Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii cu greutati pentru tonifierea masei musculare


Autor: bcristina

Exercitiile cu greutati contribuie la tonifierea masei musculare, imbunatatirea aspectului fizic si prevenirea atrofierii muschilor in asociere cu inaintarea in varsta.

Ce sunt exercitiile cu greutati?

Acest tip de exerictii este inclus in categoria exercitiilor de forta intrucat presupun folosirea greutatilor pentru cresterea rezistentei masei musculare. Exercitiile de rezistenta solicita muschii din organism, aplicand un nivel mai mare de stres asupra lor.

Pentru ca rezultatele oferite de aceste exercitii sa fie vizibile este necesar sa optati pentru sesiuni cu o durata mica, de mai multe ori pe saptamana. Astfel, specialistii sustin ca pentru cresterea rezistentei masei musculare este necesar sa efectuati 20-30 de minute de exercitii cu greutati in fiecare saptamana.

Efectuarea exercitiilor cu greutati

Desi exercitiile cu greutati ofera importante avantaje asupra organismului, in momentul in care nu sunt realizate in mod corespunzator, exista riscul de aparitie a intinderilor, luxatiilor si fracturilor. Pentru efectuarea corecta a exercitiilor cu greutati este necesar sa urmati acesti pasi:

  1. Stapaniti tehnica. Daca sunteti incepatori este recomandat sa lucrati sub indrumarea unui instructor de fitness.

  2. Efectuati un singur set de 12 repetitii.

  3. Folositi greutatile potrivite nevoilor dumneavoastra.

  4. Ajustati gradul de dificultate al acestor exercitii in functie de nivelul dumneavoastra de pregatire fizica. In consecinta, incepatorii trebuie sa foloseasca mai intai greutati mai mici.

  5. Odihniti-va cel putin 1 zi intre sedintele de exercitii fizice.
Bibliografie

http://www.mayoclinic.com/health/weight-training/HQ01627

Tip exercitiu
Echipamente