Termen cautat
Grupe musculare
Echipamente folosite

Exercitiul Viparita Karani


Autor: george

Traducere

Viparita inseamna in limba sanscrita "inversat" sau "intors", karani inseamna "actiune", iar asana inseamna "postura". Aceasta postura necesita inversarea pozitiei corpului, sprijinind picioarele la nivelul unui perete.

Postura Viparita Karani este un exercitiu pasiv, esential pentru refacerea si relaxarea organismului. Astfel, expertul yoga Brad Priddy sustine ca este bine ca cel putin o sedinta de yoga pe saptamana sa fie dedicata acestui exercitiu, cu cat mai mult cu cat beneficiile asupra organismului sunt uimitoare. Postura Viparita Karani creste gradul de energie din organism, calmeaza si revigoreaza sistemul nervos, motiv pentru care este de cele mai multe ori practicata la sfarsitul sedintelor de yoga, inainte de Postura Savasana.

Postura Viparita Karani pas cu pas

Pentru efectuarea acestei posturi, folositi un covor pentru exercitii, un bloc de yoga, un suport pe care sa il asezati sub pelvis, o patura si o curea de yoga. Suportul asezat sub pelvis detine o importanta extrem de mare in realizarea acestui exercitiu. Astfel, puteti folosi mai multe paturi asezate una peste alta, un suport de yoga cu o inaltime mai mare sau daca este cazul puteti intrebuinta ambele variante.

Asezati covorul pentru exercitii langa un perete, iar pe acesta pozitionati blocul de yoga. In cazul in care nu aveti un astfel de suport puteti folosi niste carti sau chiar o caramida, pe care sa le acoperiti cu o patura.

Stati pe covorul pentru exercitii cu picioarele paralele cu peretele si zona superioara a trunchiului perpendicular pe sol, in vreme ce bazinul trebuie sa atinga peretele. Indoiti genunchii si coborati soldurile pe suport. In momentul in care simtiti ca ati gasit punctul maxim de sprijin ridicati picioarele spre tavan.

Incercati sa atingeti peretele cu oasele bazinului. Calcaiele trebuie sa fie ridicate spre cer, iar zona superioara a trunchiului asezata pe sol intr-o pozitie relaxata. Mainile trebuie sa fie intinse pe langa corp, cu palmele orientate spre tavan. Relaxati muschii abdominali si extindeti coloana vertebrala. Odata ce ati reusit sa obtineti o pozitie stabila si confortabila, inchideti ochii si relaxati-va.

Mentineti aceasta postura intre 5 pana la 8 minute.

Sfaturi pentru incepatori

Asezati o curea de yoga la nivelul coapselor imediat deasupra genunchilor. Acest lucru ajuta la mentinerea pozitiei corecte a genunchilor. In cele din urma, stangeti putin cureau odata ce ati realizat pozitia finala, sau daca este posibil rugati pe altcineva sa o faca.

Avantajele Posturii Viparita Karani

  1. Detine efecte antiimbatranire, mentinand tineretea si vitalitatea organismului.
  2. Calmeaza starile de anxietate, formele blande de depresie si insomniile.
  3. Constituie un exercitiu ideal de stretching pentru zona posterioara a picioarelor, trunchi si zona posterioara a gatului.
  4. Amelioreaza manifestarile specifice afectiunilor ochilor si a urechilor.
  5. Daca in timpul acestui exercitiu in jurul capului este legata o esarfa, PosturaViparita Karani ajuta la ameliorarea migrenelor.
  6. Regleaza fluxul sanguin.
  7. Crescand gradul de vascularizare la nivelul pelvisului, aceasta postura amelioreaza afectiunile testiculare si ale ovarelor, si in acelasi timp creste calitatea spermei.
  8. Maestrii Iyengar yoga sustin ca aceasta postura amelioreaza manifestarile specifice artritei, spondilozei cervicale, indigestiei, diareei, starilor de ameteala si afectiuni ale rinichilor.
  9. Amelioreaza simptomele menopauzei si ale perimenopauzei.
  10. Amelioreaza edemele (umflaturi) de la nivelul gleznelor in cazul femeilor insarcinate.
  11. Amelioreaza varicoza venoasa, durerile blande de spate, si crampele la nivelul picioarelor.
  12. Crescand gradul de functionare la nivelul fetei, gatului si toracelui, functionarea glandelor suprarenale, pituitara si tiroida este imbunatatita.

Precautii in cazul Posturii Viparita Karani

  1. Nu efectuati aceasta postura in timpul menstruatiei.
  2. Pentru a evita intinderile musculare la nivelul spatelui, ridicati picioarele incet spre tavan.
  3. Evitati aceasta postura daca ati fost diagnosticat cu hipertensiune arteriala.
  4. Efectuati aceasta postura doar cu supravegherea unui instructor de yoga in cazul in care va confruntati cu urmatoarele conditii medicale: spondiloza cervicala, hernie de disc, glaucom si alte afectiuni oculare.
Imagine: 
Exercitiul Viparita Karani

Comentarii

am testat acest exercitiu. eu am facut o luna intreaga in fiecare zi cateva minute cat am putut si nu am mai avut dureri la menstruatie, sunt fana acestei posturi. o recomand femeilor dar nu cand deja sunt la menstruatie.