Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Marichyasana III


Autor: george

Traducere

In mitologia hindusa Marichi este fiul zietatii Brahma. El este unul dintre cei 7 intelepti (rishi) sau lorzi ai creatiei, care au pus bazele legii divine a universului (dharma). Marichi este, astfel, strabunicul lui Manu si parintele "umanitatii". Aceasta postura poarta si denumirea de Postura Inteleptului.

Postura Marichyasana III (Postura Inteleptului) pas cu pas

Stati pe o patura impaturita in Postura Dandasana. In aceasta postura corpul trebuie sa formeze un unghi drept, astfel incat sa poata fi trasata o linie dreapta care sa atinga mijlocul distantei dintre urechi, umeri si coapse. Pelvisul si oasele bazinului trebuie sa fie perpendiculare pe sol. Persoane ale caror tendoane sunt rigide, este bine sa aseze o patura sub sezut.

Indoiti genunchiul drept, asezand talpa pe sol cat mai aproape de bazin. Inspirati si pe masura ce expirati rotiti trunchiul spre partea dreapta si indoiti mana stanga. Asezati cotul mainii stangi in zona extrioara a genunchiului drept. Daca nu va puteti roti trunchiul destul de mult astfel incat sa executati aceasta miscare mentinand pozitia initiala a coloanei vertebrale, puteti atinge zona exterioara a genunchiului drept cu degetele mainii stangi.

In pozitia finala trebuie sa indoiti mana stanga si sa aduceti mana dreapta in spatele dumneavoastra pana in momentul in care degetele de la ambele maini se ating. In cazul in care nu reusiti inca sa finalizati aceasta miscare este indicat sa folositi o curea de yoga.

Atentie insa pentru a nu va forta corpul in vederea finalizarii acestei posturi inainte de a fi pregatiti, intrucat exista riscul de aparitie a leziunilor la nivelul vertebrelor sau a discurilor intervertebrale.

Sfaturi pentru incepatori

Incercati sa nu va arcuiti spatele prea tare in timpul rotirii trunchiului. Pentru mai mult confort asezati o patura mai inalta sub bazin. De asemenea, este recomandat sa ni va grabiti.

Avantajele Posturii Marichyasana III (Postura Inteleptului)

  1. Imbunatateste functionarea organelor interne.
  2. Constituie un exercitiu de stretching ideal pentru umeri si scade rigiditatea muschilor de la acest nivel.
  3. Amelioreaza disconfortul din timpul perioadei de menstruatie.
  4. Imbunatateste functia respiratorie.
  5. Creste gradul de flexibilitate al coloanei vertebrale.
  6. Imbunatateste procesul de digestie.
  7. Combate starea de oboseala si creste nivelul de energie din organism.

Precautii in cazul Posturii Marichyasana III

Persoanele care se confrunta cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite efectuarea acestui exercitiu:

  • leziuni la nivelul spatelui, coloanei vertebrale sau la nivelul articulatiei sacro-iliace;
  • leziuni la nivelul coastelor;
  • hiper- sau hipotersiune arteriala;
  • dureri de cap si migrene;
  • diaree;
  • insomnii.
Imagine: 
Exercitiul Marichyasana III