Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Importanta exercitiilor fizice si a fitnessului pentru copii


Autor: bcristina

Fiecare dintre noi stie faptul ca, in general, copiii trebuie sa fie activi din punct de vedere fizic. Astfel, indiferent daca este vorba despre un copil supraponderal sau unul cu o greutate normala, specialistii afirma ca exercitiile fizice sunt esentiale pentru un stil de viata sanatos. Acest lucru nu inseamna, insa, ca micutul dumneavoastra trebuie sa petreaca zilnic 4-5 ore antrenandu-se intens si pregatindu-se pentru Olimpiada.

Care este gradul de activitate fizica necesar copiilor ?

Academina Americana de Pediatrie recomanda cel putin 60 de minute de activitate fizica, atat pentru copii, cat si pentru adolescenti. Atentie, insa, intrucat aceste minute de activitate fizica nu trebuie sa fie consecutive. De exemplu, copilul dumneavoastra poate face in cadrul orei de sport aproximativ 30 de minute de activitate fizica, iar dupa-amiaza mai poate petrece inca jumatate de ora jucandu-se .

Exercitiile fizice si arderea caloriilor

Efectuarea exercitiilor fizice in mod regulat are rolul de a creste increderea in sine, de a imbunatati calitatea somnului, de a creste nivelul de energie din organism, de a scade anxietatea si starile depresive. In plus, exercitiile fizice contribuie la scaderea in greutate si, implicit, la scaderea obezitatii infantile.

Avand in vedere faptul ca la varste fragede copiii nu folosesc aparate speciale de fitness, este destul de dificil sa stabiliti care este numarul caloriilor arse zilnic. Specialistii sustin, insa, ca acest lucru nu este foarte importat atat timp cat copiii fac cel putin 60 de minute de miscare fizica in fiecare zi. In cazul in care copilul dumneavoastra continua sa se ingrase, este recomandat sa analizati alimentatia acestuia.

Numarul caloriilor arse difera in mod decisiv de tipul activitatii fizice desfasurate de copil, astfel:

  • mers pe bicicleta permite arderea unui numar de 174 de calorii pe ora;

  • jogging permite arderea unui numar de 654 de calorii pe ora;

  • baschetul recreational permite arderea unui numar de 450 de calorii pe ora;

  • volei recreational permite arderea unui numar de 274 de calorii pe ora;

  • tenis permite arderea unui numar de 450 de calorii pe ora;

  • fotbal permite arderea unui numar de 498 de calorii pe ora;

  • mers pe role la 9 mph permite arderea unui numar de 384 de calorii pe ora;

  • inot permite arderea unui numar de 288 de calorii pe ora;

  • mers pe jos la 2 mph permite arderea unui numar de 198 de calorii pe ora.

Aceste statistice au fost realizate luand in calcul o medie a greutatii corporale de 68 de kg. Astfel, in cazul persoanelor mai slabe, numarul caloriilor arse in momentul depunerii aceluiasi grad de activitate fizica va fi mai mic.

Copiii si de cele mai multe ori si adolescentii, intampina dificultati in ceea ce priveste urmarea unui program prestabilit de exercitii fizice. Sfatul specialistului in aceasta privinta este sa optati pentru activitati libere permitand copiilor sa zburde in voie pe terenul de joaca.

Pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru a atrage copiii spre exercitii fizice si fitness sunt urmatorii:

  1. Implicati intreaga familie in activitati fizice.
  2. Incurajati copiii sa urce pe scari in loc sa foloseasca liftul, sa mearga pe jos pana la scoala in loc sa mearga cu microbuzul, etc.
  3. Incurajati jocurile in aer liber.
  4. Ajutati copilul sa descopere un sport organizat care sa i se potriveasca.
Bibliografie

http://pediatrics.about.com/od/exerciseandfitness/a/0608_exrcs_ftns.htm