Termen cautat

Remedii naturiste pentru greata in timpul sarcinii


Autor: bcristina

Greata in timpul sarcinii se manifesta prin senzatie de voma si disconfort stomacal, cu precadere in timpul primului trimestru de sarcina. Modul de manifestare al gretei in timpul sarcinii variaza in functie de fiecare femeie. Astfel, daca la unele femei acest simptom se manifesta incepand cu cea de-a 6-a saptamana de sarcina si dureaza pana in saptamanile 12 sau 14, la altele greata este prezenta pe intreaga perioada a sarcinii. Specialistii sustin ca acest simptom este resimtit cu o intensitate mai mare in timpul primei sarcini.

Desi greata in timpul sarcinii nu este considerata o conditie medicala severa, este recomandat ca aceasta sa fie tratata pentru a nu afecta sanatatea mamei si a fatului datorita deficientelor alimentare.

Cauzele gretei in timpul sarcinii

Cauzele exacte ale aparitiei gretei in timpul sarcinii nu a putut fi stabilita pana in prezent. Exista cativa factori de risc, dupa cum urmeaza:

  • modificari hormonale si fluctuatii ale nivelul de zahar din sange;

  • sarcina multipla, caz in care specialistii au asociat aceasta manifestare cu nivel ridicat de gonadotropina corionica umana (hCG) din organism;

  • sensibilitate la anumite parfumuri, benzina, miros de tigara si anumite mancaruri;

  • modificarea brusca a pozitiei corpului;

  • oboseala;

  • stres;

  • anxietate;

  • sensibilitate marita a tractului gastrointestinal;

  • rau de miscare;

  • migrene;

  • diabet pregestational;

  • predipozitie genetica.

Simptomelegretei in timpul sarcinii

Greata in timpul sarcinii se manifesta astfel:

  • varsaturi (acest simptom nu este obligatoriu);

  • senzatie de neliniste;

  • durerei de cap;

  • oboseala;

  • ameteala.

In anumite situatii greturile in timpul sarcinii sunt atat de severe incat pot cauza scadere in greutate, deshidratare si anemie. In acest caz greturile in timpul sarcinii poarta denumirea de hiperemeza.

Remedii pregatite acasa pentru greturi in timpul sarcinii

  1. Consumati, seara inainte de culcare si dimineata devreme, o cantitate mica de biscuiti simpli sau paine din cereale integrale, prajita. De asemenea este recomandat sa mancati la un interval de cate 2-3 ore.

  2. Dimineata, dupa ce va treziti este bine sa mai stati in pat timp de 20-30 de minute si nu sa va dati jos imediat.

  3. Beti ceai de menta, iarba creata, musetel, ghimbir si limonade.

  4. Pentru a tine greturile din timpul sarcinii sub control este recomandat sa mirositi menta proaspata, coaja de lamaie sau portocale sau sa tineti in gura o bucatica de ghimbir curatat.

  5. Inhalati putin ulei de menta. Ca alternativa puneti cateva picaturi de ulei de menta sau levantica in umidificator.

  6. Asezati la nivelul inchieturilor cate o banda pentru exercitii.

  7. Apelati la terapii alternative precum exercitiile prenatale de yoga, meditatii, aromaterapie si acupunctura.

  8. Efectuati in mod regulat exercitii fizice usoare si iesiti la plimbari scurte in aer liber.

Dieta pentru greturile din timpul sarcinii.

  1. Includeti mancarurile bogate in proteine si carbohidrati complecsi in alimentatia dumneavoastra.

  2. Evitati carbohidratii simpli si grasimile.

  3. Consumati legume, nuci si produse lactate.

  4. Desi multe dintre femei sar peste mese, specialistii avertizeaza in privinta faptului ca infometarea nu face altceva decat sa agraveze aceasta manifestare.

  5. Beti cat mai multa apa si sucuri de fructe precum sucurile de pepene rosu.

  6. Consumati chipsuri de cartofi sarate.

  7. Nu va spalati pe dinti imediat ce ati mancat. Gustul pastei de dinti poate duce la aparitia senzatiei de greata si a varsaturilor.

  8. Consumati alimente bogate in vitamina B6.

  9. Evitati alcoolul si fumatul.

  10. Reduceti consumul de mancaruri picante si grase.