Termen cautat
Tip stire
E.g., 08/26/2019
Data stire

Cine vrea sa slabeasca trebuie sa doarma bine noaptea


Autor: elena

Cine vrea sa slabeasca primeste de obicei recomandari in privinta schimbarii regimului alimentar si a practicarii exercitiilor fizice. Persoanele care vor sa piarda in greutate ar trebui insa sa se gandeasca si la un regim de somn adecvat, arata un studiu american, aparut in International Journal of Obesity si citat de The Telegraph.

Oamenii de stiinta au descoperit ca sansele de a ajunge la greutatea dorita sunt de doua ori mai mari daca somnul de noapte dureaza intre sase si opt ore. Se mai recomanda si un regim de viata activ, scaderea nivelului stresului si a poftei de mancare nesanatoasa.

Cercetarile efectuate la Kaiser Permanente, Portland (SUA), arata ca cine vrea sa slabeasca cel putin cinci kilograme are sanse mai mari sa-si atinga scopul daca reuseste sa se streseze mai putin si sa doarma suficient.

Studiul s-a desfasurat pe aproape 500 de adulti, cu varsta medie de 55 de ani, toti suferind de obezitate. In cadrul cercetarii, ei au participat la 22 de sedinte de consiliere, au mancat cu 500 de calorii mai putin pe zi si au practicat exercitii fizice cel putin trei ore pe saptamana.

Au mai tinut un jurnal, in care au notat cat dormeau si date despre nivelul stresului. Dupa sase luni, 60% dintre participanti au pierdut cel putin cinci kg. Cercetatorii au mai aratat ca persoanele care tin regim alimentar au mai multe sanse de reusita daca dorm intre sase si opt ore pe noapte.

Aproape trei sferturi dintre participantii la studiu care au avut si niveluri scazute de stres si au dormit intre sase si opt ore pe noapte au avut sanse mai mari sa slabeasca cu cinci kg.

Sansele lor de succes au fost de doua ori mai mari decat in cazul persoanelor care au avut niveluri mai ridicate de stres si au dormit sase ore sau mai putin pe noapte.

'Acest studiu arata ca, cine vrea sa slabeasca, trebuie sa incerce sa doarma cat trebuie si sa-si reduca stresul', spune principalul autor al studiului, dr Charles Elder. 'Unii au nevoie doar sa-si mai scurteze programul zilnic si sa mearga mai devreme la culcare. Altii vor descoperi ca miscarea contribuie la reducerea stresului si-i ajuta sa doarma. Tehnicile pentru minte si corp, cum ar fi meditatia, pot fi si ele utile unor persoane', adauga el.

30-03-2011
Tip
Stiri externe
Sursa