Termen cautat

Remedii pregatite acasa pentru oboseala


Autor: george

Oboseala este o stare manifestata prin senzatie excesiva de epuizare si lesin. Oboseala poate fi o stare temporara sau cronica. Astfel, fiecare dintre noi suntem pusi in situatia de a lucra peste program sau de a ramane treji peste noapte. In acest caz oboseala este o manifestare temporara, remediul fiind cat mai multa odihna. Oboseala cronica sau continua este o conditie medicala severa ce necesita elaborarea unui plan de tratament.

Cauzele oboselii

Urmatorii factori pot duce ala instaurarea oboselii in organism:

  • scaderea vitalitatii si energiei organismului, ca urmare a obiceiurilor alimentare nesanatoase. Astfel, oboseala reprezinta indiciul obtinerii unei cantitati insuficiente de minerale si vitamine in organism. Principalele alimente care trebuie evitate sunt zaharul alb, cerealele rafinate, faina alba, mancarurile procesate, mancarurile rafinate sau mancarurile prajite;

  • anemie, conditie medicala ce scade nivelul de oxigen din organism;

  • carenta de vitamina B6;

  • carenta de acid folic;

  • insomnie;

  • paraziti intestinali;

  • hipotensiune arteriala;

  • orice fel de infectie in organism;

  • leziuni hepatice;

  • afectiuni tiroidiene;

  • alergii alimentare, ca urmare a folosirii aditivilor alimentari;

  • tensiune psihica. Incapacitatea unei persoane de a se relaxa, fapt ce duce la consumul continuu de energie, la acumularea acidului lactic intr-un ritm mai rapid, urmand a fi transportat la nivelul ficatului pentru a fi convertit in amidon.

Remedii pregatite acasa pentru combaterea oboselii

  1. Consumati sucuri proaspete de legume. Cele mai eficiente sunt sucul de morcovi, administrat ca unic remediu sau in combinatie cu sucuri de sfecla sau sucuri de castraveti. Pentru aceasta este bine sa amestecati 300ml de suc de morcovi, si cate 100ml de suc de sfecla si suc de castraveti.

  2. Luati suplimente naturale pentru a evita carentele de vitamine si minerale din organism. Astfel cele mai importante vitamine sunt cele ce apartin complexului vitaminic B, cu precadere acidul pantotenic (vitamina B5). Vitaminele din aceasta categorie protejeaza sistemul nervos si cresc nivelul de energie din organism. Vitaminele din complexul B pot fi regasite in alimente ca cereale integrale, legume cu frunze verzi (varza, spanac, patrunjel), orez, lapte, nuci, banane, drojdie, leguminoase si mazare.

  3. Consumati cat mai multe alimente bogate in potasiu. Din aceasta categorie fac parte legumele verzi.

  4. Consumati cat mai multe alimente bogate in calciu, acesta avad capacitatea de a combate insomniile si modificarile tensiunii arteriale, ambele cauze ale starii de oboseala. De asemenea este bine sa introduceti alimentatia dumneavoastra cat mai multe alimente bogate in sodiu si zinc.

    Dieta pentru combaterea oboselii

    1. Alimentatia sanatoasa si echilibrata este esentiala pentru combaterea starilor de oboseala. In aceasta privinta studiile de specialitate au relevat faptul ca persoanele care mananca putin, dar la intervale regulate de timp sunt mai putin predispuse aparitiei starilor de nervozitate, oboselii si se concentreaza mai usor decat persoanele care mananca de 3 ori pe zi. Astfel, intre mese pacientii trebuie sa consume fructe proaspete sau uscate, sucuri proaspete de fructe sau legume, legume crude sau sandwich-uri cu paine din grau integral. In plus, aceste gustari trebuie sa fie usoare, in caz contrar se impune scaderea consistentei meselor principale. Deasemenea specialistii sustin ca trebuie sa stabiliti o anumita ora la care sa serviti aceste gustari.

    2. Consumati legume in forma lor naturala. Cele mai recomandate alimente in acest sens sunt semintele de porumb, semintele de grau, semintele de secara, semintele de orz, semintele de ovaz, prospat macinate.

    3. Consumati cat mai multe plante radacinoase, orice radacina de planta care este comestibila si nuci proaspete.

    4. Introduceti in alimentatia dumneavoastra germenii de cereale si anumite plante.

    5. Consumati cat mai multe lapte, ulei vegetal nerafinat si miere de albine.

    6. Evitati cafeaua, tutunul, alcoolul precum si anumite dulciuri si zaharul.

    7. Evitati anumite medicamente ca aspirina si tranchilizantele.