Termen cautat
Tip stire
E.g., 10/18/2019
Data stire

Caloriile sunt cele care conteaza, mai putin sursa acestora


Autor: elena

Persoanele interesate sa slabeasca opteaza adesea pentru diete ce contin proportii stricte de grasimi, carbohidrati si proteine, insa sursa caloriilor s-ar putea sa nu conteze atat de mult ca simpla reducere a acestora. In final, oamenii ar trebui sa aleaga dieta pe care o considera cel mai usor de urmat si respectat, potrivit unui studiu efectuat de cercetatori americani, publicat luni de American Journal of Clinical Nutrition, preluat de Reuters.

Cercetatorii ale caror rezultate au fost publicate in jurnalul medical au descoperit ca nu exista diferente in ceea ce priveste scaderea de greutate sau reducerea nivelului de grasime corporala intre patru diete cu proportii diferite de grasimi, carbohidrati si proteine.

'Cel mai important element pentru scaderea in greutate a fost angajamentul. Participantii care au avut cel mai bun angajament au scazut cel mai mult in greutate', a explicat George Bray, din cadrul Pennington Biomedical Research
Center din Baton Roughe, Louisiana, implicat in studiu.

Cercetari anterioare au concluzionat ca anumite diete - in special cele cu niveluri foarte scazute de carbohidrati - functioneaza mai bine decat altele, a precizat Bray intr-un mail trimis Reuters Health, insa nu a existat un consens in randurile oamenilor de stiinta.

Bray si colegii sai le-au repartizat la intamplare mai multor sute de persoane supraponderale sau obeze una dintre cele patru diete: aport mediu de proteine, scazut de grasimi si crescut de carbohidrati; aport crescut de proteine, scazut de grasimi si crescut de carbohidrati; aport mediu de proteine, crescut de grasimi si scazut de carbohidrati; sau aport crescut de proteine, crescut de grasimi si scazut de carbohidrati.

Fiecare dieta a fost conceputa pentru a reduce 750 de calorii pe zi.

Dupa sase luni si, din nou, dupa doi ani de la inceperea curelor, cercetatorii au masurat greutatea, masa grasa si masa nongrasa ale participantilor. Dupa sase luni, unele persoane au pierdut peste 4 kilograme de grasime si in jur de 2,5 kilograme de masa nongrasa, insa au reusit sa recupereze o parte din aceasta din urma pana la pragul de doi ani.

Anumiti participanti au reusit sa isi mentina o scadere in greutate de peste 3,6 kilograme dupa doi ani, cu o reducere de peste sapte procente /1,4 kilograme/ a grasimii abdominale.

Cu toate acestea, multe din persoanele care s-au angajat sa participe la studiu au renuntat pe parcurs, iar dietele celor care au dus curele la bun sfarsit nu au respectat intocmai planul initial.

De exemplu, initial, cercetatorii au sperat ca doua grupuri sa obtina 25 la suta din caloriile necesare din proteine, iar celelalte doua 15% din calorii din proteine. Insa, in cele din urma, toate cele patru grupuri au sfarsit prin a obtine 20 de procente din caloriile necesare din proteine dupa doi ani.

'Daca sunteti mai fericiti cand urmati cure cu grasimi putine sau mai fericiti cu cele cu putini carbohidrati, rezultatele arata ca puteti slabi in ambele feluri. Ambele diete au fost la fel de bune', a subliniat Christopher Gardner, de la Stanford University.

Participantii 'au avut unele probleme cu angajamentul, deci, in principiu, acesta poate fi un factor determinant pentru rezultatele obtinute', a conchis el.

30-01-2012
Tip
Stiri externe
Sursa