Termen cautat

Remedii naturiste pentru durerile mandibulare


Autor: george

Durerea mandibulara poate fi cauzata de tulburarile articulatiei temporo-mandibulare, degenerarea articulatiei mandibulare, leziuni interne sau externe, abces dentar, gingivita severa, cresterea anormala a dintilor. In functie de cauzele care duc la aceasta manifestare, durerea mandibulara poate fi severa sau blanda.

Cauzele durerii mandibulare

Principalele cauze ale durerii mandibulare sunt:

  • afectiuni ale muschilor mandibulari sau ale articulatiei tempo-mandibulare;
  • leziuni ale maxilarului ca fracturi, dizlocari, tensiune la nivelul muschilor sau anomalii structurale;
  • alinierea anormala a dintilor;
  • probleme ale dentitiei;
  • roaderea excesiva a unghiilor;
  • mestecatul gumei;
  • scrasnitul din dinti ( bruxism);
  • deschiderea fortata sau prea larga a gurii;
  • stres.

De asemenea, durerea mandibulara este asociata unor boli si afectiuni ca osteoartrita, artrita reumatoida, sepsis, metastaza osoasa, boala Caffey, zona zoster, chisturi mandibulare, tumori mandibulare, gingivita severa, durere de dinti, sinuzita sau chiar perioada de recuperare in urma unor interventii chirurgicale.

Simptomele durerilor mandibulare

Simptomele durerilor mandibulare se manfiesta astfel:

  • durere la nivelul mandibulei;

  • disconfort la nivelul mandibulei;

  • dureri de ureche;

  • dureri la nivelul gatului;

  • durere la nivelul fetei;

  • ameteala;

  • blocarea mandibulei;

  • rigiditate la nivelul mandibulei.

Remedii pregatite acasa pentru durere mandibulara

  1. Beti de cateva ori pe zi apa calduta cu usturoi si putina sare.

  2. Masati zona mandibulei inchizand si deschizand usor gura.

  3. Aplicati comprese calde si comprese reci la nivelul mandibulei. Ca alternativa pentru acest remediu puteti folosi o sticla cu apa calda, invelita intr-un prosopel.

  4. Daca durerea mandibulara este cauzata de scrasnitul dintilor (bruxism) este bine sa evitati acest tic. Puteti face este lucru tinand limba intre dinti.

  5. Efectuati exercitii yoga sau apelati la alte forme de combatere a stresului.

Dieta pentru dureri mandibulare

  1. Consumati mancaruri moi, lichide sau semi-solide.

  2. Evitati nucile, legumele crude sau painea prajita.

  3. Consumati cat mai multe supe, piure de cartofi, banane, legume si fructe gatite, lapte, branza cottage, precum si sucuri de fructe si legume proaspete.

  4. Consumati cat mai multe legume bogate in vitaminele A, C, calciu si magneziu.

  5. Evitati cafeina.