Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii de slabit pentru acasa


Autor: george

Cu totii ne dorim desigur trupul perfect, cu forme bine conturate si fara urme de celulita, insa pentru a ajunge la acest ideal este nevoie de un minim de efort, o dieta sanatoasa si un trai echilibrat. Si oricat de simple par aceste lucruri atunci cand sunt asternute in cuvinte, multi dintre dumneavoastra cu siguranta au constatat ca cele mai mari impedimente sunt tocmai traiul aglomerat si dezorganizat, precum si locul de munca solicitant, ceea ce face ca timpul liber sa fie extrem de redus si alimentatia constituita din mancare de fast-food, chipsuri sau snacksuri. Chiar si in aceste conditii, medicii specialisti avertizeaza in privinta unei greseli comune insa destul de daunatoare sanatatii organismului, si anume dietele prin infometare. In acest sens daca ati hotarat sa scapati de kilogramele in plus, cea mai eficienta metoda consta in urmarea unui program de slabit organizat si schimbarea alimentatiei curente cu una sanatoasa.

Ceea ce mai trebuie sa stiti este faptul ca pentru a ajunge la silueta dorita nu este nevoie de un abomanent la sala, si dimpotriva cu putina autodisciplina acest lucru poate fi realizat chiar la dumneavoastra acasa. Acest lucru nu numai ca va scuteste de drumul pana la sala de gimnastica, ci va permite sa va organizati programul de exercitii in functie de celelalte activitati zilnice. Deasemenea specialistii in aceasta privinta va sfatuiesc sa nu va rezumati la un singur tip de exercitii, ci dimpotriva pentru ca efectul sa fie cel scontat este recomandat sa alternati exercitiile pentru arderea grasimilor cu cele cardiovasculare, aerobice, abdominale sau chiar exercitii de yoga.

Exercitii de slabit pentru acasa

Inainte de inceperea acestui program de exercitii este recomandat sa urmati cativa pasi simpli care va vor asigura atat confortul fizic si psihic, cat si desfasurarea acestor exercitii in bune conditii:

  • adresati-va medicului specialist pentru ca acesta sa va poata indica grupele musculare, precum si partile corpului asupra carora trebuie sa insistati;
  • pentru inceput alegeti gradul de dificultate cel mai scazut, urmand ca pe masura ce progresati sa treceti la exercitii cu un grad de complexitate mai mare;
  • camera in care veti efectua aceste exercitii trebuie sa fie curata si bine aerisita;
  • pentru ca programul de slabit sa fie eficient este recomandat sa incercati sa va schimbati planul alimentar, urmand o dieta bogata in fructe si legume;
  • controlati-va ritmul respiratiei in timpul efectuarii exercitiilor, acestu lucru impiedicandu-va sa obositi prea repede;
  • ingaduiti-va atat timp cat este nevoie pentru finalizarea fiecarui set de exercitii.

Exercitii de slabit pentru partea superioara a trupului

Exercitiul numarul 1
Pentru efectuarea acestui exercitiu este nevoie de un scaun. Astfel, pozitionati-va mainile pe scaun, stand cu spatele la acesta, in vreme ce cu picioarele faceti cativa pasi in fata, astfel incat genunchii sa fie usor indoiti. Din aceasta pozitie, lasati-va incet spre sol pana in momentul in care in zona superioara a trupului resimtiti o senzatie de intindere, apoi cu ajutorul mainilor ridicati-va usor pentru a ajunge la pozitia initiala. Pentru inceput repetati de 10 ori, iar pe masura ce progresati puteti creste gradul de dificultate al acestui exercitiu intinzand picioarele cat mai mult in fata.

Exercitiul numarul 2
Acest exercitiu tonifica musculatura pieptului, soldurilor si a mainilor. Stati pe covorul medical cu fata spre sol si sustineti greutatea corpului cu ajutorul mainilor si a picioarelor. In acest sens mainile trebuie sa fie in aceeasi linie cu umerii si palmele orientate in fata, in vreme ce picioarele trebuie sa fie alipite si intinse, avand grija ca genunchii dumneavoastra sa nu atinga solul. Coborati trupul pana in momentul in care nasul dumneavoastra ajunge la nivelul solului, apoi cu ajutorul mainilor reveniti la pozitia initiala. Daca intampinati dificultati in realizarea acestui exercitiu puteti sa tineti genunchii pe sol, caz in care gambele dumneavoastra trebuie sa fie incrucisate. Efectuati cate un set de 8 exercitii, iar in momentul in care simtiti ca ati progresat puteti creste numarul acestora.

Exercitiul numarul 3
Stati pe un scaun cu spatele drept si incordati cat puteti de tare muschii abdominali. Mentineti timp de 2-3 secunde, inspirati si relaxati. Repetati de aproximativ 8 ori pentru inceput.

Exercitiul numarul 4
Stati in fata unui perete si tinand mainile departate in asa fel incat acestea sa fie in aceeasi linie cu umerii pozitionati palmele pe perete, avand grija ca spatele sa ramana drept. Aplecati trunchiul spre perete pana in momentul in care nasul dumneavoastra ajunge la nivelul acestuia, apoi reveniti usor la pozitia initiala. Pentru inceput efectuati un set de cate 10 astfel de exercitii.

Exercitii de slabit pentru zona inferioara a trupului

Exercitiul numarul 1
Stati in pozitie verticala cu picioarele usor departate avand in acelasi timp grija ca spatele sa fie drept si mainile intinse in fata. Din aceasta pozitie coborati usor trunchiul pana in momentul in care coapsele vor fi paralele cu solul iar genunchii indoiti intr-un unghi de 90 de grade. Mentineti timp de 2-3 secunde, reveniti la pozitia initiala si repetati de 10 ori.

Exercitiul numarul 2
Stati in pozitie verticala cu picioarele usor departate tinand trunchiul si capul drepte, si din aceasta pozitie intindeti piciorul stang in lateral, si avand grija ca spatele sa ramana drept, indoiti genunchiul stang. Mentineti cateva secunde, reveniti la pozitia initiala si repetati de cate 10 ori pentru fiecare parte.

Exercitiul numarul 3
Stati pe un scaun cu picioarele alipite si spatele drept, si pozitionati o perna intre genunchi si coapsea apoi incordati muschii acestor zone cat puteti de tare timp de 3-4 secunde. Relaxati si repetati de 5 ori. Pe masura ce cresteti gradul de dificultate al acestui exercitiu inlocuiti perna cu o minge semi-umflata.

Exercitiul numarul 4
Stati in pozitie verticala cu spatele drept si mainile pe langa corp. Din aceasta pozitie ridicati usor piciorul stang, mentineti 1-2 secunde si reveniti la pozitia initiala pentru a repeta de cate 10 oru pentru fiecare picior.

Pentru ca aceste exercitii fizice sa se transforme intr-o activitate constanta si placuta, puteti sa folositi un CD cu aceste miscari sau dimpotriva puteti sa alegeti un fundal sonor cu muzica dumneavoastra preferata.

Bibliografie

http://www.buzzle.com/articles/home-exercise-programs-for-weight-loss.html