Termen cautat
Tip stire
E.g., 10/22/2019
Data stire

Campania "O viata poate depinde de tine!" a fost lansata


Autor: elena

Campania de informare si educare publica "O viata poate depinde de tine!", privind acordarea primului-ajutor in situatii de urgenta si folosirea corecta a numarului de urgenta 112, a fost lansata joi.
Campania, lansata de Asociatia React si Vodafone Romania, isi propune sa promoveze importanta masurilor de prim-ajutor atat in ceea ce priveste accesul rapid la asistenta de specialitate, prin apelarea numarului de urgenta 112, cat si in ceea ce priveste corectitudinea realizarii manevrelor de prim-ajutor pana la sosirea ambulantei.
"Derulam sub platforma 'Parteneriat pentru viata' mai multe programe destinate salvarii de vieti omenesti. Am ales sa sustinem aceasta campanie intrucat trei din patru apeluri la numarul de urgenta 112 sunt false urgente. Campania 'O viata poate depinde de tine!' vine in sprijinul comunitatii pentru a responsabiliza publicul privind folosirea corecta a numarului de urgenta 112 si acordarea primului-ajutor in situatii de urgenta", a spus Inaki Berroeta, CO Vodafone Romania, cu prilejul lansarii.
La randul sau, presedintele Asociatiei React, dr. Anca Stefan, a evidentiat ca "a fi capabil sa acorzi primul-ajutor in mod corect, dar si sa dai sansa celui care are nevoie de ajutor sa ajunga urgent la acesta, este o datorie morala a fiecaruia dintre noi".
"Cred ca putine persoane cunosc faptul ca resuscitarea facuta in primele 10 minute sporeste enorm sansele de supravietuire ale pacientului. 'O viata poate depinde de tine!' transmite un mesaj puternic, fiecare dintre noi are dreptul sa primeasca ajutorul corect si la timp atunci cand se afla intr-o situatie critica. De aceea incurajam populatia sa invete manevrele de prim-ajutor, iar pe cei care folosesc numarul de urgenta 112, sa-l utilizeze cu responsabilitate", a spus dr. Anca Stefan.
Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), general-locotenent inginer Marcel Opris, a apreciat ca initiativa unei astfel de campanii releva insa ca este important sa se inteleaga modul cum trebuie apelat numarul de urgenta 112.
El a aratat ca peste 95% din cei care apeleaza numarul de urgenta 112 stiu cum sa-l utilizeze si la ce foloseste, accentuand asupra necesitatii existentei acestui numar, care este valabil in toata Europa.
Opris a atras atentia ca rata de apeluri abuzive in acest an este de 73%, cele mai multe venind prin mijloace de comunicare neidentificate. In opinia sa, trebuie facuta educatie pentru a evita aceste situatii si poate ca ar trebui luate masuri si pentru a descuraja apelurile nedorite si de pe cartele telefonice.
Opris a subliniat cu numarul de urgenta 112 este in slujba cetateanului si notorietatea serviciului de urgenta din Romania este extrem de ridicata.
Reprezentantul STS a mentionat ca peste 4,5 milioane de apeluri in 2010 au venit prin reteaua Vodafone si aproape 90% s-au dat de pe cartele fara identitate, dintre care 80% nejustificate.
Subsecretarul de stat in Ministerul Sanatatii dr. Raed Arafat a accentuat si el importanta numarului de urgenta 112 si a acordarii primului-ajutor pentru salvarea de vieti, referindu-se la faptul ca glumele care se fac la 112 pot duce la intarzieri in a salva o viata.
El a mai spus ca trebuie sa existe o colaborare si o intersectare clara in ceea ce priveste serviciile de urgenta.
In ceea ce priveste acordarea primului-ajutor si utilizarea numarului de urgenta 112, va trebui sa se ajunga la un moment dat sa se faca educatie in randul copiilor prin intermediul profesorilor, a apreciat Raed Arafat.
"Sper ca populatia sa invete gesturile simple pentru acordarea primului-ajutor pe care aceasta campanie le promoveaza", a adaugat subsecretarul de stat.
Sistemul national unic pentru apel de urgenta 112 a fost lansat in aprilie 2005 si este administrat de Serviciul de Telecomunicatii Speciale. La acest numar se inregistreaza zilnic aproximativ 85.000 de apeluri la nivel national. Serviciile disponibile la numarul de urgenta 112 sunt Politia, ISU, SMURD, Ambulanta, Jandarmeria, MAI, SRI, SPP, ROMATSA si Salvamont.
In primele opt luni ale acestui an numarul de urgenta 112 a fost apelat de 12,5 milioane de ori la nivel national, din care 73% au fost apeluri care anuntau urgente false. In Bucuresti, in perioada ianuarie-august 2011 au fost inregistrate 1,2 milioane de apeluri, dintre care 55,6% au fost false urgente.
Campania lansata joi pune la dispozitie pe site-ul sau www.salvez.ro informatii despre acordarea primului-ajutor. Persoanele interesate sa invete masurile de prim-ajutor se pot inscrie pentru a participa gratuit la cursurile sustinute de paramedicii SMURD in orasele Bucuresti, Craiova, Targu Mures, Targoviste, Piatra Neamt si Sibiu.
In aceste orase se vor desfasura mai mult de 50 de cursuri de prim-ajutor special concepute pentru elevi si studenti.

29-09-2011
Tip
Stiri interne
Sursa