Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Ardha Chandrasana (Postura Semilunii)


Autor: george

Traducere

Ardha inseamna "jumatate", Candra sau Chandra inseamna "luna" sau "luminos", facand in acest caz referire la lumina lunii. In limba sanscrita asana inseamna "pozitie" sau "postura".

Luna detine o valoare simbolica foarte mare in cazul mitologiei yoghine. Hatha, ca in tipul de yoga hatha, inseamna uneori soare sau luna pornind de la silabele "ha" sau "tha", fiind simbolurile energiei solare sau lunare. De asemenea, yoga inseamna acord, motiv pentru care hatha yoga poate fi inteleasa ca o uniune intre energiile solare si lunare. In acelasi timp Chandra este o alta denumire a zeitii lunii aurii, Soma. Soma este elixirul imortalitatii, baut de ceilalti zei. In consecinta exercitiul Ardha Chandrasana (Postura Semilunii) necesita orientarea spre energia subconstienta a lunii.

Exercitiul Postura Semilunii pas cu pas

Exercitiul Postura Semilunii este efectuat de cele mai multe ori in cadrul unei serii de exercitii in picioare, de cele mai multe ori dupa Utthita Trikonasana sau inainte de alte exercitii in picioare care implica mentinerea echilibrului.

Incepeti exercitiul Postura Semilunii din Postura Triunghiului (Utthita Trikonasana).

Asezati mana stanga pe soldul stang. Indoiti genunchiul drept si deplasati piciorul stang in fata spre piciorul drept pana in momentul in care soldurile se afla deasupra piciorului drept. Acest lucru permite ridicarea cu usurinta a piciorului stang. Asezati palma dreapta pe sol la aproximativ 30 de cm in fata piciorului drept si usor in partea dreapta a piciorului drept. Folositi degetele de la mana si talpa piciorului drept pentru a va mentine echilibrul in vreme ce ridicati mana stanga spre tavan si piciorul stang pana in momentul in care acesta este paralel cu solul. Evitati flexarea articulatiilor genunchiului stang atat timp cat piciorul este ridicat.

Atentie pentru ca piciorul ridicat sa nu fie rigid sau intins prea tare. Ridicati rotula pentru a ajuta piciorul ridicat sa ramana ferm si incordat. Deschideti soldurile, asezand soldul stang deasupra celui drept. Piciorul drept trebuie sa sustina cea mai mare parte a greutatii corpului, in vreme ce puteti folosi mana dreapta pentru a va mentine echilibrul. Pe masura ce soldul stang se ridica deasupra soldului drept, asezati mana dreapta usor in fata, astfel incat aceasta sa se afle in aceeasi linie cu umarul drept.

In cazul incepatorilor, mana stanga poate fi asezata pe sold, privirea orientata inainte si coloana vertebrala in pozitie neutra. Daca ati mai efectuat aceste exercitiu si ati reusit sa va mentineti echilibrul, ridicati mana stanga spre tavan si comprimati zona cervicala a coloanei.

Ridicati capul si orientati-va privirea spre degetele mainii stangi. Incercati insa sa nu va intindeti gatul. Reveniti la pozitia initiala indoind piciorul de pe sol si coborand usor piciorul ridicat. Reveniti la Postura Triunghiului (Utthita Trikonasana). Inspirati de cateva ori apoi treceti in pozitia Tadasana si odihniti-va cateva momente inainte de a efectua Postura Semilunii si pentru celalalt picior.

Sfaturi pentru incepatori

Folositi suportul unui perete pentru a efectua acest exercitiu si tineti piciorul ridicat la cativa centimetri de perete. Pe masura ce ridicati piciorul, muschii fesei stangi trebuie sa se apropie cat mai mult de perete, in vreme ce muschii fesieri drepti trebuie sa se departeze de perete.

Daca pentru inceput flexibilitatea tendoanelor nu va permite ridicarea piciorului stang in vreme ce coborati degetele manii drepte spre sol puteti folosi un obiect cu suprafata plana pe care sa il pozitionati sub mana dreapta.

Avantajele exercitiului Postura Semilunii

  1. Fortifiaza muschii piciorului prin mentinerea echilibrului pe un singur picior.
  2. Fortifiaza muschii gleznelor.
  3. Acest exercitiu necesita si cultiva echilibrul si calmitatea.
  4. Fortifiaza muschii picioarelor, abdomenului, gleznelor, coapselor, feselor si stimuleaza capacitatea de coordonare si mentinere a echilibrului.
  5. Stimuleaza intinderea sanatoasa a tendoanelor, gambelor, umerilor,toracelui si coloanei vertebrale.
  6. Imbunatateste procesul de digestie.
  7. Imbunatateste starea de spirit si ofera sentimenteul de implinire.

Precautii

Daca va confruntati cu orice tip de probleme la nivelul gatului este recomandat sa orientati privirea inainte.
Persoanele care se confrunta cu dureri de cap, hipotensiune arteriala, diaree si insomnii nu trebuie sa efectueze acest exercitiu.
Persoanele care se confruta cu leziuni la nivelul soldurilor, spatelui si umerilor nu trebuie sa efectueze acest exercitiu.

Imagine: 
Exercitiul Ardha Chandrasana (Postura Semilunii)