vaste de boli si afectiuni, incluzand malformatii osoase, probleme de vaz si auz, cresterea nivelului de colesterol, hipertensiune, infertilitate, stare generala de slabiciune, afectiuni ale inimii, pierderea memoriei, contractii musculare, tremurat, sau chiar atacuri de apoplexie.

Pentru a evita aparitia acestei conditii medicale este recomandat ca doza zilnica de mangan sa fie de aproximativ 5 mg. Atentie insa, caci anumite nutriente din organism, precum calciu sau fier pot afecta capacitatea organismului de a utiliza in mod corespunzator manganul. In consecinta, cel mai bine este sa apelati la suplimente nutritive pe baza de acest microelement, disponibile in prezent sub forma de suflat de mangan, ascorbat de mangan, gluconat de mangan si mangan (aminoacid in forma chelata). Efectele benefice ale acestor suplimente nu sunt restranse doar la tratarea carentei de mangan, ci si pentru prevenirea osteoporozei, osteoartritei, alaturi de ameliorarea simptomatologiei specifice sindromului premenstrual. In acelasi timp, suplimentele pe baza de mangan au capacitatea de ameliorare a starilor de anxietate, irascibilitate, a schimbarilor bruste de dispozitie si a depresiilor in cazul persoanelor de sex femeiesc.

Imagine: 
Efectele benefice ale manganului