Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Parivrtta Janu Sirsasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita parivrtta inseamna "a se intoarce"sau "a se roti",janu inseamna "genunchi", sirsa "cap" iar asana inseamna "postura".

Postura Parivrtta Janu Sirsasana este un exercitiu de aplecare in fata, din sezut, dar si un exercitiu de rasucire intrucat trunchiul trebuie aplecat intr-o parte peste piciorul extins. In pozitia finala a acestui exercitiu ceafa va fi pozitionata peste piciorul extins, trunchiul fiind orientat spre tavan.

Postura Parivrtta Janu Sirsasana pas cu pas

Aceasta postura poate fi realizata urmand 3 stadii, dupa cum urmeaza:

Stadiul 1: Pozitionarea picioarelor tinand coloana vertebrala extinsa si intoarsa intr-o parte

Stati pe covorul pentru exercitii cu picioarele intinse in fata. Indoiti genunchiul stang, aducand talpa piciorului cat mai sus la nivelul zonei interioare a piciorului drept. Daca este posibil asezati calcaiul stang pe partea interioara a coapsei stangi. Genunchiul stang trebuie orientat cat mai mult in exterior astfel incat sa ajungeti la un unghi mai mare de 90 de grade. In cazul in care genunchiul tinde sa se ridice de pe sol este necesar sa asezati o patura sau un alt suport sub acesta.

Degetele piciorului drept trebuie sa fie orientate spre tavan, iar greutatea corporala distribuita in mod egal la nivelul oaselor bazinului.

Stadiul 2: Extinderea trunchiului peste picior

Extindeti trunchiul intr-o parte peste piciorul drept si apucati cu degeteul mare de la mana dreapta, degetul mare de la piciorul drept. Atentie pentru ca pe parcursul acestui exercitiu diafragma sa fie relaxata astfel incat sa puteti respira cu usurinta.

In cazul in care inca nu puteti sa atingeti piciorul cu mana puteti folosi o curea de yoga. Incercati sa va rotiti trunchiul intr-atat incat buricul dumneavoastra sa fie orientat spre tavan. In plus, pe masura ce rotiti trunchiul spre sol extindeti cotul drept pe sau peste partea interioara a genunchiului drept.

Stadiul 3: Extinderea mainii stangi spre piciorul drept si rotirea trunchiului spre tavan

In momentul in care ati extins trunchiul indeajuns de mult incat sa nu simtiti nevoia de a ridica piciorul drept de pe sol, ridicati mana stanga si extindeti-o peste cap, in asa fel incat sa puteti atinge degetele piciorului drept sau cureaua de yoga.

Respirand incet si adanc, rotiti trunchiul cu grija spre tavan. In timpul expiratiilor aprofundati aceasta postura, iar in timpul inspiratiilor incercati sa mentineti pozitia la care ati ajuns. Mentineti aceasta postura timp de cateva secunde, crescand aceasta perioada cu fiecare repetare.

Avantajele posturii Parivrtta Janu Sirsasana

  1. Creste gradul de flexibilitate a soldurilor si a tendoanelor.
  2. Imbunatateste gradul de vascularizare la nivelul coloanei vertebrale si a muschilor spatelui, fapt ce amelioreaza durerile de spate.
  3. Imbunatateste gradul de functionare a organelor aflate la nivelul cavitatii abdominale.
  4. Detoxifiaza glandele suprarenale si rinichii.
  5. Ajuta mintea sa se relaxeze, sporind confortul emotional si mental.

Precautii in cazul Posturii Parivrtta Janu Sirsasana

Persoanele care se confrunta cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa fie atente daca decid sa efetueze Postura Parivrtta Janu Sirsasana:

  • leziuni la nivelul genunchilor, soldurilor, mainilor, umerilor. In cazul in care decideti sa efectuati aceasta postura trebuie sa apelati la indrumarea unu instructor yoga.
Imagine: 
Exercitiul Parivrtta Janu Sirsasana