Termen cautat

Remedii naturiste pentru hipotensiunea arteriala


Autor: george

Hipotensiunea arteriala reprezinta scaderea tensiunii arteriale sub nivelul normal, fapt ce duce la aparitia ametelii, letargiei si a starii de oboseala. Tensiunea arteriala este masurata in functie de valorile tensiunii sistolice si a tensiunii diastolice.

Tensiunea sistolica masoara presiunea la nivelul arterelor in momentul in care inima se contracta si pompeaza sangele in organism. Pe de alta parte tensiunea diastolica masoara presiunea la nivelul arterelor in momentul in care inima se relaxeaza. Astfel, tinand cont de acesti factori s-a stabilit ca tensiunea arteriala normala este in jurul valorii de 120/80 mg Hg. Se vorbeste despre hipotensiune arteriala in cazul valorilor de 90/60mg Hg sau chiar mai mici.

Cauzele hipotensiunii arteriale

Principalele cauze ale hipotensiunii arteriale sunt:

  • deshidratarea;

  • malnutritia;

  • hemoragii;

  • nivelul mare de toxine din sange;

  • hemoragii interne;

  • depresie;

  • afectiuni tiroidiene;

  • afectiuni cardiace ca pericardita, bradicardie, tahicardie, embolism pulmonar, slabirea muschiului cardiac;

  • diabet;

  • soc anafilactic (reactie alergica puternica);

  • sarcina;

  • anumite medicamente ca antidepresive, diuretice, alfa-blocanti, anestezie sau antihipertensive;

  • anumite boli asociate inaintarii in varsta, asa cum sunt boala Parkinson, hipertensiunea arteriala sau diabet pot duce la scaderea tensiunii arteriale dupa masa (hipotensiune postprandiala);

  • trecerea brusca de la pozitia orizontala la pozitia verticala.

Simptomele hipotensiunii arteriale

Manifestarile clinice ale hipotensiunii arteriale sunt:

  • ameteala;

  • senzatie de voma;

  • lesin;

  • vedere incetosata;

  • letargie;

  • palpitatii;

  • sete;

  • raceala;

  • maini reci si umede;

  • dificultati respiratorii;

  • dureri in piept;

  • soc;

  • vascularizarea insuficienta a organelor din organism;

  • scaderea vascularizarii arterelor coronariene poate duce la dureri in piept si infarct;

  • scaderea vascularizarii si implicit a oxigenarii la nivelul creierului poate duce la lesin;

  • functionarea necorespunzatoare a oricarui organ ca urmare a gradului scazut de vascularizare poate duce la aparitia unui soc sever.

Remedii pregatite acasa pentru hipotensiune arteriala

  1. Faceti o baie calda cu 1/2 kg de sare Epsom cu 20 de minute inainte de culcare.

  2. Lasati 5 migdale intr-un pahar cu apa, peste noapte. A doua zi, curatati migdalele si pisati-le pana obtineti o pasta fina. Administrati acest remediu impreuna cu un pahar cu apa. Acest tratament naturist trebuie urmat zilnic.

  3. Lasati 30 de stafide intr-un bol cu apa, peste noaspte. A doua zi mancati stafidele, una cate una, pe stomacul gol. Urmati acest tratament naturist timp de 1 luna.

  4. Pisati 10-15 frunze de busuioc sfant, strecurati sucul rezultat si adaugati 1 lingurita de miere de albine. Administrati acest remediu in mod regulat, dimineata pe stomacul gol.

  5. Fierbeti 15-20g de Nardostachys jatamansi (planta din familia valerianei) in 250ml de apa. Administrati acest remediu de 3 ori pe zi. Ca alternativa la acest tratament naturist puteti lua un amestec de 35-40 boabe de Nardostachys jatamansi cu putin camfor si scortisoara.

  6. Beti in fiecare zi 1 ceasca de suc proaspat de sfecla rosie, de 2 ori pe zi.

  7. Beti o ceasca de cafea tare.

Dieta pentru hipotensiune arteriala

  1. Consumati cat mai multe alimente bogate in proteine, vitamina B si vitamina C.

  2. Consumati legume si fructe ca varza, sparanghel, rosii, usturoi, varza de Bruxelles, ardei gras, fasole pinto, grapefruit, capsune, portocale, rodii, ananas si astafetida.

  3. Cresteti usor cantitatea de sare din alimentatie.

  4. Beti cat mai multa apa si sucuri de fructe de-a lungul intregii zile pentru a evita deshidratarea, una dintre cauzele scaderii tensiunii arteriale.

  5. Evitati consumul de alcool.

  6. In momentul manifestarii simptomelor hipotensiunii arteriale, este recomandat ca pacientul sa se aseze pe partea stanga si sa stea linistit pana la disparitia acestora.

  7. Efectuati zilnic exerctii fizice usoare precum mers pe jos, inot, mers pe biciclea sau yoga.

  8. Evitati stresul si situatiile tensionate, iar daca este posibil mentineti un echilibru intre volumul de munca si orele alocate odihnei.