Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Tadasana (Postura Muntelui)


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita tada inseamna "munte", in vreme ce asana inseamna "postura". In cadrul acestui exercitiu persoana in cauza trebuie sa stea dreapta, asemeni unui munte. Aceasa postura poate fi efectuata ca modalitate de inceput pentru alte asane (posturi), intre asane (ca modalitatea de relaxare) sau independent (pentru imbunatatirea pozitiei corpului).

Scopul Posturii Tadasana (Postura Muntelui)

Postura Tadasana are 2 scopuri majore, dupa cum urmeaza:

  1. In primul rand Tadasana este un exercitiu ideal pentru imbunatatirea pozitiei corpului, astfel incat greutatea corpului sa fie suportata de sistemul scheletic si nu de muschi.
  2. In al doilea rand Tadasana creste gradul de constientizare al fiecarei persoane cu privire la pozitia corpului.

Postura Tadasana (Postura Muntelui) pas cu pas

Stati in pozitie verticala cu picioarele alipite. Pentru a va asigura ca pozitia picioarelor este cea corecta, degetul mare de la piciorul stang trebuie sa fie alipit de degetul mare de la piciorul drept. Calcaiele la randul lor trebuie sa se atinga. Greutatea corpului trebuie sa fie distribuita in mod egal pe cele 2 picioare. Atentie insa intrucat degtele de la picioare trebuie sa fie cat mai departate unul de celalalt.

Asigurati-va ca genunchii se afla in aceeasi linie, rotulele fiind orientate in fata. Incordati zona superioara a cvadricepsilor si indreptati coloana vertebrala. Vertebrele de la nivelul gatului trebuie sa ramana la randul lor extinse, in vreme ce linia urechilor trebuie sa se afle in aceeasi linie cu umerii.

Mentineti Postura Tadasana 20-30 de secunde, timp in care este bine sa respirati normal.

Persoanele care ridica in mod frecvent greutati au tendinta de a inalta umerii, chiar si in pozitii de repaus, in vreme ce persoanele care petrec perioade indelungate de timp in fata calculatorului vor constata ca linia urechii este mai in fata decat cea a umerilor. Incercati sa corectati aceste lucruri nu numai in timpul executarii Posturii Tadasana.

Sfaturi pentru incepatori

Pentru efectuarea corecta a acestui exercitiu stati cu spatele la un perete. Acest lucru nu numai ca va asigura un plus de suport, ci va si ajuta sa stabiliti postura corecta a corpului.

Avantajele Posturii Tadasana (Postura Muntelui)

  1. Imbunatateste pozitia corpului si creste gradul de constientizare cu privire la acest aspect.
  2. Tonifiaza si intareste muschii picioarelor si de la nivelul gleznelor.
  3. Amelioreaza si previne durerile de gat si spate.
  4. Tonifiaza muschii abdominali.
  5. Amelioreaza manifestarile specifice sciaticii.

Precautii in cazul Posturii Tadasana (Postura Muntelui)

Persoanele diagnosticate cu urmatoarele conditii medicale trebuie sa evite aceasta postura:

  • dureri de cap;
  • insomnii;
  • hipotensiune arteriala.
Imagine: 
Exercitiul Tadasana (Postura Muntelui)