Termen cautat

Efectele benefice ale seleniului


Autor: george

Seleniul este un element regasit la nivelul solului, necesar in cantitati mici pentru mentinerea sanatatii organismului. Astfel, seleniul este prezent in orice structura celulara din organism, insa cu precadere la nivelul ficatului, rinichilor, splinei, testiculelor si al pancreasului.

Rolul seleniului in organism este acela de a actiona asemeni unui antioxidant impotriva radicalilor liberi ce au capacitatea de a leza structura ADN a organismului. Ca forma de tratament, seleniul  este recomandat impreuna cu vitaminele C si E pentru ameliorarea manifestarilor asociate cancerului, afectiunilor inimii si chiar a semnelor imbatranirii. Totodata, seleniul s-a dovedit eficient pentru tratarea infectiilor virale, precum si la incetinirea progresului virusului HIV si implicit a SIDA. Acest element este eficient si pentru mentinerea functionarii normale a ficatului.

Alte efecte benefice ale seleniului sunt protejarea impotriva bolilor cardiace, a mineralelor toxice, alaturi de neutralizarea efectelor nocive ale alcoolului, tutunului si a grasimilor. Specialistii sustin ca seleniul reprezinta o forma eficienta pentru imbunatatirea performantelor sexuale la barbati, precum si pentru mentinerea sanatatii parului, pielii si a ochilor.

Surse naturale de seleniu

Seleniul poate fi regasit intr-o gama vasta de surse naturale de hrana, pornind de la nuci de brazilia, carne de pasare, fructe de mare, diverse tipuri de carne, pana la ovaz sau orez brun. deasemenea, medicii specialisti sustin ca pentru  a asigura organismului diza optima de seleniu puteti sa apelati la suplimente pe baza de acest mineral. in acest sens, doza zilnica recomandata este de 70 mcg in cazul barbatilor si de 55 mcg in cazul femeilor, insa in situatii speciale cantitatea zilnica poate ajunge pana la 300 mcg.

Carenta de seleniu detine in prezent o incidenta extrem de mica, intrucat un numar mare de alimente sunt bogate in seleniu. In momentul in care carenta de seleniu se manifesta simptomatologia include slabiciune la nivel muscular si stare de oboseala. In acelasi timp, supradoza de seleniu, manifestata in momentul in care doza zilnica depaseste cantitatea de 600 mcg pe zi, poate duce la aparitia starilor de depresie, voma si varsaturi, nervozitate, precum si caderea parului si a unghiilor, alaturi de o respiratie urat mirositoare.

Efecte benefice ale seleniului

In ultima vreme medicii specialisti au acordat o atentie tot mai mare seleniului ca urmare a capacitatii acestuia de a combate cancerul. astfel, un studiu realizat pe o periuoada de 5 ani a relevat faptul ca administrarea unei doze zilnice de 200 mcg de seleniu a scaut cu 63% riscul de aparitie a cancerului de prostata, 58% cancerul colorectal, cu 46% cancerul pulmonar si cu pana la 39% cazurile de deces in urma diagnosticului de cancer.

Alte sutdii au relevat urmatoarele efecte benefice ale seleniului:

  • prevenirea cancerului cervical, rectal, oavrian, al vezicii urinare, esofagului, pancreasului si al ficatului;
  • prevenirea leucemiei;
  • mentinerea sanatatii inimii, prin reducerea riscului de coagulare a sangelui;
  • reducerea riscului de infarct si stop cardiac;
  • cresterea nivelului de colesterol bun (HDL) si reducerea nivelului de colesterol rau (LDL);prevenirea cataractei si a degenerarii maculare;
  • metabolizarea hormonilor tiroidieni din forma mai putin activa (T4), in forma sa activa (T3);
  • functionarea corespunzatoare a sistemului imunitar;
  • in combinatie cu vitamina E, seleniul detine proprietati antiinflamatorii, ameliorand in acest fel simptomele asociate artritei reumatoide, psoriazisului, lupusului si eczemelor.

 

Imagine: 
Efectele benefice ale seleniului