Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Prevenirea obezitatii juvenile prin activitati fizice


Autor: bcristina

Desi obiceiurile alimentare nesanatoase sunt asociate cresterii incidentei obezitatii juvenile, un alt factor foarte important este scaderea drastica a activitatii sportive. In aceste conditii, principala grija a specialistilor este imbunatatirea nutritiei in cazul copiilor diagnosticati cu obezitate juvenila, subminand importanta exercitiilor fizice. Mai mult decat atat, parintii joaca un rol important in aceasta privinta, acestia fiind cei care pot incuraja copiii sa se implice in activitati sportive organizate.

Care este varsta minima la care un copil poate fi implicat intr-o activitate sportiva ?

Intrucat majoritatea programelor pentru copiii sunt necompetitive si au ca scop insusirea unor elemente de baza, varsta minima de inscriere a copiilor in aceste programe este de 3-4 ani.

In functie de optiunile oferite de cluburile sportive din zona unde locuiti puteti opta pentru urmatoarele sporturi:

  • gimnastica;
  • inot;
  • fotbal.

Avantajele implicarii copiilor mici in activitati sportive

Desi multi dintre parinti incearca sa evite implicarea copiilor in activitati sportive pana cand acestia ajung la varsta de 9-10 ani, specialistii sustin ca programele pentru cei cu varste mai mici sunt necompetitive.

Avantajele activitatii fizice inca de la varste fragede sunt:

  • prevenirea obezitatii juvenile;
  • incurajarea unui stil de viata sanatos;
  • imbunatatirea functiilor motorii;
  • posibilitatea copilului de a-si face noi prieteni;
  • petrecerea unei perioade mai mici de timp in fata televizorului.

Sporturi de echipa versus sporturi individuale

Copiii au diferite personalitati si temperamente, motiv pentru care acestia pot fi compatibili cu sporturile de echipa sau dimpotriva cu sporturile individuale. Astfel, in cazul in care copilul dumneavoastra nu are o fire foarte competitiva si nu prefera sporturile de echipa, acesta poate ramane activ din punct de vedere fizic optand pentru activitati individuale:

  • inot;
  • gimnastica;
  • tenis;
  • wrestling;
  • golf;
  • arte martiale;
  • dans.

Un aspect foarte important de care trebuie sa tineti cont este faptul ca, cel putin la varste foarte fragede, copiii au un grad de dezvoltare diferit. Astfel, in cazul in care copilul dumneavoastra nu stapaneste la fel de bine abilitatile locomotorii ca alti copiii de varsta sa, este recomandat ca acesta sa fie incurajat sa nu renunte. Pe de alta parte, gimnastica este un sport ideal pentru imbunatatirea abilitatilor atletice si locomotorii.

Bibliografie

http://pediatrics.about.com/od/exerciseandfitness/a/0806_youth_spts.htm