Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Program de incalzire pentru exercitii de aerobic


Autor: bcristina

Daca sunt efectuate in mod corect, exercitiile de incalzire au capacitatea de a reduce riscul de aparitie a leziunilor si de a imbunatati performantele atletice ale unei persoane. Astfel, desi exercitiile de incalzire pot creste perioada alocata activitatii fizice, acestea sunt extrem de importante pentru mentinerea sanatatii organismului.

Importanta exercitiilor de incalzire

In prezent, parerile specialistilor cu privire la avantajele exercitiilor de incalzire sunt impartite. Cu toate acestea, daca sunt efectuate in mod corespunzator, acestea prezinta riscuri minore asupra organismului.

Exercitiile de incalzire au capacitatea de a pregati organismul pentru efectuarea exercitiilor de aerobic, prevenind in mod eficient aparitia intinderilor si rupturilor musculare precum si a fracturilor. In plus, exercitiile de aerobic stimuleaza functionarea sistemului cardiovascular, circulatia sanguina la nivelul muschilor si creste temperatura corporala.

Efectuarea exercitiilor de incalzire

Incalzirea trebuie efectuata imediat inainte de inceperea exercitiilor de aerobic. De cele mai multe ori incalzirea trebuie efectuata mai intai pentru grupele musculare mari. De asemenea, acest tip de exercitii poate fi efectuat in functie de tipul activitatii sportive pe are o practicati, astfel:

  1. Pentru efectuarea unei plimbari in pas vioi, este recomandat sa mergeti incet timp de 5-10 minute.

  2. Pentru jogging este recomandat sa mergeti in pas vioi timp de 5-10 minute.

  3. Pentru efectuarea exercitiilor de forta, incalziti zonele musculare care vor fi solicitate.

  4. Pentru fotbal este recomandat sa alergati pe loc.

  5. Pentru inot, este recomandat sa inotati mai intai intr-un ritm lent.
Bibliografie

http://www.mayoclinic.com/health/exercise/SM00067