Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Utthita Hasta Padangusthasana


Autor: george

Traducere

In limba sanscrita utthita inseamna "extins", hasta inseamna "mana", pandahgustha inseamna "degetul mare de la picior", iar asana inseamna "postura".

Postura Utthita Hasta Padangusthasana pas cu pas

Incepeti in Postura Tadasana. Lasati greutatea corpului pe piciorul stang. Indoiti genunchiul drept pana la nivelul pieptului. Din aceasta pozitie extindeti piciorul drept in fata si prindeti degetul mare de la picior cu 2 degete de la mana.

Pentru a va mentine echilibrul cu mai multa usurinta incercati sa va fixati privirea intr-un singur punct. Tineti coloana vertebrala extinsa si soldurile in aceeasi linie, facand fata tendintei de a ridica soldul drept. In cazul in care gradul de flexibilitate al organismului va permite acest lucru puteti apuca piciorul stang cu ambele maini, apoi sa il ridicati in lateral.

In momentul in care reveniti la pozitia initiala lasati piciorul stang pe sol, revenind la Postura Tadasana. Repetati acest exercitiu si pentru cealalta parte.

Variatie

Aceasta postura poate fi efectuata ridicand piciorul in lateral. Aceasta variatie este denumita in mai multe feluri Parsva Utthita Hasta Padangusthasana, Utthita Parsvasahita si chiar Utthita Hasta Padangushthasana II.

Pentru efectuarea acestei posturi este recomandat sa ridicati mana stanga pana in momentul in care aceasta va fi paralela cu solul. Incercati sa ridicati piciorul stang in lateral, cat mai aproape de cap.

Sfaturi pentru incepatori

Folositi o curea de yoga pe care sa o legati in jurul piciorului stang. De asemenea, in cazul in care mentinerea echilibrului pune probleme este recomandat sa efectuati urmatoarele sfaturi:

  1. Efectuati aceasta postura pe o suprafata plana si ferma.
  2. Efectuati aceasta postura la inceputul sedintelor de yoga, atunci cand nivelul de energie din organism este mai mare.
  3. Fixati privirea pe un singur punct.
  4. Folositi sprijinul unui perete sau a unei ferestre pentru mana stanga.
  5. Folositi un suport pe care sa asezati piciorul ridicat.

Avantajele Posturii Utthita Hasta Padangusthasana

  1. Geeta Iyengar sustine ca aceasta postura este una dintre putinele posturi ce pot fi efectuate in timpul menstruatiei.
  2. Este benefica pentru trimestrele 2 si 3 de sarcina. Cu toate acestea unii yoghini sustin ca efectuarea acestei posturi este sigura pentru momentul sarcinii doar daca inainte de aceasta perioada a putut fi efectuata fara suport.
  3. Constituie un exercitiu ideal de stretching si tonifiere pentru zona posterioara a picioarelor si coloana vertebrala.
  4. Imbunatateste capacitatea de coordonare si mentinere a echilibrului.

Precautii in cazul Posturii Utthita Hasta Padangusthasana

  1. Persoanele care au fost diagnosticate recent cu afectiuni cronice sau leziuni la nivelul picioarelor, mainilor si a umerilor.
  2. Nu suprasolicitati tendoanele.
  3. Femeile insarcinate trebuie sa primeasca acordul medicului specialist si al instrunctorului de yoga inainte de a efectua aceasta postura.
Imagine: 
Exercitiul Utthita Hasta Padangusthasana