Termen cautat

Remedii naturiste pentru raul de miscare


Autor: bcristina

Raul de miscare este o senzatie de disconfort produsa in timpul calatoriilor. In functie de mijlocul de transport pentru care optati, raul de miscare a fost catalogat astfel:

  • rau de masina;
  • rau de mare;
  • rau de inaltime.

Ca mod de manifestare, raul de miscare este caractarizat de senzatie de greata, varsaturi sau ameteala.

O alta catalogare a raului de miscare este urmatoarea:

  • rau cauzat de miscarile simtite, dar pe care nu le putem vedea;
  • rau cauzat de miscarile vazute, dar pe care nu o putem simti;
  • rau cauzat de miscarile vazute si simtite.

Raul de miscarese manifesta prin aparitia senzatiei de disconfort in momentul in care persoana in cauza urmareste un film sau o proiectie in care imaginea este dinamica.

Cauzele raului de miscare

Raul de miscare este cauzat de reactia negativa a organismului la lipsa echilibrului, ca urmare a miscarii permanente in timpul unei calatorii. Cand ne aflam in continua miscare simtul de orientare in spatiu, miscare, acceleratie si gravitatie, perceput cu ajutorul urechii interne, este afectat. Astfel, creierul percepe senzatia de miscare prin stimulii trimisi de urechea interna, ochi si proprioceptori. Unii specialisti sustin ca principala cauza a raului de miscare este data de conflictul creat la nivelul creierului intrucat nu acest organ este cel care initiaza miscarea, si prin urmare devine confuz.

Alti factori care cauzeaza rau de miscare sunt:

  • mirosurile neplacute;
  • spatiile neaerisite;
  • frica;
  • stres;
  • anxietate.

Simptomele raului de miscare

Principalele simptome ale raului de miscare sunt:

  • senzatie de greata;

  • varsaturi;

  • oboseala;

  • ameteala;

  • dureri de cap;

  • transpiratie rece;

  • agitatie;

  • salivatie excesiva.

In cazul raului de miscare, varsaturile nu au capacitatea de a ameliora senzatia de greata. Mai mult decat atat, in anumite situatii simptomele asociate raului de miscare pot avea o durata de cateva zile.

Remedii pregatite acasa pentru rau de miscare

  1. Alegeti-va un loc unde sa va simtiti in largul dumneavoastra in timpul calatoriei. Acesta este un factor decisiv in prevenirea raului de miscare. De exemplu, in masina cel mai indicat loc este cel din drepta, langa sofer. Pe vapor este recomandat sa optati pentru o cabina situata la un nivel inferior, cat mai aproape de nivelul marii. In tren incercati sa va asezati la geam.

  2. In loc sa cititi sau sa desfasurati alte activitati solicitante, incercati sa urmariti un punct in departare.

  3. Purtati in timpul calatoriei benzi pentru incheieturi. Principiul acestora este similar acupresurei.

  4. Pentru a preveni senzatia de greata si varsaturi beti ceai de ghimbir, mestecati putin ghimbir curatat, luati o capsula pe baza de ghimbir sau mestecati putina lamaie.

  5. Cu o ora inainte de calatorie beti suc de mere, ceai verde, ceai de musetel sau ceai de menta.

  6. In timpul calatoriei este indicat sa sprijiniti capul pe tetiera.

  7. Nu stati in picioare in timpul calatoriilor.

  8. Incercati sa va tineti mintea ocupata cu altceva. In acest sens sunt recomandate calatoriile in timpul noptii, cand aveti mai multe sanse sa puteti dormi.

  9. Dieta pentru raul de miscare


  10. Evitati sucurile de citrice, bauturile alcoolice si bauturile carbogazoase.

  11. Nu mancati mult inainte de calatorie si evitati cu desavarsire mancarurile grase.