Termen cautat

Remedii naturiste pentru stres


Autor: bcristina

Stresul este un fenomen normal intalnit in fiecare zi a vietii noastre. Un nivel moderat de stres, care nu pune o presiune deosebita asupra unui individ, il face pe acesta sa fie mai alert si energic. Niveul ridicat de stres, care afecteaza sanatatea psihica si fiziologica a individului este considerat un factor nociv asupra organismului. Nivelul de stres acceptat de fiecare individ variaza in functie de gradului acestuia de toleranta.

Stresul reprezinta raspunsul organismului la diverse situatii tensionate, denumite agenti stresori. Indiferent daca agentii stresori sunt reali sau imaginari, sistemul nervos secreta anumiti hormoni pentru a face fata situatiilor tensionante. Acesti hormoni au rolul de a creste nivelul de stamina, forta si puterea de concentrare a fiecare persoane. Semnele si simptomele stresului pot fi de natura fizica, emotionala sau comportamentala.

Cauzele stresului

Factorii care duc la aparitia stresului sunt extrem de variati, dupa cum urmeaza:

  • senzatia de amenintare, frica, nesiguranta;

  • probleme la locul de munca;

  • probleme in cuplu;

  • dificultati financiare;

  • prezenta in istoricul medical familial al diagnoscticului de stres;

  • afectiuni cu o durata prelungita;

  • apropierea termenelor de predare a unor proiecte.

In timpul situatiilor tensionate, sistemul nervos stimuleaza glandele suprarenale pentru a produce hormonii necesari cooperarii cu aceste situatii: adrenalina si cortizol. Acesti hormoni accelereaza ritmul cardiac, metabolismul si tensiunea arteriala, facand in acelasi timp simturile mai alerte, imbunatatind puterea de concentrare si crescand viteza de reactie. Exista insa situatii cand nivelul de stres acumulat este prea mare, caz in care organismul nu reuseste sa faca fata cu succes.

Simptomele stresului

Simptomele stresului variaza in functie de nivelul afectat (emotional sau fizic).

Simptomele stresului fizic sunt:

Simptomele stresului emotional sunt:

  • nervozitate;
  • imbatranire;
  • agitatie;
  • anxietate;
  • depresie;
  • irascibilitate;
  • schimbari ale starii de spirit;
  • tulburari de alimentatie;
  • procrastinare;
  • marginalizare sociala;
  • ticuri nervoase precum roaderea unghiilor;
  • consum de alcool si abuz de droguri.

Remedii naturiste pentru stres

  1. Fierbeti 20-25 de frunze de busuioc, pana cand cantitatea initiala de apa este redusa la jumatate. Strecurati si beti ceaiul rezultat. Ca alternativa puteti mesteca zilnic 10-12 frunze de busuioc.
  2. Faceti bai fierbinti.
  3. Administrati remedii pe baza de brahmi si ginseng asiatic. Brahmi are capacitatea de a stimula memoria, in vreme de ginsengul siberian amelioreaza stresul. De asemenea Terminalia Arjuna mentine sanatatea sistemului cardiovascular si amelioreaza anumite simptome asociate stresului, asa cum sunt nervozitatea si anxietatea.
  4. Aplicati la nivelul fruntii o pasta realizata din ghimbir uscat si apa sau lapte.
  5. Masati fruntea cu ulei de cocos sau ulei de lemn de santal.
  6. Aplicati la nivelul fruntii frunze de nuc de Betel, inmuiate in apa.
  7. Beti in fiecare zi un pahar cu lapte in care ati adaugat scortisoara si miere de albine.
  8. Beti in fiecare zi un pahar cu apa calda in care ati adaugat putina miere de albine.
  9. Beti ceaiuri de plante precum ceai verde si ceai de salvie.
  10. Fierbeti 1-2 lingurite de sunatoare intr-o cana cu apa, timp de 10 minute. Acest remediu este eficient pentru combaterea anxietatii si depresiei.
  11. Fierbeti in putina apa cateva petale de trandasfir si zahar. Administrati acest remediu in fiecare zi.
  12. Efectuati yoga si exercitii de meditatie.

Dieta pentru stres

  1. Consumati cat mai multe alimente bogate in carbohidrati si fibre, precum orez, cartofi, cereale integrale, fructe si legume.

  2. Consumati fructe si legume de culoare galbena, portocalie si verde.

  3. Consumati alimente bogate in magneziu, precum spanac, fasole neagra, fasole navy.

  4. Consumati coriandru, nucsoara, menta, dar si seminte de lucerna, dovleac si floarea-soarelui.

  5. Reduceti consumul de ceai, cafea, ciocolata, aclool.

  6. Evitati proteinele de origine animala si grasimile.

  7. Evitati consumul de zahar si sare.

  8. Ascultati muzica usoara, sau orice va linisteste si va face placere.

Comentarii

Cel mai cunoscut remediu naturist care combate cu succes stresul si oboseala este rhodiolin de la calivita.

Prospectul il gasiti pe http://www.retetanaturista.ro/suplimente-naturale/rhodiolin.html