Termen cautat

Remedii naturiste pentru insomnie


Autor: george

Insomnia este definita drept incapacitatea unui individ de a adormi sau de a se odihni corespunzator. Cu toate ca insomnia afecteaza persoanele de orice varsta, sex sau locatie geografica, incidenta mai mare este detinuta in randul femeilor. Deasemenea aceasta tulburare se manifesta in cazul persoanelor care se confrunta cu afectiuni mentale, persoanelor dependente de alcool sau persoanelor extrem de stresate.

In functie de durata si persistenta insomniei, aceasta conditie medicala poate fi inclusa in 3 categorii:

  • insomnie tranzienta, caz in care simptomatologia persista mai putin de 1 saptamana;

  • insomnie pe termen scurt, caz in care simptomatologia are o durata intre 1-3 saptamani;

  • insomnie cronica, caz in care simptomatologia are o durata mai mare de 3 saptamani.

Insomnia poate afecta activitatile de zi cu zi, precum si prestatia pacientului pe plan intelectual, social sau familial. Deasemenea aceasta conditie medicala creste riscul de aparitie a obezitatii, depresiei, anxietatii, scaderii sistemului imunitar si a altor boli pe termen lung.

Cauzele insomniei

Cauzele insomniei difera in functie de tipul insomniei, dupa cum urmeaza:
Cauzele insomniei tranziente si a insomniei pe termen scurt sunt:

  • " oboseala de avion" sau desincronoza, conditie medicala manifestata in cazul persoanelor care calatoresc pe diferite meridiane;

  • modificari ale programului de lucru;

  • poluare fonica;

  • temperatura prea ridicata sau dimpotriva prea scazuta;

  • stres, ca urmare a pierderii locului de munca, pierderii unei persoane dragi, divort, etc;

  • perioada de spitalizare, salonul provocand anxietate si disconfort pacientului;

  • perioada de sevraj in urma intreruperii administratii medicamentelor, alcoolului, sedativelor sau a tranchilizantelor;

  • altitudini inalte.

Cauzele psihologice ale insomniei cronice sunt:

  • nervozitate;

  • schizofrenia;

  • manie;

  • depresie, ca urmare a stresului emotional;

  • insomnia poate fi unul dintre simptomele depresiei sau a altor afectiuni acute.

Cauzele fiziologice ale insomniei sunt:

  • tulburari ale ritmului circadian;

  • stare continua de oboseala;

  • insuficienta cardiaca congestiva;

  • episoade recurente de angina pectorala in timpul noptii, ca urmare a insuficientei cardiace;

  • reflux gastro-esofagian;

  • astm;

  • apnee obstructiva in somn;

  • boala Alzheimer;

  • boala Parkinson;

  • tumori cerebrale;

  • atac cerebral;

  • traume cerebrale.

Simptomele insomniei

Manifestarile clinice ale insomniei sunt urmatoarele:

  • dificultatea de a adormi;

  • trezitul repetat in timpul noptii;

  • trezitul dimineata foarte devreme;

  • senzatie de oboseala si tendinta de a dormi in timpul zilei;

  • dificultati de concentrare sau memorare;

  • schimbari bruste ale starii de spirit;

  • scaderea performantei intelectuale;

  • dureri musculare.

Remedii pregatite acasa pentru insomnie

  1. Beti inainte de culcare un pahar cu apa sau ceai de plante decafeinizat cu miere de albine.

  2. Amestecati seminte de chimion, prajite si pisate, cu o banana. Administrati acest remediu seara inainte de culcare.

  3. Masati scalpul cu ulei de susan in care ati adaugat putin dovlecel. In acelasi timp este bine sa consumati in fiecare zi putin dovlecel.

  4. Beti in fiecare zi putin suc de varza.

  5. Masati fruntea cu o lingurita de lapte batut. Deasemenea specialistii recomanda ca in fiecare zi sa consumati lapte batut.

  6. Amestecati 1 lingurita de miere de albine, 1/2 lingura de seminte de anason si lapte. Administrati acest remediu seara inainte de culcare.

  7. Alte plante eficiente pentru tratamentul insomniei sunt levantica, semintele de telina, musetelul si roinita.

Dieta pentru insomnie

  1. Introduceti in alimentatie cat mai multe fructe si legume verzi.
  2. Consumati cat mai multe agude si lamai.
  3. Evitati alcoolul, ceaiul fierbinte si cafeaua.
  4. Evitati mancarurile la conserva.
  5. Evitati mancarurile grele seara.
  6. Evitati consumul excesiv de sare, zahar si ciocolata.

Alte sfaturi cu privire al prevenirea insomniei

  1. Nu va uitati la televizor inainte de a adormi.

  2. Evitati somniferele.

  3. Nu dormiti mult in timpul zilei.

  4. Inainte de culcare cititi o carte sau ascultati muzica dumneavoastra preferata.

  5. Efectuati exercitii fizice in mod regulat.