Termen cautat

Tratamentul naturist in cazul menopauzei


Categorii
Imagini

Va prezentam cateva remedii naturale utile pentru echilibrarea corpului si a mintii in timpul “schimbarii” pe care orice femeie o experimenteaza la menopauza.

Unele plante si ierburi contin compusi numiti fitoestrogeni care imita estrogenul propriu unei femei intr-un mod bland. Acestea ajuta la prevenirea unor simptomele si riscurile asociate cu menopauza.

  1. Produse de soia, cum este tofu de exemplu precum si boabele de soia prajite sunt bogate in fitoestrogeni. Femeile din culturile asiatice care consuma cantitati mari de alimente din soia nu experimenteaza bufeuri in general, iar rata lor de osteoporoza si boli de inima nu creste dramatic dupa ce intra la menopauza, asa cum se intampla femeilor din alte zone de pe glob. Soia reduce frecventa si intensitatea bufeurilor. Studiile au aratat ca femeile care au consumat cantitati suficiente de soia la inceputul menopauzei, au avut mai putine simptome deranjante in cursul menopauzei, oasele mai puternice si o inima mai sanatoasa.
  2. Licorice/ lemn dulce. Are efecte estrogenice si este utilizat cu succes pentru a trata simptomele menopauzei. Atentie: poate ridica tensiunea arteriala.
  3. Cohoshul negru, lucerna, trifoiul rosu contin de asemenea fitoestrogeni. Bufeurile se pot diminua daca veti consuma regulat una sau mai multe dintre aceste plante. Optzeci de miligrame pe zi de extract de Black Cohosh, luat in doze divizate, este benefic pentru unele femei aflate la menopauza. Printre altele, este eficient in prevenirea traspiratiei excesive.
  4. Vitamina C. Legumele si legumele din gradina Dumneavoastra pot contribui va pot oferi necesarul de vitamina C si bioflavonoide, ambele benefice pentru ameliorarea bufeuri. Desi toate legumele si fructele contin vitamina C, cele cu cantitati mari de vitamina C sunt in special: broccoli, sfecla, ardei, patrunjel, salata verde, citrice, pepeni, fructe de padure.
  5. Vitamina E. Studiile arata ca antioxidantii din Vitamina E joaca un rol esential in reducerea simptomelor bufeurilor. Consumati alimente care contin Vitamina E.
  6. Bioflavonoidele se pot gasi de asemenea in alimente bogate in vitamina C. De exemplu, membrana alba pe partea exterioară a unei portocale decojite precum si nervurile albicioase din interiorul unui ardei gras sunt extrem de bogate in bioflavonoide. Mancati aceste componente din legume si fructe si nu le aruncati. Fructele de padure, inclusiv unele care nu se cultiva in in general in gradina, contine flavonoide utile. Fructele de padure, de paducel, soc si afinele sunt toate bogate in această substanta benefica pentru femeile care experimenteaza menopauza.
  7. Vitaminele A si E, aloe vera, precum si galbenelele sunt recomandate pentru a contracara uscaciunea vaginala atat de frecventa in cazul menopauzei. Puteti folosi la dus un ceai de galbenele pentru a va spala zona vaginala sau puteti face bai de sezut cu infuzie de galbenele.
  8. Angelica chineza, sau Dong Quai, ajuta in procesul de echilibrare a hormonilor pentru femeile aflate la menopauza. Aceasta, de asemenea, reduce simptomele bufeurilor. Se gaseste sub forma de ceai, extract, tinctura sau capsule. O doza normala este de 3-4 g din aceasta planta pe zi.Atentie: nu folositi aceasta planta in menstruatie sau daca sunteti insarcinata.
  9. In cazul in care insomnia este unul dintre simptomele care va deranjeaza atunci cand sunteti la menopauza, incercati sa beti o ceasca de ceai de musetel si ceai de valeriana inainte de culcare cu aproximativ.
  10. Se presupune ca un acid gras derivat (gamma-linolenic) care se gasestein limba mielului si prima rosa, precum si in uleiul din seminte de coacazeare efecte benefice pentru ameliorarea simptomelor legate de menopauza.
  11. Avocado. Are multe grasimi si potasiu si ajuta la atenuarea multor simptome ale menopauzei, inclusiv pierderea libidoului si a tenului gras.
  12. Pestele – combate uscaciunea vaginala, reduce coagularea sangelui, scade colesterolul, reduce inflamatiile din corp. Este un element cheie de care are nevoie orice femeie aflata la menopauza. Mancati ton, sardine si somon.
  13. Laptele – contine calciu si combate eficient depresia care se poate instala atunci cand o femeie experimenteaza menopauza.
  14. Calciu din sfecla, broccoli, nasturel si mustar.
  15. Fasolea verde – contine fibre, antioxidanti, izoflavone si calciu. Relaxeaza fluctuatiile hormonale, reduce riscurile cardiace, oboseala, intareste oasele si stimuleaza memoria.
  16. Seminte de in. Acizii grasi, cum ar fi cei gasiti in uleiul de in, au fost considerati a fi eficienti in reducerea simptomelor menopauzei. Inul contine lignani din plante, care sunt similari cu estrogenul si pot influenta nivelul de estrogen in mod pozitiv in cazul femeilor aflate la menopauza.
  17. Ulei de luminita de seara. Este un tonic general pentru sanatatea reproductiva a femeilor. Regleaza productia de estrogen, creste productia de prostaglandine si ajuta in problemele de somn atat de frecvente la menopauza.
  18. Racovina (stellaria media) – poate reduce numarul si severitatea bufeurilor.
  19. Trifoiul rosu – contine cantitati semnificative de fitoestrogeni si reduce intensitatea si frecventa bufeurilor.
  20. Remedii homeopate: Optiuni de tratament homeopat: Ferrum phosphoricum (bun pentru reducerea rosetii), Belladonna (o planta excelenta pentru reducerea bufeurilor), Sanguinarina (contracareaza fierbintelile de la nivelul fetei, gatului si urechilor), Kali Phosphoricum.
  21. Alte plante: menta, radacina de lemn dulce, damiana, frunze de zmeura rosierozmarin, vinarita, talpa gastei, paducel – ceaiul se bea sau se pot face bai de picioare.
  22. Salvia – eficienta impotriva bufeurilor. Se bea ceai de salvie in fiecare zi.
  23. Gingseng. Este eficient in contracararea tulburarilor de somn si de dispozitie. Ofera o stare generala de bine.
  24. Ulei de nuca de cocos – este considerat unul din cele mai bune remedii pentru uscaciunea vaginala. Este lubrifiant, antibacterian, inodor, calmant.
  25. Apa. E important pentru o femeie aflata la menopauza sa ramana hidratata. Este indicat sa beti suficienta apa in fiecare zi (aproximativ opt pahare). Mentine scazut nivelul de temperatura din corp, stimuleaza umiditatea corpului, reduce durerile de cap.
  26. Busuiocul si cimbrul – eficiente pentru durerile de cap si articulatiile dureroase.
  27. Strugurii rosii – reduc bufeurile, durerile de cap, insomnia, reduc efectele imbatranirii, previne cancerul de san si alte tipuri de crestere celulare anormala, contracareaza inflamatiile, bolile de inima si infectiile microbiene.
  28. Miere si alte produse apicole (polen, pastura, propolis) sunt extrem de benefice pentru femeile aflate la menopauza. Mielea contracareaza pielea uscata, problemele digestive si balonarea.

In afara de aceste remedii naturale, pentru a ameliora simptomele menopauzei este ideal sa adoptati un stil de viata sanatos. Iata cateva sfaturi practice:

  • Evitati paturile si imbracamintea sintetica – acestea supraincalzesc corpul mai ales cand dormiti
  • Reduceti dusurile fierbinti, sauna si hidromasajul. Beti apa rece cu castraveti si stati intr-o camera bine ventilata
  • Nu mai fumati. Fumatul creste incidenta bufeurilor la femeile aflate in menopauza
  • Acupunctura, yoga, exercitii de respiratie
  • Evitati alimentele picante care declanseaza bufeurile.
Bibliografie
http://www.menopause.org/for-women/menopauseflashes/natural-remedies-for-hot-flashes http://www.besthealthmag.ca/get-healthy/home-remedies/natural-home-remedies-menopause-problemshttp://www.34-menopause-symptoms.com/articles/how-to-manage-menopause-symptoms-naturally.htm