Termen cautat
Tip stire
E.g., 12/15/2019
Data stire

O campanie impotriva hartuirii si agresiunii in randul copiilor a fost lansata in Romania


Autor: elena

Campania de anti-bullying "CN Clubul prieteniei", care are ca obiectiv sensibilizarea şi încurajarea copiilor de a lua măsuri împotriva hărţuirii şi agresiunii de orice fel, a fost lansată joi de Asociaţia "Telefonul Copilului" şi postul de televiziune Cartoon Network.

Cunoscutul cântăreţ de muzică pop Alex Velea s-a alăturat campaniei - care are sloganul "Fii prietenos, nu răutăcios!" -, el fiind, totodată, şi protagonistul unui spot care va fi difuzat pe Cartoon Network.

"Mă bucur să ştiu că îi pot ajuta pe copii să se opună fenomenului bullying. Este o problemă reală şi toţi copiii din România pot fi afectaţi. Cred că primul lucru pe care cei mici trebuie să îl facă într-o astfel de situaţie este să stea de vorbă cu o persoană apropiată, de încredere, şi să povestească prin ce trec", a afirmat Alex Velea.

El a spus că a fost impresionat de astfel de poveşti şi asta l-a impulsionat să se implice.

Cântăreţul a afirmat că în copilărie a fost martor la astfel de evenimente în şcoală, dar atunci nu avea cui să se adreseze.

"Am fost martor în şcoală la astfel de evenimente, dar atunci nu aveai cui să-i spui. Cu siguranţă m-au afectat emoţionat", a declarat Velea, precizând că el nici nu a fost agresat, nici nu a agresat pe cineva.

Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei "Telefonul Copilului", spune că în România problema este că "nu se vorbeşte despre aceste cazuri de bullying".

"În lumea magică a desenelor animate, viaţa este o joacă frumoasă. În universul unor copii, însă, teama, suferinţa şi depresia au devenit noua realitate. Campania lansată împreună cu Cartoon Network este prima campanie care abordează fenomenul bullying încă de la vârsta la care copiilor li se conturează personalitatea, totodată aducându-ne mai aproape de toţi acei copii care ţin sub tăcere ceea ce nu le dă pace, încurajându-i să ceară ajutor", a declarat Cătălina Florea.

Campania "CN Clubul prieteniei" cuprinde, pe lângă spotul realizat împreună cu Alex Velea, alte trei spoturi animate care se adresează atât copiilor care sunt afectaţi de fenomenul bullying, cât şi celor care sunt agresivi sau celor care sunt simpli observatori.

Copiii afectaţi direct sau indirect de fenomenul bullying beneficiază de consiliere din partea unor persoane cu experienţă în abordarea acestor probleme pe website-ul www.cartoonnetwork.ro/clubulprieteniei.

Asociaţia "Telefonul Copilului" a înregistrat în 2014 un număr de 1.046 de situaţii care au făcut referire la fenomenul bullying.

În 2014, analiza statistică a cazurilor înregistrate la linia telefonică gratuită dedicată copiilor 116.111, arată că 50,39% dintre cazuri sunt de bullying fizic, 38,76% bullying verbal, 6,98% bullying relaţional şi 3,87% bullying online.

Forma de bullying fizic este asociată, în general, cu categoria de gen masculin, în timp ce forma de bullying verbal cu categoria de gen feminin, a declarat Cătălina Florea, precizând că efectele abuzului de tip bullying sunt 37,72% depresii şi tulburări de comportament, 35,23% criză de identitate şi anxietăţi, 13,88% excludere şi dificultate în relaţionare şi 13,17% gânduri suicidale.

Odată cu lansarea campaniei în România, a mai fost lansată şi în Bulgaria, Ungaria, Polonia şi Rusia.

26-02-2015
Tip
Stiri externe