Termen cautat
Tip stire
E.g., 10/01/2020
Data stire

Alianta Pacientilor Cronici a suspendat demersurile judiciare privind medicamentele compensate

Autor: elena

Alianta Pacientilor Cronici din Romania suspenda orice demers judiciar privind actionarea in instanta a institutiilor publice responsabile, avand in vedere intentia autoritatilor de reactualizare a listei de medicamente compensate, se arata intr-un comunicat de presa publicat pe site-ul organizatiei.

"Avand in vedere declaratia publica a domnului dr. Marius Savu, presedinte al Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale, din data de 3 iulie potrivit careia lista de medicamente compensate va fi reactualizata prin introducerea a 30-40 de molecule noi in aceasta toamna, Alianta Pacientilor Cronici din Romania suspenda orice demers judiciar privind actionarea in instanta a institutiilor publice responsabile. Asteptam un punct de vedere oficial din partea autoritatilor competente", se arata in comunicatul de presa.

Marius Savu a anuntat ca in aceasta saptamana, cel mai probabil, va incepe evaluarea moleculelor care se vor afla pe lista medicamentelor compensate si gratuite, iar, la o prima estimare, 30-40 de molecule noi urmeaza sa fie introduse pe lista care va fi finalizata in toamna.

"De saptamana viitoare, sa inceapa evaluarea moleculelor care se vor afla pe lista medicamentelor compensate si gratuite. Daca toate lucrurile merg bine, sper ca in toamna sa avem o noua lista de medicamente compensate si gratuite. Toamna poate insemna septembrie sau poate insemna noiembrie, depinde foarte mult de timpul necesar pentru evaluare, contestatii, discutii. O sa incercam ca toti pasii sa fie transparenti. Consider o lista noua ca este finalizata in momentul in care pacientul beneficiaza de acel medicament. Evaluarea va putea merge mult mai repede luand in considerare rezultatele pe care altii le-au publicat deja si au facut deja aceste evaluari", a declarat Savu saptamana trecuta la o dezbatere organizata de Ministerul Sanatatii.

Potrivit acestuia, multe dintre molecule nu sunt neaparat medicamente "dramatic imbunatatite" fata de tratamentul pe care pacientii il au la dispozitie in momentul de fata, iar in cazul lor probabil intrarea va fi conditionata de oferirea unui cost benefic pentru sistemul de asigurari de sanatate.

"Exista anumite medicamente care intr-adevar aduc un beneficiu terapeutic semnificativ fata de ce exista in momentul de fata, exista altele la care beneficiul este marginal si la care criteriul mai important va fi eficientizarea costului. Noile molecule vor fi pentru afectiuni oncologice, hematologia, poliartrita reumatoida, diabetul, hepatita - sunt principalele arii terapeutice. Probabil nu veti mai auzi in compensare nume pe care le-ati comentat in ultima perioada. Vorbim de zeci de molecule care vor fi scoase", a spus Savu.

08-07-2014
Tip
Stiri interne