Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitii Pilates pentru incepatori


Autor: bcristina

Cu toate ca pentru multe persoane exercitiile Pilates pot parea intimidante, acestea reprezinta varianta ideala pentru crestea rezistentei muschilor toracici, pentru imbunatatirea posturii, echilibrului si flexibilitatii.

Ce sunt exercitiile Pilates?

Pilates reprezinta o anumita forma de exercitii fizice ce au capacitatea de a imbunatati gradul de flexibilitate al corpului, de a creste rezistenta sistemului muscular si de mari libertatea miscarilor. In general acest tip de exercitii pune accentul pe lucrarea muschilor abdominali, lombari, precum si a muschilor soldurilor si a coapselor.

Denumirea "Pilates" vine de la cel care a pus bazele acestui tip de exercitii, Joseph Pilates, la inceputul anilor 1900. Rutina exercitiilor Pilates presupune efectuarea a unui set de 25-50 de exercitii de fortifiere a muschilor.

Exercitii Pilates pentru incepatori

Contrar ideei eronate conform careia exercitiile Pilates nu pot fi efectuate decat de atletii si dansatorii profesionisti, acest tip de exercitii poate fi efectuat si de incepatori. O alta idee preconceputa in ceea ce priveste exercitiile Pilates este necesitatea achizitionarii unui echipament special. In realitate insa, acestea pot fi efectuate stand pe podea, pe un covor medical.

Avantajele exercitiilor Pilates

Cercetarile in acest domeniu au relevat faptul ca exercitiile Pilates detin urmatoarele avantaje asupra organismului:

  • imbunatatirea stabilitatii trunchiului;

  • imbunatatirea posturii si a echilibrului;

  • cresterea flexibilitatii trunchiului;

  • prevenirea si tratarea durerilor de spate.
Bibliografie

http://www.mayoclinic.com/health/pilates-for-beginners/MY01377