Termen cautat

Remedii naturiste pentru migrene


Autor: bcristina

Migrenele reprezinta dureri de cap severe, insotite de manifestari intense denumite semne prodromale, ce se pot manifesta de cateva ori pe zi de la aparitia migrenei. Semnele care indica aparitia unei migrene includ fotopsia (perceperea unor raze de lumina, puncte luminoase sau scantei), puncte oarbe, furnicaturi la nivelul mainilor si a picioarelor, senzatie de greata, varsaturi si cresterea sensibilitatii la sunete si lumina (fonofobie si fotofobie). Migrenele se manifesta ca urmare a dilatarii vaselor de sange si a eliberarii unor substante chimice de la nivelul fibrelor nervoase. In momentul in care apare, acest tip de durere de cap afecteaza procesul normal de absorbtie al alimentelor, circulatia sangelui sistemul circulator arterial.

Desi migrenele sunt incadrate in categoria durerilor de cap vasculare, acestea prezinta cateva manifestari distincte, dupa cum urmeaza:

  1. Migrenele afecteaza ambele parti ale capului.

  2. Migrenele sunt precedate de anumite simptome precum senzatie de greata, varsaturi, fonofobie, fotofobie, etc.

Desi migrenele afecteaza deopotriva baietii si fetele in timpul copilariei, odata cu atingerea varstei pubertatii, fetele devin de 3 ori mai predispuse la aceasta conditie medicala.

In functie de simptomele specifice migrenele sunt catalogate astfel:

  • migrene cu aura;

  • migrene fara aura;

  • migrene abdominale;

  • migrene bazilare;

  • carotidinia sau migrenele faciale;

  • migrene oftalmologice (migrene oculare);

  • status migrenos, durere de cap severa cu o durata de 72 de ore, indiferent daca pacientul primeste tratament sau nu.

Cauzele migrenelor

Cauzele exacte care duc la aparitia migrenelor nu au putut fi stabilite cu exactitate, pana la momentul actual. Exista insa cativa factori de risc in ceea ce priveste migrenele:
factori de ereditate. Prezenta in istoricul medical al familiei pacientului a altor cazuri de migrene a dus la localizarea genei migrenelor in incercarea de a gasi un tratament eficient;

  • tensiune nervoasa;

  • odihna necorespunzatoare sau insuficienta;

  • anumite medicamente ca vasodilatatoarele si anticonceptionalele;

  • fumatul;

  • bauturile alcoolice, cafeina, ciocolata, indulcitorii artificiali, monosodiu glutamat, citricele si carnea cu nitrati;

  • expunerea la lumina fosforescenta sau lumina puternica;

  • mirosuri puternice ca parfumuri, colonie, petrol distilat;

  • fluctuatii hormonale specifice menstruatiei, sarcinei si ovulatiei;

  • modificari ale presiunii atmosferice sau ale fusului orar;

  • boli metabolice;

  • stimuli reci, precum consumul bauturilor cu gheata sau a inghetatei;

  • alergii si reactii hipersensibile;

  • foame.

Simptomele migrenelor

Manifestarile clinice ale migrenelor variaza in functie de natura acestei conditii medicale. Astfel, exista simptome care apar cu mult timp inaintea unei migrene, chiar inainte de manifestarea acesteia, in timpul acesteia sau dupa ce migrena a trecut. Astfel, cu toate ca natura simptomatologiei migrenelor nu este universala exista cateva manifestari comune ca:

  • senzatie dureroasa blanda sau severa la nivelul unei singure parti a capului;

  • durere in timpul activitatilor fizice indiferent de natura acestora;

  • incapacitatea de a desfasura orice tip de activitate uzuala;

  • senzatie de greata;

  • varsaturi;

  • fotofobie si fonofobie;

  • amorteala la nivelul mainilor, picioarelor sau a unei parti a fetei.

Remedii pregatite acasa pentru migrene

  1. Beti suc proaspat de struguri decojiti.

  2. Consumati alimente bogate in niacina (vitamina B3), asa cum sunt cerealele integrale, legumele cu frunze verzi, nucile, semintele de floarea-soarelui, ficatul si pestele.

  3. Aplicati la nivelul fruntii comprese cu frunze de varza. Inlocuiti frunzele de varza imediat ce acestea se usuca.

  4. Aplicati comprese pe baza de coaja de lamaie la nivelul fruntii.

  5. Amestecati 300ml de suc de spanac si 300ml de suc de morcovi. De asemenea puteti amesteca 100ml de suc de castraveti, 100 ml de suc de sfecla si 300ml de suc de morcovi. Aceste metode sunt eficiente pentru combaterea migrenelor.

  6. Consumati zilnic 10-12 migdale.

Dieta pentru migrene

  1. Evitati produsele pe baza de faina de grau, mancarurile la conserva, prajiturile ce sunt digerate cu greutate, produsele de patiserie, cerealele dulci, mancarurile grase, muraturile si sosurile.

  2. Optati pentru o dieta bazata pe fructe, nuci, lapte, unt si legume.

  3. Consumati mai multe mese pe zi, cu o cantitate mica de mancare.

  4. Beti cat mai multa apa. Apa stimuleaza si ajuta procesul de digestie.