Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Balasana sau Postura Copilului


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita, limba spirituala a Indiei, din vocabularul careia sunt derivate denumirile tehnicilor yoga, bala inseamna "copil", iar asana "pozitie" sau "postura".

Acest exercitiu presupune realizarea unei posturi de meditatie profunda, fiind ideala pentru incepatori. Postura Balasana este similara cu aplecarea trunchiului in fata pana in momentul in care atingeti solul, amintind de vremea cand eram copii. Puteti folosi aceasta postura cand aveti nevoie de o pauza sau atunci cand doriti sa va odihniti si sa va refaceti rezervele de energie. Inlocuiti aceasta postura cu Postura Cainelui Varianta cu Fata la Sol daca executati salutarea soarelui. Reveniti la Postura Balasana ori de cate ori aveti nevoie sa va odihniti in timpul cursurilor de yoga, intrucat aceasta postura poate preceda sau urma orice alta postura.

Postura Balasana pas cu pas

Stati pe covorul pentru exercitii, cu fata spre sol si sprijiniti greutatea corpului pe palme si genunchi. Departati genunchii si asezati zona exterioara a labelor picioarelor pe sol, astfel incat degetele de la picioare sa nu fie asezate sub corp. Indoiti soldurile si ridicati bazinul spre spre tavan. Din aceasta pozitie coborati fesele spre sol si extindeti coloana vertebrala. Asezati fruntea pe sol si alungiti gatul. Mainile pot fi extinse pe langa corp, tinand palmele orientate spre tavan sau pe langa corp, sau dimpotriva mainile pot fi intinse in fata, pe langa cap, tinand palmele asezate pe sol. Apropiati pieptul cat mai mult de sol.

Reveniti la pozitia intiala dupa cateva secunde. Astfel ridicati trunchiul in timp de insipirati.

Sfaturi pentru incepatori

Asezati fruntea pe o patura imapturita pentru a obtine un plus de confort. Daca in timpul executarii acestei posturi genunchii tind sa va doara, puteti aseza o perna intre calcaie si fese sau un prosop intre coapse si gambe. De asemenea, daca gradul de intindere al gambelor este prea mare puteti aseza cate un prosopel sub acestea.

Avantajele Posturii Balasana

  1. Constituie un exercitiu ideal de stretching pentru coapse, solduri si glezne.
  2. Previne sau amelioreaza durerile la nivelul spatelui si al gatului.
  3. Imbunatateste gradul de functionare al organelor interne.
  4. Ajuta persoana in cauza sa devina mai putin agitata si mult mai calma.
  5. Reduce stresul si combate starea de oboseala.

Precautii in cazul Posturii Balasana

Persoanele care se se confrunta cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite Postura Balasana:

  • Leziuni la nivelul genunchiului si a gleznei;
  • Hipertensiune arteriala;
  • Infectii oculare sau auriculare;
  • Diaree.

Postura Balasana este contraindicata femeilor insarcinate, in vreme ce persoanele cu leziuni la nivelul spatelui trebuie sa solicite ajutorul instructorilor de yoga.

Imagine: 
Exercitiul Balasana sau Postura Copilului