Termen cautat

Remedii naturiste pentru jet lag (dereglare de ritm cicardian)


Autor: george

Jet lag sau dereglarea de ritm cicardian este cauzata de tulburarea ceasului biologic al fiecarui individ in momentul in care pacientul calatoreste in zone diferenta de fus orar. Astfel, jet lagul de poate manifesta prin insomnie, dureri de cap sau senzatie de oboseala.

Cauzele jet lagului (dereglare de ritm cicardian)

Cauzele jet lagului (dereglare de ritm cicardian) sunt:

  • schimbari de temperatura, lumina soarelui si orarul stabilit de ceasul biologic al fiecarui individ;

  • deshidratare;

  • umiditate scazuta;

  • altitudini inalte.

Simptomele jet lagului (dereglare de ritm cicardian)

Manifestarile clinice ale jet lagului (dereglare de ritm cicardian) sunt:

  • senzatie de voma si varsaturi;

  • insomnie;

  • dezorientare;

  • dureri de cap;

  • dureri la nivelul intregului corp;

  • pierderea poftei de mancare;

  • indigestie;

  • constipatie;

  • inflamarea membrelor superioare si inferioare;

  • inflamarea ochilor;

  • irascibilitate;

  • palpiratii;

  • scaderea capacitatii de concentrare;

  • anxietate;

  • letargie;

  • insomnie sau dimpotriva stare excesiva de somnolenta.

Remedii pregatite acasa pentru jet lag

  1. Beti 1/2 ceasca de apa amestecata cu 2-3 picaturi de ulei de rozmarin.

  2. Masati scalpul, calcaiele si picioarele cu ulei de susan incalzit.

  3. Efectuati o baie cu sare Epsom.

  4. In timpul calatoriei cu avionul, efectuati exercitii usoare de stretching sau schimbati pozitia corpului in mod regulat.

  5. Beti ceai de musetel, menta sau alte ceaiuri de plante.

  6. Beti o ceasca de lapte cald cu putina nucsoara si ghimbir.

  7. Apelati la aromaterapie, acupunctura sa yoga pentru a combate simptomele jet lagului.

  8. Daca va pregatiti sa calatoriti spre est este bine sa va treziti cu o ora mai devreme fata de programul dumnevoastra normal pentru a pregati organismul de schimbarea de fus orar. Deasemenea este bine sa incercati sa nu dormiti prea mult odata ce ati ajuns la destinatie.

Dieta pentru jet lag (dereglare de ritm cicardian)

  1. Beti cat mi multa apa.

  2. Evitati bauturile alcoolice si cafeaua.

  3. Consumati cat mai mult lapte, branza cottage, alune, orez brun si soia.

  4. Evitati mancarurile care provoaca flatulenta.

  5. Introduceti in alimentatia dumneavoastra alimentale bogate in vitamina C si proteine.