Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Anantasana


Autor: george

 

Traducere

 

 

 

Ananta este numele sarpelui cu 1000 de capete pe care zeul Vishnu se odihneste pe fundul oceanului primordial. Deasemenea Ananta este un alt nume dat insasi zeitatii Vishnu. In timpul ce Vishnu se odihnea, din buricul sau a crescut un lotus. In acel lotus a luat nastere Brahma, Creatorul universului. Exercitiul Anantasana imita cresterea lujerului de lotus, motiv pentru care piciorul trebuie sa fie ridicat catre tavan. Aceasta postura este regasita in templul dedicat lordului Ananta Padmanabha din Trivandrum, situat in sudul Indiei. Dovezile arheologice ale folosirii posturilor yoga in statui releva natura antica a acestor practici, reliefate prin arta.

Exercitiul Anantasana pas cu pas

 

 

 

 

Stati pe spate, pe un covor medical. Din aceasta pozitie, rotiti corpul astfel incat sa va intoarceti catre partea stanga. Ridicati mana stanga indoind cotul. Asezati palma stanga deasupra urechii, tinand degetele orientate spre centrul capului. Incercati sa va gasiti echilibrul in aceasta pozitie.

Indoiti genunchiul drept si cu degetele mainii drepte prindeti degetele de la picior. Daca deocamdata nu aveti destula felxibilitate pentru a putea indrepta piciorul drept, mentinand aceasta pozitie, este recomandat sa folositi o banda sau o curea de yoga pe care sa o infasurati in jurul talpii. Tineti banda cu mainile cat mai aproape de picior si incercati ca din aceasta pozitie sa indreptati piciorul. In timp de expirati ridicati simultan mana dreapta si piciorul drept spre tavan. Atat piciorul de pe sol cat si cel ridicat trebuie sa fie drepte si intinse. In cadrul acestui exercitiu trebuie sa coborati osul drept al bazinului spre piciorul stang, in asa fel incat oasele bazinului (tuberozitati ischiale) sa fie aliniate perpendicular pe sol. Folositi mana dreapta pentru a cobori piciorul drept spre sol, deasupra capului.

In pozitia finala a acestui exercitiu, atat oasele soldurilor cat si piciorul ridicat trebuie sa se afle in aceeasi linie si perpendicular pe sol. Pentru a obtine aceasta pozitie este necesar ca muschii fesei drepte sa fie adusi in fata. Mentineti aceasta pozitie timp de 15-20 de secunde, timp in care trebuie sa respirati normal. Incercati sa va mentineti echilibrul cu ajutorul muschilor trunchiului si a piciorului ridicat. Daca acest exercitiu este efectuat corect restul corpului trebuie sa se afle in linie dreapta.

In momentul cand reveniti la pozitia initiala relaxati mai intai mainile, apoi rotiti trunchiul si odihniti-va in timp ce stati culcati pe spate, pe covorul medical. Puteti efectua acest exercitiu pentru fiecare parte.

Sfaturi pentru incepatori

 

 

 

 

Tineti spatele lipt de un perete si paralel cu acesta. Nu lasati soldurile sa se deplaseze in spate. Tineti mana de pe sol si piciorul ridicat usor in spate. Extindeti mainile si trunchiul si folositi muschii pelvieni pentru a va mentine echilibrul. Concentrati-va atentia asupra unui punct aflat la aproximativ 1 m in fata dumneavoastra, pentru a va mentine mai bine echilibrul.

Avantajele exercitiului Anantasana

 

 

 

 

     

  1. Imbunatateste echilibrul corpului.
  2.  

  3. Tonifiaza si creste flexibilitatea tendoanelor si a gambelor.
  4.  

  5. Imbunatateste circulatia sangelui.
  6.  

  7. Creste flexibilitatea tendoanelor, a soldurilor si a muschilor aductori.
  8.  

  9. Amelioreaza anumite tipuri de dureri de spate.
  10.  

  11. Fortifiaza si tonifica muschii spatelui, prevenind in acest fel hernia de disc.
  12.  

  13. Tonifiaza muschii pelvieni.
  14.  

 

 

 

 

 

Precautii in cazul exercitiului Anantasana

 

 

 

 

 

Acest exercitiu este contraindicat persoanelor care se confrunta cu urmatoarele conditii medicale:

 

 

 

 

     

  • diverse probleme la nivelul soldurilor;
  •  

  • diverse probleme la nivelul gatului. In acest caz este bine sa tineti capul orientat spre sol;
  •  

  • nu fortati tendoanele, ci dimpotriva incercati sa le intindeti numai atat cat este confortabil.
  •  

 

 

 

 

Imagine: 
Exercitiul Anantasana