Termen cautat

Ingrijirea pielii gatului


Autor: cezara

Gatul face parte integranta din frumusetea unei femei. Pe masura ce trec anii, grasimea din corp este redistribuita in tot corpul. Din nefericire, una dintre zonele de unde se pierde grasime este gatul, impreuna cu suprafata ce formeaza conturul ochilor si pometii. Lipsa grasimii de sub piele inseamna ca exista un suport redus pentru sustinerea conturului fetei. Este motivul pentru care, la o anumita varsta, apare acel aspect de piele lasata in zona gatului. Deasemenea, tinand cont de faptul ca muschii gatului nu sunt sustinuti de o structura osoasa, ei sunt predispusi la pierderea elasticitatii. Alte cauze pentru aparitia ridurilor de pe gat pot fi: o dieta nesanatoasa, o ingrijire cosmetica neadecvata, expunerea excesiva la soare sau o combinatie intre doi sau mai multi asemenea factori. Majoritatea femeilor nu acorda atentia necesara ingrijirii pielii gatului, fiind preocupate exclusiv de fata, uitand ca aspectul gatului este primul care tradeaza imbatranirea.

Curatarea,masajul si masti pentru pielea gatului

Gatul trebuie ingrijit in acelasi ritm cu ingrijirea tenului - demachiere, tonifiere, aplicarea unei creme si a unei masti. Se folosesc produse asemanatoare celor folosite pentru curatarea fetei. Spalarea gatului cu apa calda si sapun nu este suficienta si nici indicata, deoarece apa calda deschide porii si moleseste tesuturile, iar sapunul usuca pielea prea drastic, favorizand formarea ridurilor. De aceea, chiar daca se spala cu apa calda va fi clatita cu apa rece si apoi, cand pielea este inca umeda, masata cu o crema hranitoare. Crema se va aplica printr-un masaj usor pornind de sub barbie inspre decolteu. Masajul se face cuprinzand gatul intre degetul mare si celelalte degete, folosindu-se cand o mana cand alta, fara sa se apese prea puternic (in zona gatului se gaseste glanda tiroida care poate fi stimulata prin masajul prea intens).
La sfarsit vom executa ciupituri de-a lungul cutelor, prinzand pielea intre degetul aratator si degetul mare. La masaj se vor folosi creme nutritiva obisnuita (se recomanda creme bogate in vitamina A si E) sau o crema speciala continind lecitina (lecitina 5 g, ulei de masline 50 g, lanolina 10 g). Se prepara topindu-se ingredientele, apoi amestecandu-se pana la racire.
Odata cu aparitia ridurilor se recomanda lotiunile tonice (apa de roze 50 g, camfor 1 g,alaun 0,50 g, acid boric 2 g, tinctura de benzoe 15 picaturi). O alta crema pe care o puteti folosi in cazul aparitiei ridurilor la nivelul gatului contine 5 grame de lecitina, 25 de grame de ulei de masline, 30 de grame de lanolina si 40 de mililitri de apa minerala.
In general, aceste lotiuni nu trebuie sa fie alcoolice, ca sa nu usuce pielea. Din acelasi motiv se va evita stergerea pielii gitului cu apa de colonie sau cu alcool. Pentru a combate semnele imbatranirii, aplicati comprese cu ulei in aceasta zona (de floarea sorelui, de porumb, de masline). Lasati compresa (tifon imbibat cu ulei) sa actioneze intre 5-30 de minute.
Mastile folosite pentru ingrijirea pielii gatului contin faina de in, galbenus de ou si collagen. Se aplica pe fata masca ,se asteapta 10 minute si apoi se sterg cu o compresa inmuiata in ceai de musetel.

Gimnastica gatului

Prin gimnastica zilnica se urmareste tonifierea (intarirea) muschilor sternocleidomastoidieni (doi muschi pereche, asezati de o parte si de alta a gatului) si pielosul gatului, pastrandu-i elasticitatea si preantampinand tendinta de cadere sau ridare a stratului de piele care il acopera.
Exercitii de gimnastica pentru gat:

  • atingeti cu varful limbii cerul gurii, cat mai in spate puteti, apoi apleacati-va capul pe spate. Mentineti 10 secunde si repetati exercitiul de 10 ori.
  • culcativa pe spate, cu bratele alungite de-a lungul corpului, aduceti barbia spre piept si rotiti capul in ambele sensuri
  • indreptati barbia catre umeri, contractand muschii gatului sau cu partea dorsala a ambelor maini impingeti usor barbia indarat, contractand muschii
  • faceti rotatii ale capului, de jos in sus, apoi spre dreapta, spate, stanga etc., de 6 ori
  • in pozitia culcat pe burta, cu mainile inclestate la ceafa, cu coatele trase indarat si fruntea sprijinita pe podea, faceti extensia capului si a trunchiului inapoi, apoi cu revenire la pozitia initiala, de 10 ori.
  • cu barbia indreptata in sus, tineti gura inchisa si lasati colturile acesteia in jos. Incordati muschii gatului si mentineti pozitia 10 secunde. Repetati de cel putin cinci ori.