Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Urdhva Muhka Svanasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita urdhva inseamna "in sus", mukha inseamna "fata", svana inseamna "caine", iar asana inseamna "postura". Aceasta postura reprezinta unul dintre exercitiile de baza in ceea ce priveste aplecarile pe spate.

Postura Urdhva Muhka Svanasana pas cu pas

Stati pe covorul pentru exercitii cu fata spre sol. Picioarele trebuie sa fie extinse in spate, iar degetele mari de la picioare alipite. Tineti coatele indoite si palmele pe sol cu degetele rasfirate. Mainile trebuie sa fie paralele pe toata durata acestui exercitiu.

Din aceasta postura este recomandat sa ridicati zona superioara a trunchiului de pe sol, distribuind greutatea trupului in mod egal pe ambele maini. Folositi muschii picioarelor pentru a ridica soldurile si coapsele de pe sol.

Relaxati umerii si ridicati sternul de pe sol. Atentie insa intrucat in aceasta postura este extrem de important sa protejati zona inferioara a spatelui (zona lombara). Mentineti aceasta postura timp de 5-10 secunde. Pentru a reveni la pozitia initiala coborati incet trunchiul pe sol, apoi asezati-va in Postura Balasana (Postura Copilului).

Aceasta postura este de cele mai multe ori inclusa in practicile vinyasa yoga, fiind urmata de Postura Adho Mukha Svanasana.

Sfaturi pentru incepatori

Pe intreaga durata a exercitiului este necesar sa tineti muschii mainilor incordati, asigurandu-va ca nu indoiti coatele.

Variatie

Asezati pe sol 2 blocuri de yoga pe care sa pozitionati mainile.

Avantajele Posturii Urdhva Muhka Svanasana

  1. Fortifiaza coloana vertebrala, mainile, incheieturile, umerii si abdomenul.
  2. Creste gradul de flexibilitate al coloanei vertebrale, imbunatatind fluxul de sange la acest nivel.
  3. Stimuleaza gradul de functionare al nervilor si muschilor de la nivelul spatelui.
  4. Tonifiaza fesele.
  5. Tonifiaza organele aflate in cavitatea abdominala.
  6. Detine capacitatea de a revigora organismul.
  7. Amelioreaza simptomatologia sciaticii si astmului.
  8. Creste nivelul de energie din organism.
  9. Stimuleaza functionarea inimii.

Precautii in cazul Posturii Urdhva Muhka Svanasana

Evitati Postura Urdhva Muhka Svanasana daca va confruntati cu urmatoarele conditii medicale: leziuni ale spatelui, sindrom de tunel carpal, dureri de cap, sarcina.

Imagine: 
Exercitiul Urdhva Muhka Svanasana