Termen cautat

Remedii naturiste pentru tulburari ale menopauzei


Autor: bcristina

Prin absenta menstrei timp de cel putin 12 luni consecutiv, menopauza indica incheierea perioadei de fertilitate a femeii. De cele mai multe ori femeile ating varsta menopauzei intre 45-55 ani. Daca in general, menopauza este insotita doar de simptomatologia specifica, exista situatii cand in aceasta perioada pot aparea si alte tulburari in organism. Aceste tulburari asociate menopauzei poarta denumirea de tulburari ale menopauzei.

Trecerea la menopauza este caracterizata de menstre neregulate, perioada cu o durata de pana la 1 an. Glandele sistemului endocrin, asa cum sunt glanda pituitara, glanda tiroida si glandele sexuale sunt afectate de acest proces, ca urmare a scaderii nivelului de estrogen in organism. In consecinta, incep sa se manifeste simptomele specifice tulburarilor menopauzei.

Nu toate femeile sunt afectate de tulburarile menopauzei. Atunci cand se manifesta, indiferent de gradul de severitate, acestea pot fi combatute, totusi cu ajutorul remediilor naturiste.

Cauzele tulburarilor menstruatiei

Tulburarile menopauzei sunt cauzate de:

  • boli autoimune;

  • predispozitie genetica;

  • anomalii cromozomiale;

  • infectii virale. In timpul sarcinii, infectiile virale pot afecta dezvoltarea normala a ovarelor fatului, daca acesta are sex femeiesc;

  • chimioterapie;

  • terapie cu radiatii;

  • dieta;

  • stil de viata.

Simptomele tulburarilor menopauzei

Tulburarile menopauzei se manifesta simptomatic astfel:

Dezechilibrele hormonale ca urmare a scaderii nivelului de estrogen duc la aparitia atacurilor de panica si a starii de anxietate. De asemenea osteoporoza, insotita de dureri de spate severe, are o incidenta mare in randul femeilor diagnosticate cu tulburari menopauzei.

Remedii pregatite acasa pentru tulburari ale menopauzei

  1. Fierbeti 1 lingurita de seminte de morcov intr-un pahar cu apa. Ca alternativa puteti lasa semintele in lapte timp de 10 minute. Indiferent de varianta, amestecul trebuie strecurat inainte de administrare. Utilizati acest remediu in mod regulat.

  2. Consumati de 3 ori pe zi cate 60-90 ml de suc de sfecla.

  3. Consumati produse din soia precum lapte din soia, faina din soia sau tofu.

  4. Luati in fiecare zi 1 lingurita de lemn dulce macinat. Lemnul dulce are un continut mare de estrogen.

  5. Luati in fiecare zi 2g de Nardostachys jatamansi (ATENTIE: Nu depasiti niciodata aceasta cantitate). Nardostachys jatamansi are capacitatea de a calma sistemul nervos.

  6. Efectuati exercitii de yoga, meditatie si masaj.

Dieta pentru menopauza

  1. Consumati alimente bogate in vitamina D, vitamina E, calciu si magneziu. Vitamina D este esentiala pentru asimilarea calciului in organism si implicit prevenirea osteoporozei. In consecinta se recomanda sa consumati cat mai multe fructe, legume, cereale, nuci si seminte.

  2. Introduceti in alimentatia dumneavoastra germenii de cereale, branza cottage facuta in casa, laptele nepasteurizat, dar calitativ, varza, fasole, mazare, seminte de susan, seminte de dovleac, papaya, mere, porumb, castraveti, usturoi, lucerna, ulei de masline si produse din soia.

  3. Evitati mancarurile rafinate si mancarurile procesate.

  4. Evitati stresul si situatiile tensionate.

  5. Efectuati exercitii fizice precum mers pe jos, jogging sau inot.