Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii fizice pentru arderea caloriilor


Autor: george

In prezent obezitatea reprezinta una dintre cele mai frecvente conditii medicale manifestate indiferent de varsta, sex sau zona geografica in care persoanele respective traiesc. Mai mult decat atat, un studiu realizat recent a demonstrat faptul ca incidenta acestei conditii medicale este cu atat mai crescuta in cazul persoanlelor al caror tesut adipos s-a dezvoltat in exces inca de la varste fragede. Mai mult decat atat, obezitatea poate fi asociata cu o gama diversificata de boli si afectiuni a caror urmari pot fi severe. In aceasta privinta medicii specialisti avertizeaza asupra faptului ca dintre toate metodele regasite in prezent pe piata, cea mai sigura si mai eficienta ramane urmarea unui program de exercitii fizice special conceput pentru acest tip de probleme.

Exercitii eficiente pentru arderea caloriilor

In ceea ce priveste programul pentru arderea caloriilor acesta cuprinde diferite tipuri de exercitii fizice, pornind de la exercitii cardiovasculare si pana la aerobic sau chiar yoga. Mai mult decat atat, multe dintre aceste exercitii pot fi efectuate chiar la dumneavoastra acasa, economisind in acest fel timpul pierdut pentru a ajuge la sala de gimnastica. Astfel, dintre cele mai populare, dar si mai eficiente tipuri de exercitii pentru slabit sunt incluse:

  • exercitii de aerobic si cele cardiovasculare prin intermediul carora puteti lucra grupe mari de muschi precum muschii gluteali (fesieri), muschii abdominali sau cvadricepsul. Deasemenea, anumite tipuri de exercitii ca jogging-ul, ciclismul, mersul, urcatul scarilor sau exercitiile pe stepper solicita partile inferioare ale trupului, in vreme ce inotul, vaslitul sau mersul in pas vioi implica participarea toturor grupelor musculare ale organismului. In plus, aceste exercitii sunt aerobe datorita faptului ca prin efectuarea acestora muschii primesc in mod constant oxigen, ceea ce sporeste rezistenta si mobilitatea musculara, precum si proprietatile functionale si fiziologice ale organismului;
  • mersul usor sau in pas vioi constituie una dintre cele mai simple forme de ardere a caloriilor, si poate fi efectuata de persoane incluse in toate categoriile de varsta, fara a prezenta riscul aparitiei unor efecte secundare. Mai mult decat atat, rolul acestui tip de exercitiu este arderea masiva a caloriilor, precum si tonifierea muschilor, accelerand in acelasi timp metabolismul organismului, fapt ce duce la arderea mult mai rapida a grasimilor;
  • alergatul sau jogging-ul, are capacitatea de a creste rezistenta si flexibilitatea muschilor si a articulatiilor. Mai mult decat atat, acestea poate fi utilizate ca metode rapide de ardere a caloriilor si implicit de a reveni la greutatea dorita;
  • inotul, alaturi de alergat, intra in categoria exercitiilor ce va ajuta sa scapati de kilogramele in plus intr-un interval scurt de timp. Deasemenea, inotul reprezinta o metoda extrem de eficienta de imbunatatire a sistemului cardiovascular, iar tot ceea ce trebuie sa faceti este sa va alocati de 3 ori pe saptamana cate 20-25 de minute pentru acest sport;
  • mersul pe bicicleta stationara este considerata o metoda extrem de efienta in ceea ce priveste arderea caloriilor, avand capacitatea de a accelera metabolismul ceea ce va avea drept rezultat arderea rapida a grasimilor.

In afara faptului ca aceste exercitii au capacitatea de a spori rezistenta si flexibilitatea muschilor si a articulatiilor, ele sunt extrem de benefice pentru functionarea in parametri optimi a organelor vitale ale organismului. Mai mult decat atat, efectuate cu regularitate aceste aduc o serie de beneficii organismului, precum:

  1. scad riscul dezvoltarii unor afectiuni ale inimii;
  2. imbunatatesc functioanarea sistemului cardiocascular;
  3. pastreaza tensiunea arteriala in parametrii optimi;
  4. sporesc dgradul de functionare al plamanilor;
  5. asigura un control mai bun asupra diabetului;
  6. aduc un plus de entuziasm si dinamism persoanei in cauza.
Bibliografie

http://www.buzzle.com/articles/exercises-for-losing-weight.html