Termen cautat
Tip stire
E.g., 06/03/2020
Data stire

Spania, o piata importanta pentru Romania, fiind a treia tara generatoare de turisti din lume


Autor: elena

România este ţara care poate oferi turiştilor 360 de zile pe an turism diversificat, iar prezenţa la târgul FITUR 2015 este foarte importantă deoarece Spania este pe locul opt în topul ţărilor generatoare de turişti pentru noi, a declarat, pentru AGERPRES, Simona Man, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism.

,Spania este o piaţă foarte importantă pentru România, fiind a treia piaţă generatoare de turişti din lume. Este foarte important pentru noi să fim prezenţi aici, la Madrid, Spania fiind pe locul opt în topul ţărilor generatoare de turişti pentru România. Suntem prezenţi, în acest an, cu un stand de 175,5 metri pătraţi poziţionaţi alături de Turcia, Portugalia, Israel, Croaţia. Avem 27 expozanţi români veniţi să îşi promoveze ofertele turistice. Printre expozanţii români se află Primăria Clujului, oraş care în acest an este şi Capitala europeană a tinerilor, TAROM, dar şi multe companii de turism', a precizat Simona Man.

Cea de-a 35-a ediţie a Târgului Internaţional de Turism de la Madrid - FITUR (Feria Internacional de TURismo) se desfăşoară în perioada 28 ianuarie-1 februarie 2015, pe o suprafaţă expoziţională de peste 54.000 de metri pătraţi. La manifestare vor fi prezente 165 de ţări şi regiuni care îşi expun oferta de turism.

,,ANT doreşte ca, prin participarea la astfel de evenimente dar şi prin campanii specializate în Spania, să crească numărul de turişti spanioli în România. Avem mai multe campanii derulate, printre care un film pe care National Geografic îl difuzează în acest an şi în Spania, dar şi un nou proiect care se numeşte Caravana Europeană. Acest proiect se va face împreună cu ambasadorii turismului românesc şi se adresează pieţelor ţintă, iar Spania este una dintre acestea. Vom promova toate segmentele turismului românesc - activ şi de aventură, balneo, agroturism, medical, cultural şi istoric. Un turism diversificat pe care, practic, turiştii nu îl găsesc în nicio altă ţară din lume la un loc', spune Simona Man.

Numărul turiştilor spanioli a crescut în România, în 2014 comparativ cu 2013, cu 18,7%. Cu peste 65.000 de turişti care au vizitat România în 2013, Spania se afla printre primele zece ţări emiţătoare de turişti, ajungând, în prezent, pe locul opt.

,,Ne-am înscris la 45 de târguri pentru acest an, sigur că ne adresăm în primul rând pieţelor-ţintă unde deja publicul ne cunoaşte. Ne-am adresat Germaniei, piaţă care generează cei mai mulţi turişti României, peste jumătate de milion de turişti germani vizitând România în 2014, iar numărul este în creştere. După Germania, este Austria, Franţa, Italia, iar pe locul opt Spania', spune preşedintele ANT.

FITUR este punctul de întâlnire global pentru profesioniştii din turism. Turismul medical este, conform organizatorilor FITUR, una dintre mizele majore ale ediţiei din 2015, având o creştere potenţială anuală de 20% şi o cifră de afaceri estimată în Spania de 277 de milioane de euro în acest an.

Specialiştii estimează că această cifră va depăşi 600 de milioane de euro în 2019, în conformitate cu estimările industriei. În plus, conform specialiştilor, un turist care vine pentru tratament medical petrece, de obicei, de până la 10 ori mai mult timp într-o destinaţie decât unul convenţional.

,,Trebuie să targetăm fiecare piaţă, să ne adresăm exact cu acele produse care se cer într-o anumită zonă sau ţară. Spaniolii apreciază şi segmentul eco-turistic, ca şi pe cel gastronomic. Desigur, mizăm pe turismul de aventură care este foarte căutat la ora actuală în întreaga lume, dar şi pe turismul balneo. Avem staţiuni şi hoteluri de top şi, cu siguranţă, străinii le vor descoperi, în unele cazuri, sau redescoperi, în altele. Natura încă nealterată în foarte multe zone rurale face din ecoturism un alt avantaj al României', a spus Simona Man.

FITUR promovează turismul responsabil, durabil. În 2015, pentru prima dată, moda spaniolă şi internaţională va fi prezentă la FITUR Shopping, noua secţiune specializată a Târgului Internaţional de Turism, organizat de IFEMA.

Aceasta s-a datorat creşterii valorii cumpărăturilor făcute de turişti, un segment care generează în Europa circa 13.500 de milioane de euro pe an.

La FITUR vor fi prezente 9.107 companii din 165 de ţări şi aproximativ 200.000 de vizitatori din întreaga lume, de care 120.000 de profesionişti, generând venituri estimate de 200 de milioane euro pentru Madrid.

28-01-2015
Tip
Stiri interne