Termen cautat

Remedii naturiste pentru picioare uscate


Autor: george

Picioarele uscate reprezinta o problema tot mai frecventa in prezent, cauzele fiind pe atat de variate, pe atat de usor de prevenit. In plus, medicii specialisti avertizeaza in privinta faptului ca picioarele uscate nu reprezinta numai o problema estetica ci si semnul unei posibile conditii medicale sau a unor deficiente alimentare.

Cauzele picioarelor uscate

In general uscarea picioarelor are urmatoarele cauze:

  • reducerea gradului de hidratare de la nivelul pielii si a tesuturilor pe masuta ce inaintam in varsta;

  • anumite afectiuni cutanate ca psoriazis, eczeme, piciorul atletului;

  • factori ereditari;

  • anumite boli si afectiuni ca diabet sau hipotiroidism;

  • contactul direct al piciorului cu suprafete dure sau umede;

  • igiena precara a picioarelor.

Remedii pregatite acasa pentru picioare uscatw

  1. Tineti in fiecare zi picioarele in apa calduta cu sapun pentru copii, timp de 20 de minute. Dupa aceasta perioada de timp este bine sa folositi o piatra ponce pentru a exfolia portiunile de piele intarite.

  2. Aplicati un strat generos de vaselina rectificata, ulei de nuca de cocos sau ulei de masline. Purtati pe parcursul noptii o pereche de sosete de bumbac. Desi vaselina rectificata nu detine proprietati curative, acest remediu previne deshidratarea picioarelor.

  3. Pisati putin fruct de papaya, si aplicati-l la nivelul picioarelor. Purtati sosete de bumbac pe intreaga perioada a noptii. Fructul de papaya contine anumite enzime care au capacitatea de a catifela pielea.

  4. Aplicati la nivelul picioarelor masti din fructe proaspete de avocado si banane pentru a catifela pielea.

  5. Consumati zilnic seminte de dovleac. Semintele de dovleac sunt bogate in zinc, una dintre substantele nutritive necesare mentinerii sanatatii pielii. Zincul este regasit in alimenta ce legume, seminte si nuci.

  6. Introduceti in alimentatie cat mai multe fructe si legume proaspete bogate in vitamine si minerale. Cele mai recomandate alimente in acest sens sunt urmatoarele: legumele frunzoase, morcovii, rosiile, merele, portocalele si caisele uscate. Deasemenea este bine sa consumati orez brun sau orz.

  7. Beti zilnic cel putin 8-10 pahare cu apa.