Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Salamba Sarvangasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita salamba inseamna "cu sustinere", sarva inseamna "tot", anga inseamna "membru", iar asana inseamna "postura". Alaturi de Sirasana aceasta postura este considerata una dintre cele mai benefice pentru organism. Astfel, Postura Salamba Sarvangasana este considerata "regina asanelor", fiind de cele mai multe ori efectuata dupa Postura Sirasana ("regele asanelor").

Pentru a preveni leziunile in timpul efectuarii acestei posturi este recomandat ca toata greutatea corpului sa fie sustinuta cu ajutorul sistemului scheletic si nu distribuita la nivelul muschilor, in vreme ce gatul trebuie sa pastreze pozitia normala. De asemenea, persoanele incepatoare pot folosi blocurile de yoga sau mai multe paturi asezate una peste alta pentru a oferi corpului un plus de suport in aceasta pozitie.

Postura Salamba Sarvangasana pas cu pas

Asezati pe sol un covor pentru yoga, pe care sa asezati 3 sau mai multe paturi, una peste alta. Paturile trebuie sa fie impaturite in asa fel incat sa aiba o forma dreptunghilara, iar dimensiunea sa nu o depaseasca pe cea a covorului de yoga.

In aceasta postura umerii trebuie sa fie pozitionati la marginea paturilor, tinand capul asezat pe sol si avand grija sa respectati curba normala a gatului. Atentie insa pentru a folosi atatea paturi cat este nevoie pentru a evita comprimarea vertebrelor cervicale si intinderile musculare la nivelul gatului.

Asezati mainile la spate astfel incat cu ajutorul palmelor sa sustineti restul corpului cat mai aproape de nivelul umerilor. Suportul oferit cu ajutorul mainilor este cu atat mai eficient in momentul in care zona superioara a mainilor este paralela. Astfel, daca va confruntati cu tendinta de a departa coatele in timpul efectuarii Posturii Salamba Sarvangasana este indicat sa folositi o curea de yoga. Cureaua trebuie sa fie legata imediat deasupra coatelor avand o lungime echivalenta cu distanta dintre umeri.

Pozitionati cureaua deasupra mainilor si stati intinsi pe spate. Mainile trebuie sa fie pe langa solduri, iar gatul pozitionat in afara paturilor, astfel incat in momentul in care coloana vertebrala va fi perpendiculara pe sol, linia gatului va respecta pozitia normala. Ridicati trunchiul de pe sol. In cazul in care va aflati la inceput si nu puteti extinde trunchiul si picioarele spre tavan, este recomandat sa aduceti picioarele deasupra capului, apoi sa le coborati pe sol, realizand mai intai Postura Halasana.

Mentineti Postura Halasana timp de 1-5 minute, apoi coborati tibiile pe sol, tinand genunchii cat mai aproape de urechi. Aceasta Postura poarta denumierea de Karnapidasana. Ramaneti in aceasta pozitie 1 minut, timp in care coloana vertebrala va fi supusa unui exercitiu eficient de elongatie. Atentie pentru a nu cobori barbia spre piept, ci mai curand incercati sa aduceti pieptul spre barbie. Picioarele trebuie sa fie alipite.

In timpul efectuarii acestei posturi multe persoane intampina dificultati in mentinerea fermitatii zonei superioare a mainilor. In aceste situatii este bine sa rulati un covor pentru yoga si sa il folositi pentru a oferi sprijin mainilor.

Asigurati-va ca genunchii, coapsele, gambele si gleznele sunt alipite. Din aceasta pozitie ridicati picioarele de pe sol si extindeti coloana vertebrala cat de mult puteti. Mentineti aceasta pozitie cat de mult puteti, iar in momentul in care sunteti pregatiti sa reveniti la pozitia initiala coborati pe rand picioarele pe sol in postura Halasana.

Maestrii yoga sustin ca Postura Salamba Sarvangasana ofera rezultate optime daca este efectuata zilnic pentru un interval de 5 pana la 10 minute.

Sfaturi pentru incepatori

In cazul in care nu puteti ridica trunchiul pana in momentul in care coloana vertebrala este perpendiculara pe sol, puteti folosi suportul unui scaun.

Avantajele Posturii Salamba Sarvangasana

  1. Imbunatateste functionarea glandei tiroide.
  2. Imbunatateste nivelul de energie din organism, ca urmare a stimularii glandelor tiroida si paratiroida.
  3. Revitalizeaza sistemul nervos si imbunatateste circulatia sanguina.
  4. Constituie un exercitiu ideal de stretching pentru muschii gatului.
  5. Tonifica muschii picioarelor si muschii fesieri (gluteali).
  6. Amelioreaza manifestarile specifice constipatiei, indigestiei si astmului.
  7. Creste performantele sexuale la barbati.
  8. Amelioreaza migrenele, hemoroizii, anemia si hipertensiunea arteriala.
  9. Amelioreaza durerile menstruale si simptomele menopauzei.
  10. Este eficienta pentru perioada sarcinii si imediat dupa nastere.
  11. Calmeaza creierul si amelioreaza formele blande ale depresiilor.
  12. Revigoreaza intregul organism.

Precautii in cazul Posturii Salamba Sarvangasana

Persoanele care se confrunta cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite Postura Salamba Sarvangasana:

  • afectiuni tiroidiene;
  • catar nazal cronic;
  • hipertensiune arteriala;
  • diaree;
  • dureri de cap;
  • leziuni la nivelul gatului;
  • femeile care se afla in perioada de menstruatie.
Imagine: 
Exercitiul Salamba Sarvangasana