Termen cautat

Alimentatie pentru ameliorarea depresiei


Cum poate mancarea sa va afecteze starea de spirit?

Exista o serie de factori care pot contribui la aparitia si inrautatirea depresiei, insa unul este deseori trecut cu vederea: este vorba despre ceea ce mancam. Alimentatia joaca un rol imens cand vine vorba despre depresie. Cand o persoana se simte trista si deprimata tinde sa se retraga adesea in alimente grase, dulci si sarate. Lucrul acesta este comun in cazul multor persoane. Dar, daca am manca alimente mai bune, mai sanatoase, cum ar fi proteine slabe, cereale integrale, fructe si legume proaspete, peste si am evita alimentele de tip junk food, am putea sa ne recapatam energia si concentrarea mentala printr-o stare de spirit mult mai buna.

Alimente care va pot schimba starea de spirit si pot reduce depresia

  1. Nucile. Sunt o sursa extraordinara de Acid Folic (vitamina B9), iar depresia a fost asociata cu deficitul de Acid folic in organism. Nucile va pot ajuta sa fiti mai bucurosi si va tempereaza furiile. Ele contin zinc si acizi omega-3 grasi, iar cercetarile au aratat ca deficitul de Omega-3 poate contribui la un comportament depresiv, iar un studiu japonez a sugerat ca nucile ar putea calma furia zilnica in cazul femeilor.
  2. Cafeaua. Chiar daca in multe cazuri cafeaua nu este recomandata, cercetarile arata ca, cel putin in cazul femeilor, cafeaua poate fi un adevarat stimulent pentru o stare de spirit mai buna. Rezultatele unor studii au demonstrat ca femeile care consuma doua cesti de cafea pe zi sunt mai putin predispuse la depresie. Cele care consumau doua-trei cani de cafea pe zi au avut un risc cu 15% mai mic de a dezvolta depresie, iar cele care consumau patru sau mai multe cani de cafea pe zi au inregistrat un risc cu 20% mai mic de a fi persoane depresive.
  3. Bananele. Sunt o sursa foarte buna de triptofan, o substanta care poate ajuta pentru imbunatatirea starii de bine, pentru relaxare si cresterea increderii in propria persoana. Bananele sunt bogate in magneziu, care va poate ajuta sa va relaxati si in vitamina B6, foarte utila pentru ameliorarea depresiei. Bananele sunt de asemenea, bogate in carbohidrati, care stimuleaza productia de serotonina, astfel incat veti fi mai fericit(a).
  4. Extractul de drojdie. Este bogat in sodiu, care inhiba hormonii de stres si combate depresia.
  5. Iaurt. Este o sursa buna de triptofan aminoacid esential,care ajuta la cresterea nivelului de serotonina (hormonul fericirii) la nivelul creierului. Cercetatorii au descoperit ca bacteriile probiotice Lactobacillus, care se gasesc in iaurt pot reduce anxietatea, creand un cadru mai calm.
  6. Calciu si Vitamina D. Pe langa iaurt, este indicat sa consumati lapte degresat, branzeturi slabe precum si alte produse lactate bogate in calciu, vitamina D si proteine. Calciul si vitamina D induc un sentiment de bunastare si relaxare. Creierul raspunde foarte bine la aportul regulat de vitamina D, deci incercati sa consumati frecvent peste, tofu, galbenus de ou, si bineinteles, lapte. Vitamina soarelui este atat de benefica incat au aparut si s-au dezvoltat mai nou terapii de lumina, tratamente importante pentru organismul uman si combaterea starilor negative. Puteti opta si pentru supliment de Vitamina D.
  7. Ciocolata. Este un adevarat stimulent pentru o stare de bine. Proprietatile sale de stimulare a fericirii sunt mai mult decat inseamna ea pentru gust. Ciocolata este bogata in substante chimice care stimuleaza starea de spirit. Contine inclusiv magneziu relaxant, linistitor pentru organism. Concluziile cercetatorilor au sugerat ca ciocolata poate ajuta la reducerea simptomelor de depresie. Ciocolata neagra ajuta la eliberarea serotoninei si relaxeaza vasele de sange ale sistemului cardiovascular. Retineti insa ca ciocolata neagra are foarte multe calorii, deci mancati doar o bucata mica o data.
  8. Avocado. Este eficient in cazul in care va simtiti trist, aveti sentimente de anxietate si teama. Avocado contine acid folic si omega-3 care stimuleaza starea de spirit pozitiva si sanatatea creierului.
  9. Pestele gras sau ulei de peste. Acizii grasi Omega-3 sunt foarte eficienti pentru sanatatea pielii, inimii si ochilor. Cercetatorii sugereaza ca sunt la fel de benefici pentru starea de spirit. Un studiu realizat in Pittsburgh a constatat ca participantii care au avut niveluri mai scazute de acizi grasi omega-3 in sange au avut mai multe sanse de a fi deprimati si de a avea perspective negative.
  10. Rosiile. Un studiu realizat in Tianjin a aratat ca persoanele care au consumat rosii de doua pana la sase ori pe saptamana au fost cu 46% mai putin susceptibili de a suferi de depresie in comparatie cu participantii care au mancat rosii doar o singura data pe saptamana. Motivul ar putea fi antioxidantul lypocene, care se gaseste in rosii si care poate proteja organismul impotriva starilor depresive.
  11. Cereale integrale. Carbohidratii sunt bogati in fibre care va pot ajuta organismul sa lupte impotriva depresiei. Carbohidratii complecsi sunt alimente minunate pentru a va imbunatati starea de spirit rapid. Cereale integrale, orez brun, fulgi de ovaz, cartofi dulci si pastele din grau integral sunt toate alegeri bune care ajuta corpul sa elibereze serotonina.
  12. Ceai verde. Este o sursa incredibil de bogata in antioxidanti si aminoacidul teanina, care pot combate eficient depresia. Teanina este un aminoacid natural care se gaseste in frunzele de ceai care ofera relaxare si eliberare de stres.
  13. Curcuma – un condiment de viata, cunoscut pentru proprietatile picante care contine compusi activi turmerones si curcuminods, asociate cu o gama larga de beneficii pentru sanatate.
  14. Seleniu – poate reduce sentimentele depresive. Consumati nuci, cereale integrale, fasole, fructe de mare si carne slaba. Atentie: nu luati suplimente de seleniu fara acordul medicului pentru ca poate fi toxic pentru organism in cantitati mari.
  15. Fructe de padure (afine, zmeura, capsuni). Previn eliberarea de cortizol, un hormon produs de glanda suprarenala care determina aparitia stresului si depresiei.
  16. Limitati consumul de zahar. Atentie la indulcitori care pot fi de asemenea daunatori si pot cauza depresie. Zaharul va ofera o stare de bine pe moment, dar in timp duce de fapt la agravarea simptomelor depresive.
  17. Vitamina B12. Deficitul de aceasta vitamina a fost asociat cu depresia, insa nu se cunosc exact motivele pentru care se intampla acest lucru. Surse bogate de Vitamina B12 sunt carnea de vita, scoicile, stridiile, crabul, somonul salbatic, ouale, branza de vaci, iaurtul, laptele si cerealele fortificate.
  18. Ceaiul de sunatoare. In general, se crede ca sunatoarea poate fi eficienta in cazul depresiei usoare pana la moderata. Tratamentul dureaza trei saptamani timp in care se ia zilnic de doua-trei ori o doza de 300mg de sunatoare. Este un tratament popular contra depresiei, insa multi medici sunt sceptici cu privire la acesta, mai ales ca poate interfera cu o multime de medicamente si suplimente. Prin urmare, este extrem de important sa discutati cu medicul Dumneavoastra inainte de a opta pentru aceasta varianta de combatere a depresiei!

Alimente de evitat in caz de depresie:

  • alimente bogate in zahar – starea de spirit va avea suisuri si coborasuri, iar starea generala depresiva se va agrava
  • alcoolul si drogurile. Cand o persoana se simte deprimata, este tentata sa se refugieze in alcool sau droguri, insa acestea sunt de ajutor pe termen foarte scurt, pentru ca ele inrautatesc lucrurile mai tare provocand modificari ale dispozitiei, anxietate, probleme de somn si de odihna.
  • Atentie la cofeina – va poate agita si va poate provoca tulburari de somn, iar starea de deprimare se va agrava.

O alimentatie adecvata si exercitiile fizice regulate pot ajuta la mentinerea simptomelor de depresie la un nivel minim si pot preveni reaparitia acestora. Este important sa mancati regulat (micul dejun trebuie sa ramana cea mai importanta masa a zilei), la intervale regulate pentru o buna sanatate fizica si mentala.

Bibliografie
http://www.healthline.com/health/depression/diet http://www.health.com/health/gallery/0,,20431660,00.html http://www.healthline.com/health-slideshow/10-food-tips-help-ease-winter-blues http://www.huffingtonpost.co.uk/2013/08/30/best-superfoods-reduce-depression_n_3841726.html http://www.everydayhealth.com/depression-pictures/8-foods-that-fight-depression.aspx

Comentarii

SE STIE CA HORMONII FERICIRII- ENDORFINELE -SE POT STIMULA IN FIECARE MOMENT DE FIECARE DINTRE NOI.
POATE AR TREBUI SA INSERAM CU MAI MULT APLOMB INFORMATII DE ACEST GEN CA UN SELF-COACHING PERSONAL.