Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exerictii de incalzire pentru evitarea leziunilor sportive


Autor: bcristina

Exercitiile de incalzire trebuie sa aiba o durata de pana la 15 minute pentru a putea preveni in mod eficient leziunile sportive. Acest tip de exercitii are capacitatea de a creste gradul de vascularizare si flexibilitatea la nivelul muschilor.

Exercitiul numarul 1: Alergari usoare

Timp de efectuare: 0-5 minute

Scop: Alergarile usoare permit atletilor sa se pregateasca pentru antrenamentul propriu-zis in asa fel incat riscul de aparitie a leziunilor sa fie prevenit. Tehnica acceptata de efectuare a acestui exercitiu presupune alinierea perfecta a muschilor soldului, genunchiului si a gleznei.

Instructiuni: Alergati usor in jurul terenului de atletism.

Exercitiul numarul 2: Alergare cu pas adaugat

Timp alocat: 50 de secunde - 1 minute

Scopul: Alergarea cu pas adaugat are rolul de a stimula si incalzi muschii soldurilor, precum si de a imbunatati viteza de alergare.

Instructiuni: Tineti genunchii indoiti si, din aceasta pozitie, mutati piciorul drept in laterala. Simultan cu aceasta miscare aduceti piciorul stang in fata celui drept.

Exercitiul numarul 3: Alergarea cu spatele

Timp alocat: 1-1.5 minute

Scop: Alergarea cu spatele are capacitatea de a stimula si incalzi extensorii si tendoanele soldurilor.

Instructiuni: In timpul efectuarii acestui exercitiu este recomandat sa aterizati pe degetele de la picioare si sa tineti genunchii usor flexati.

Bibliografie

http://sportsmedicine.about.com/od/kneepainandinjuries/a/022202b.htm