Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Supta Virasana


Autor: george

Traducere

Supta, inseamna in limba sanscrita "culcat pe spate", vira inseamna "erou", iar asana inseamna "postura". Aceasta postura reprezinta un exercitiul de stretching ideal pentru cvadricepsi si muschii soldurilor, stimuland in acelasi timp procesul de digestie. In consecinta, de cele mai multe ori instructorii de yoga recomanda acest exercitiu persoanelor care petrec perioade indelungate de timp pe scaun in fata calculatorului sau la birou. Acest lucru modifica intr-un mod daunator sanatatii, pozitia corpului si curburile coloanei vertebrale. De asemenea, Postura Supta Virasana stimuleaza procesul de digestie, fiind unul dintre exercitiile yoga ce pot fi efectuate imediat dupa ce ati mancat.

Avand in vedere ca Postura Supta Virasana are capacitatea de a creste gradul de flexibilitate al cvadricepsilor, riscul de aparitie a leziunilor la nivelul genunchilor este scazut, in vreme ce perioada de recuperare in cazul rupturii de menisc devine mult mai mica.

Postura Supta Virasana pas cu pas

Pentru mai mult confort este recomandat sa asezati o patura groasa peste covorul pentru exercitii. De asemenea, este bine sa folositi o patura pe care sa o asezati sub sezut in timpul exercitiului.

Incepeti in Postura Virasana. Astfel, stati in genunchi pe covorul pentru exercitii, tinand rotulele alipite, in vreme ce gambele trebuie sa fie asezate langa coapse, departate in asa fel incat sa se afle in aceeasi linie cu soldurile. Greutatea distribuita la nivelul degetelor mari de la picioare trebuie sa fie egala. Din aceasta pozitie ridicati usor genunchii si asezati palmele sub acestia. Acest lucru ajuta la eliberarea presiunii de la acest nivel.

Ramaneti cateva secunde in Postura Virasana, apoi tinand palmele pe sol incepeti sa aplecati trunchiul pe spate pana in momentul in care atingeti suportul sau solul. Pentru a evita aparitia leziunilor la nivelul zonei lombare este necesar sa va asigurati ca nu arcuiti coloana vertebrala prea tare in timpul aplecarii trunchiului. Gatul trebuie sa se afle intr-o pozitie neutra, sternul ridicat spre tavan, iar umerii coborati spre sol. Relaxati muschii coapselor si muschii abdominali.

Mentineti aceasta postura timp de 1 minut, iar pe masura ce progresati cresteti durata acestui exercitiu pana la 5-10 minute.

Folosirea suportului

Pentru multe persoane, cu precadere pentru incepatori, aceasta postura poate fi incofortabila. Din acest motiv maestrii yoga va propun cateva solutii astfel incat senzatia de disconfort sa fie eliminata.

  1. Nu puteti cobori umerii pana la nivelul solului, sau reusiti acest lucru doar daca arcuiti prea tare zona lombara. Acest lucru se petrece doar in momentul in care cvadricepsii nu sunt destul de flexibili. Ca solutie la aceasta problema, instructorii de yoga propun asezarea mai multor paturi, una peste alta, de la nivelul bazinului pana la cap. Inaltimea acestora trebuie sa fie stabilita in functie de cat se mult se poate apleca fiecare persoana fara a curba zona lombara prea mult.
  2. Resimtiti o senzatie dureroasa la nivelul gleznelor. In aceasta situatie este necesar sa asezati un prosop rulat sub fiecare glezna.
  3. Resimtiti o senzatie dureroasa la nivelul genunchilor. Daca va confruntati cu acest gen de problema este necesar sa va asigurati ca respectati indicatiile oferite in ceea ce priveste pozitia picioarelor, apoi asezati sub genunchi cate un prosop rulat.
  4. Arcuiti gatul fapt ce duce la aparitia intindetilor musculare la acest nivel. Pentru a corecta aceasta problema este indicat sa asezati o patura sub cap.

Sfaturi pentru incepatori

Daca intampinati dificultati in ceea ce priveste realizarea acestui exercitiu este recomandat sa dublati inaltimea suporturilor folosite.

Avantajele Posturii Supta Virasana

  1. Corecteaza pozitia nefireasca a coloanei vertebrale, cu precadere la nivel lombar.
  2. Amelioreaza durerea de picioare.
  3. Constituie un exercitiu de stretching eficient pentru coapse, glezne, zona inghinala, psoas si flexorii soldurilor.
  4. Amelioreaza simptomele specifice perioadei de menstruatie.
  5. Creste gradul de flexibilitate in cazul persoanelor diagnosticate cu artrita.
  6. Imbunatateste procesul respirator in cazul persoanelor diagnosticate cu astm si afectiuni respiratorii.
  7. Amelioreaza diareea si constipatia.
  8. Amelioreaza problemele digestive.
  9. Amelioreaza racelile, hipertensiune arteriala, infertilitatea, insomniile, flatulenta, sciatica si varicoza venoasa.

Precautii in cazul Posturii Supta Virasana

Persoanele diagnosticate cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite aceasta postura:

  • leziuni la nivelul spatelui, genunchilor sau a gleznelor.
  • persoanele care au fost diagnosticate cu anumite conditii medicale trebuie sa se adreseze medicului specialist inainte de a efectua acest exercitiu.
Imagine: 
 Exercitiul Supta Virasana