Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Supta Baddha Konasana (Postura Croitorului Lasat pe Spate)


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita supta inseamna "inclinat" sau "culcat pe spate", badha inseamna "legatura", kona insemna "unghi", iar asana inseamna "postura".

Postura Baddha Konasana (Postura Croitorului Lasat pe Spate) pas cu pas

Postura Baddha Konasana face parte din exercitiile yoga ce au efect fortifiant asupra organismului, permitand muschilor si organelor corpului sa se relaxeze.

Pentru efectuarea acestei posturi aveti nevoie de cateva suporturi pentru yoga, asa cum sunt blocurile de yoga si cateva paturi cu o textura ferma, precum si de o curea de yoga.

Inainte de a realiza postura completa este necesar sa incepeti in Postura Baddha Konasana clasica. Astfel, stati pe sezut pe covorul pentru exercitii tinand calcaiele alipite si genunchii indoiti. Aduceti picioarele cat mai aproape de trunchi. Sprijiniti palmele pe sol si aplecati trunchiul pe spate cat de mult puteti. Inspirati si ridicati mainile deasupra capului. Daca aceasta pozitie a corpului este confortabila pentru dumneavoastra nu este necesara folosirea obiectelor pentru sustinere.

Una dintre principalele surse de disconfort este constituita de incapacitatea muschilor de la nivelul zonei inghinale, a coapselor si genunchilor de a se intinde intr-atat de mult incat genunchii sa ajunga pe sol. Acest tip de disconfort poate fi eliminat prin pozitionarea unui bloc de yoga sau a unei paturi sub genunchi.

O alta sursa de disconfort in ceea ce priveste aceasta postura este zona inferioara a spatelui (zona lombara), cauza fiind comprimarea vertebrelor lombare ca urmare a arcuirii excesive a spatelui. Si de data aceasta rezolvarea consta in folosirea blocurilor de yoga sau a unor paturi care sa ofere suport acestei portiuni a spatelui. Atentie insa pentru ca lungimea suportului sa fie destul de mare incat sa poata sustine inclusiv zona superioara a trunchiului si capul. In acelasi fel, daca optati pentru paturi ca forma de suport pentu spate, latimea acestora trebuie sa fie destul de mare incat sa incapa si umerii.

Exista persoane care in timpul realizarii acestei posturi se confrunta cu un anumit tip de disconfort la nivelul gatului. Acest lucru poate fi explicat prin tasarea excesiva a vertebrelor cervicale in momentul in care stati intinsi pe spate. Pentru a evita acest lucru este recomandat ca pe intreaga durata a exercitiului gatul sa ramana extins si daca este necesar, pozitionat pe o perna, astfel incat linia gatului si a capului sa se afle pe un plan mai inalt decat restul corpului.

Multe persoane, cu precadere cele aflate la inceput, intampina dificultati in ceea ce priveste asezarea calcaielor cat mai aproape de pelvis in momentul in care inclina trunchiul pe spate. In aceste situatii, specialistii yoga sustin ca este bine sa folositi o curea yoga cu o lungime mai mare.

Pentru a obtine avantajele maxime oferite de aceasta postura este necesar sa mentineti pozitia finala timp de 5 pana la 20 de minute. In momentul in care doriti sa reveniti la pozitia initiala desfaceti cureaua de yoga, extindeti picioarele si ridicati trunchiul de pe sol sau suportul folosit.

Sfaturi pentru incepatori

Ajustati inaltimea suporturilor folosite pana in momentul in care veti reusi sa stabiliti pozitia ideala pentru aceasta postura. Daca folositi o curea de yoga, asigurati-va ca aceasta nu este prea stansa.

Avantajele Posturii Baddha Konasana (Postura Croitorului Lasat pe Spate)

  1. Elibereaza fluxul energetic de la nivelul pelvisului.
  2. Imbunatateste functionarea organelor digestive.
  3. Pregateste organismul femeilor pentru momentul nasterii.
  4. Calmeaza mintea.
  5. Amelioreaza simptomele sindromului premenstrual si a menopauzei.
  6. Amelioreaza formele blande de depresie.
  7. Constituie un exercitiu ideal de stretching pentru coapse si zona inghinala.

Precautii in cazul Posturii Baddha Konasana (Postura Croitorului Lasat pe Spate)

  1. Nu efectuati aceasta postura daca ati nascut recent intrucat muschii pelvieni au nevoie de o anumita perioada de timp pentru recuperare.
  2. Evitati aceasta postura daca va confruntati cu leziuni la nivelul genunchilor sau a zonei inghinale.
Imagine: 
Exercitiul Supta Baddha Konasana (Postura Croitorului Lasat pe Spate)